Gå til innhold

Beckys dagbok

Becky1

Anbefalte innlegg

Gratulerer som huseiere! :hoppe:

Jeg ønsker meg 3-4 barn, mannen har nevnt at for han holder det med 2. Vi får bare ta det som det kommer, faren min sa en gang i tiden at han ville ha 5, han stoppet på 3 ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer med hus Becky :klemmer: Det var morsomt at dere har funnet noe allerede! :hoppe: Når overtar dere? Er så gøy å planlegge alt når man flytter til større plass - gled deg :jepp:

Apropos dette med barn og antall, så skjønner jeg tanken din. Mye gjør man bare fordi "det er sånn". Ikke alltid helt greit å vite om man gjør ting fordi man faktisk ønsker det oppriktig selv også.

For vår del er det uaktuelt med kun ett barn, dersom mulighetene åpner for flere. Vi har mange søsken begge to, og ønsker det samme for våre barn. Det er koselig å ha noen flere rundt seg for barna sin del, og vi ønsker også masse liv og røre i huset. Snakker om 3 barn, om jeg orker flere enn 2 da :fnise:

Synes det er fint at dere tenker grundig gjennom dette jeg. Dere får nok klarhet i ting når tilskuddet kommer og har vært i familien en liten tid :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for gratulasjoner :hoppe::klemmer: . Er fortsatt veldig :bolledeig: over å ha kjøpt. Vi overtar ikke før om et års tid, så har god tid på å planlegge. Zia, du kan se prospektet på facebook.

Så utrolig spennende å lese hva dere mener om temaet jeg tok opp. Og så gøy å lese begunnelsene deres. Selv regner jeg med at vi ender på to barn, men det er litt deilig å tenke at det er greit med ett og. Før tenkte jeg at det var uaktuelt og rett og slett stusselig. Det var ikke et alternativ. Nå skal jeg prøve å være mer i nuet. Kose meg med dette ene barnet, og hvis vi får hverdagen til å funke bra, da kan vi vurdere en til. Det er sånn jeg må tenke for å få ro. Hvis ikke har jeg en tendens til å se litt for mye fremover, fremfor å leve i nuet. Da får jeg mulighet til å kjenne på det om jeg virkelig ønsker et barn til og. Men mer enn to, det blir det ikke (ikke med vilje ihvertfal :fnise:) . I teorien kan jeg tenke meg fler. Har mye kjærlighet å gi, men vet at jeg i praksis blir fort sliten, så tror mer enn to vil være gunstig for oss.

Har begynt å glede meg til å feire jul i det nye huset og å feire det med LilleR :rødme: . Tenk når hun blir større og vi kan pynte sammen, bake pepperkaker o.l. :rødme: . Kjenner det kribler i hele meg av å tenke på det.

Legen ringte i dag. Jeg har visst for mange røde blodlegemer, men det var visst vanlig for gravide. Skal sjekke det igjen. De trodde ikke det var noe av betydning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huset så kjempefint ut! Fine uteplasser også! Så utrolig spennende med nybygg også, da kan dere sikkert være med å påvirke en del valg av materialer og farger og slikt :jepp:

Så veldig barnevennlig ut også, og ser for meg at jule-feiring der kommer til å bli veldig koselig i fremtiden. Med alle TRE barna deres :lur:

:fnise:

Neida, jeg synes du har en fin plan. Smart å fokusere på nuet, så får resten tas etter hvert :Nikke:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så masse med huskjøp! :hoppe:

Hehe jeg tenker at jeg IKKE skal ha flere barn enn de to jeg har, men det er nok fordi jeg føler jeg har veldig nok akkurat nå! Men dukker det opp en luring til så er den såklart velkommen. :jepp:

Har hørt at for tvillingmammaer så er det ofte sånn at de enten absolutt ikke kan tenke seg flere barn etter tvillingene, eller så blir de verpesyk igjen veldig kjapt fordi de så gjerne vil oppleve det å bare ha en baby hvor det er mer kos og mindre stress. Skjønner jo den, jeg går med konstant dårlig samvittighet for at babyene mine hele tiden må dele på oppmerksomheten, føler de blir liggende så mye alene. :( Hvordan var det med dine foreldre? Fikk de flere barn etter at du og tvillingsøsteren din var født?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huset så kjempefint ut! Fine uteplasser også! Så utrolig spennende med nybygg også, da kan dere sikkert være med å påvirke en del valg av materialer og farger og slikt :jepp:

Så veldig barnevennlig ut også, og ser for meg at jule-feiring der kommer til å bli veldig koselig i fremtiden. Med alle TRE barna deres :lur:

