Gå til innhold

Beckys dagbok

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi tar over nye kåken 1. Desember. Så alt bør være i orden til ute i januar en gang! :) Senest!!

Skrevet

Innom og leser :)

God helg :klemmer:

:vinke: God helg til deg og :klemmer:

Vi tar over nye kåken 1. Desember. Så alt bør være i orden til ute i januar en gang! :) Senest!!

Da blir det skikkelig redebygging :jepp: . Spennende!

___

Har vært litt for mye på KG i det siste. Er jo så koselig her. Og, guri, så spennende det er med Siebaeo :popcorn: . Får prøve å begrense meg en liten periode nå, men det er fryktelig vanskelig :fnise: . Har nemlig fått vondt i både armer, rygg og nakke nå. Nei, nå blir det sykling på meg. Har ikke fått gjort det de siste dagene siden jeg har vært sykesøster. Går mye bedre med mannen nå :jepp:

Ha en strålende lørdag :vinke:

Skrevet

Så bra at det går bedre med mannen :jepp:

Dere får kose dere mye sammen i helgne, og ta vare på hverandre :rødme:

:klemmer:

Skrevet

Så bra at det går bedre med mannen :jepp:

Dere får kose dere mye sammen i helgne, og ta vare på hverandre :rødme:

Tusen takk :klemmer:

___

Internettforbudet mitt har det gått så som så med... :sjenert: Har og drever mye redebygging, så nå har jeg sååå vondt i rygg og bekken :klaske: . Menmen, deilig å ting unnagjort. Er ikke ferdig, men nå er det ihvertfall plass til både et lager av bleier og babymat.

I morgen skal jeg på barnebursdag. Er sååå glad for at vi får en time ekstra i natt.

Skrevet

Så flink du er til å bygge rede!! Og nå må du bare bli litt flinkere til å ta hensyn til kroppen din, så blir dette bra!! ;)

Kos deg i bursdag! :klemmer:

Skrevet

Kos deg i bursdag i dag :jepp:

Håper du har fått sovet godt i natt, og at du har nytt godt av den ekstra timen :jepp:

Skrevet

Så flink du er til å bygge rede!! Og nå må du bare bli litt flinkere til å ta hensyn til kroppen din, så blir dette bra!! ;)

Kos deg i bursdag! :klemmer:

Ja, det er så gøy å bygge rede. Noen ganger får man bare inspirasjon, så da får man slå til. Nå er den derimot borte og jeg står midt oppi et halvferdig prosjekt :fnise: . Merker at jeg er fryktelig sliten etter denne perioden som sykepleier og redebygger. Skal ikke så mye til nå ;)

Kos deg i bursdag i dag :jepp:

Håper du har fått sovet godt i natt, og at du har nytt godt av den ekstra timen :jepp:

Tusen takk :) Den ekstra timen gjorde veldig godt. Synes av en eller annen grunn