:fnise:

Neida, jeg synes du har en fin plan. Smart å fokusere på nuet, så får resten tas etter hvert :Nikke:

:klemmer:

Tusen takk :) De fleste materialer er valgt, men de er til gjengjeld veldig fine. De har ikke bare valgt ut det billigste de kunne finne virker det som. Vi skal gjøre noen ørsmå forandringer: Få dobbeltdør i glass fra stue til soverom (da bruker vi soverommet til tv-stue)og få en dør fra vaskerom til bod. Vi skal og muligens gjøre noen små forandringer på kjøkken og bad (gitt at det ikke koster for mye). Vi skrev budsjett over alt vi må bruke penger på fremover og det var ikke rent lite. Så nå har mannen ENDELIG gått med på å kjøpe en billigere bil :hoppe: . Han er litt vel optimistisk noen ganger har jeg funnet ut, mens jeg er mer realistisk. Men vi har fint råd til dette. Det går mer på ting som "skal vi kjøpe massasjebadekar/hjemmekinoannlegg eller ikke?" Luksusproblem! Synes vi kommuniserer godt om disse tingene nå. I begynnelsen var det mer sånn at "Jeg vil ha det og ting skal være sånn! Det bestemmer jeg!" Begge to skjønte fort at det ikke funka særlig bra :fnise:

Hehe, tre barn blir det ganske sikkert ikke :ler:

Gratulerer så masse med huskjøp! :hoppe:

Hehe jeg tenker at jeg IKKE skal ha flere barn enn de to jeg har, men det er nok fordi jeg føler jeg har veldig nok akkurat nå! Men dukker det opp en luring til så er den såklart velkommen. :jepp:

Har hørt at for tvillingmammaer så er det ofte sånn at de enten absolutt ikke kan tenke seg flere barn etter tvillingene, eller så blir de verpesyk igjen veldig kjapt fordi de så gjerne vil oppleve det å bare ha en baby hvor det er mer kos og mindre stress. Skjønner jo den, jeg går med konstant dårlig samvittighet for at babyene mine hele tiden må dele på oppmerksomheten, føler de blir liggende så mye alene. :( Hvordan var det med dine foreldre? Fikk de flere barn etter at du og tvillingsøsteren din var født?

Det må på en måte være litt deilig å få tvillinger, for da "slipper man unna" med en graviditet. Skjønner selvsagt at det er mer slitsomt, men da blir man ferdig og. Barne dine lider nok ingen nød. Ikke prøv og vær dobbelt opp, den kampen taper du uansett. Det du gjør er bedre enn bra nok. Barna dine har bedre av å ha en mamma som er tilfreds enn en som stresser og har dårlig samvittighet.

Hvis det er noe jeg ville ha vært ekstra bevist på i såfall, så er det nærheten. Har hørt at tvillinger kan gå glipp av endel nærhet, siden de må dele. Barn har visst et helt ustoppelig behov for nærhet, har jeg skjønt. Hva med at far er litt ekstra oppmerksom på dette? At han bruker tid på å ha de på brystet, sånn hud mot hud.

Mamma og pappa fikk ikke fler barn etter oss, men så er vi tre tilsammen og da. Det er jo mer enn nok ;):fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei det hjelper vel ikke å stresse, men den dårlige samvittigheten gnager nå litt fordi. :gjeiper: Som du sier så får jo ofte tvillinger kanskje litt for lite nærhet, og så har jeg også lest at de også oftere er forsinket i språkutviklingen fordi de blir snakket til som en gruppe. Derfor prøver jeg å bruke tid på å kommunisere med en om gangen, ikke begge to samtidig hele tiden.

Jeg har forklart for mannen at det er viktig at de får så mye nærhet som mulig, så prøver at de får sitte på fanget og kose mye når vi er hjemme begge to samtidig. Å ligge på brystet hud mot hud går ikke med Knøttet da, hun er så utålmodig og nysgjerrig, så hun vil bare sitte med ansiktet ut og få med seg alt som skjer. Aller helst så vil hun stå på fanget vårt. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med huskjøp!

Jeg har en venninne som ønsket seg 5 barn - har nå 4 - og sier det er nok. Barna må jo følges opp også - med fotballtrening, ishokey, basketball (er 3 gutter og en jente hun har) - så det er hektisk i heimen.

Selv ønsker jeg meg minst to - kanskje tre. Har noe med at jeg er enebarn og ønsker søsken til mini, og at h*n skal få oppleve det å ha litt større familie enn det jeg har hatt når jeg vokste opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med hus Becky1!!! :duskedame: Jeg vil også ha! :jepp:

Jeg har jo ei datter fra et tidligere forhold. Samboeren min har ingen, men er likevel verdens beste "pappa" for dattera mi (hun har ingen kontakt med den biologiske). Barnet som er på vei blir da hans første ordentlige. Han sier han ønsker seg enda et barn etter dette, for han vil ikke ende opp med 2 "enebarn" (som han så fint kaller det). Og det syns jeg er helt greit! Må bare få oss enebolig først før vi evt. kan tenke på flere.

God helg Becky1 :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, her skjer det ting, og jeg følger jo ikke med...

Gratulerer med hus!

Så utrolig stas :klemmer:

Når det kommer til antall barn så har jeg alltid tenkt at to er fint. Jeg har en bror, og jeg er så glad for at jeg har ham og har hatt ham opp gjennom årene... Mannen har to brødre. Men vi tenker som så at ingen ting er skrevet i stein, vi starter med en nå og finner ut hvordan den tilværelsen fungerer for oss før vi bestemmer oss endelig.

Føler at jeg ikke ANER hva vi går til nå, og da synes jeg det blir litt for dumt å "bestemme" seg for noe (altså, i den grad man kan det...) på forhånd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har tre søsken, og når jeg vokste opp var det ikke alltid like gøy for det var svært vanskelig for foreldrene mine å være med på alle sine fritidsaktiviteter. Og jeg kan trygt si at det ikke var artig å aldri ha foreldrene sine med på konserter eller kamper en spilte.

Men nå som vi er eldre er det kjempe artig å ha flere søsken rundt seg, for det er alltid en man kan betro seg til når en trenger det :jepp:

Sambo har bare en søster, men der var foreldrene med på det meste av fritidsaktiviteter noe han satt stor pris på.

Derfor er planen vår to, for man skal jo kunne følge opp barna man setter til verden også :jepp: Og så slipper en ekstra utgifter med å kjøpe en enda større bil etter hvert som barna vokser til :jepp:

Noen venner av oss har nå 4 barn, og de har byttet ut bil 3-4 ganger de siste 4 årene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det hjelper vel ikke å stresse, men den dårlige samvittigheten gnager nå litt fordi. :gjeiper: Som du sier så får jo ofte tvillinger kanskje litt for lite nærhet, og så har jeg også lest at de også oftere er forsinket i språkutviklingen fordi de blir snakket til som en gruppe. Derfor prøver jeg å bruke tid på å kommunisere med en om gangen, ikke begge to samtidig hele tiden.

Jeg har forklart for mannen at det er viktig at de får så mye nærhet som mulig, så prøver at de får sitte på fanget og kose mye når vi er hjemme begge to samtidig. Å ligge på brystet hud mot hud går ikke med Knøttet da, hun er så utålmodig og nysgjerrig, så hun vil bare sitte med ansiktet ut og få med seg alt som skjer. Aller helst så vil hun stå på fanget vårt. :ler:

Jeg er sikker på at du gjør en mer enn bra nok jobb. Vi var ikke forsinka språkmessig. Husker vi var av de sterkeste i klassen da vi starta på skolen. Jeg lærte meg å lese av meg selv. Det gjorde den stakkars søstra mi ganske så stressa, for da trodde hun det var meningen at man MÅTTE kunne lese før man begynte på skolen. Hun lærte det imidlertid veldig raskt :jepp:

Det viktigste du kan gjøre er å være trygg på deg selv. Ikke stress. Det vinner nok barna dine mer på enn alt som er tilsynelatende pedagogisk riktig.

Så gøy at barna dine har skikkelig personlighet :jepp:

Gratulerer så mye med huskjøp!

Jeg har en venninne som ønsket seg 5 barn - har nå 4 - og sier det er nok. Barna må jo følges opp også - med fotballtrening, ishokey, basketball (er 3 gutter og en jente hun har) - så det er hektisk i heimen.

Selv ønsker jeg meg minst to - kanskje tre. Har noe med at jeg er enebarn og ønsker søsken til mini, og at h*n skal få oppleve det å ha litt større familie enn det jeg har hatt når jeg vokste opp.

Heisann :vinke: og :velkommen: til dagboka mi :hallo:

4 barn hørtes slitsomt ut, men sikkert hyggelig for dem som liker det. Jeg tenker og sånn. Barna skal på fritidsaktiviteter, men skal ikke vi ha fritid og? Viktigste er å finne en balensegang som fungerer for seg selv.

Gratulerer med hus Becky1!!! :duskedame: Jeg vil også ha! :jepp:

Jeg har jo ei datter fra et tidligere forhold. Samboeren min har ingen, men er likevel verdens beste "pappa" for dattera mi (hun har ingen kontakt med den biologiske). Barnet som er på vei blir da hans første ordentlige. Han sier han ønsker seg enda et barn etter dette, for han vil ikke ende opp med 2 "enebarn" (som han så fint kaller det). Og det syns jeg er helt greit! Må bare få oss enebolig først før vi evt. kan tenke på flere.

God helg Becky1 :klem:

Hei, så hyggelig at du er tilbake :vinke:

Ja, nå er dere jo snart to barn. Glemmer at du har et fra før. Det kommer til å bli superkoselig for dere alle sammen :rødme: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker deg en flott helg!! :klemmer:

God helg, Becky :klemmer:

God helg Becky! Håper du ikke har så vondt denne helgen og at du får kost deg med mannen! :)

Takk for hilsner, jenter :vinke: . Har ikke vært så flink til å skrive i det siste, men har lest endel :jepp: . Håper dere har hatt en fin helg, selv om det og har vært trist for din del, Pupsilure :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oj, her skjer det ting, og jeg følger jo ikke med...

Gratulerer med hus!

Så utrolig stas :klemmer:

Når det kommer til antall barn så har jeg alltid tenkt at to er fint. Jeg har en bror, og jeg er så glad for at jeg har ham og har hatt ham opp gjennom årene... Mannen har to brødre. Men vi tenker som så at ingen ting er skrevet i stein, vi starter med en nå og finner ut hvordan den tilværelsen fungerer for oss før vi bestemmer oss endelig.

Føler at jeg ikke ANER hva vi går til nå, og da synes jeg det blir litt for dumt å "bestemme" seg for noe (altså, i den grad man kan det...) på forhånd!

Ja, det er kjempestas med hus. Er fortsatt helt :bolledeig: over det.

Selv har jeg en bror og en søster. Hang masse med søstra mi, men ikke så mye med broren min. Lurer på om jeg hadde gjort det hvis jeg ikke hadde hatt søstern :klø:

Helt enig med deg. Vi har jo egentlig ikke snøring på hva vi går til. Vi vet det blir slitsomt, men vet vi hvor slitsomt?! Håper det blir så koselig som jeg har forestilt meg ihvertfall. Og selv når man har ett barn, så vet man ikke hvordan det blir å ha to. Ingen svangerskap eller barn er like, så man vet vel egentlig ikke hva man går til da heller.

Jeg har tre søsken, og når jeg vokste opp var det ikke alltid like gøy for det var svært vanskelig for foreldrene mine å være med på alle sine fritidsaktiviteter. Og jeg kan trygt si at det ikke var artig å aldri ha foreldrene sine med på konserter eller kamper en spilte.

Men nå som vi er eldre er det kjempe artig å ha flere søsken rundt seg, for det er alltid en man kan betro seg til når en trenger det :jepp:

Sambo har bare en søster, men der var foreldrene med på det meste av fritidsaktiviteter noe han satt stor pris på.

Derfor er planen vår to, for man skal jo kunne følge opp barna man setter til verden også :jepp: Og så slipper en ekstra utgifter med å kjøpe en enda større bil etter hvert som barna vokser til :jepp:

Noen venner av oss har nå 4 barn, og de har byttet ut bil 3-4 ganger de siste 4 årene.

Ja, det er positive og negative ting med alt. Vi er tre barn og jeg ser at mamma og pappa fortsatt har hendene fulle med oss :fnise: . Vi trenger stadig hjelp og trøst fortsatt. Og nå kommer barnebarn i tilegg, så nå får de ihvertfall ikke fri. MEN, de sier at de baaare synes det er koselig :jepp: . Å hjelpe barna sine, mener jeg. Barnebarn synes de ihvertfall er koselig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kenghuru

GRATULERER SOM HUSEIER!!! :hoppe::klemmer:

Når det gjelder barn så har vi blitt enige om at vi skal prøve på ett til og da ende opp med 2. Vi har begge ett søsken hver og har virkelig trivdes med det, men faktisk etter å ha lest litt synspunkter her hos deg så har jeg endret litt tankegang og skal heller vente litt med å fastsette hvor mange vi skal ha og heller nyte den vi nå snart får og så se hvordan det er..hvem vet, kanskje vi bare koser oss glugg med vår lille gutt og synes det er bra nok...koselig med barn er det nå uansett :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...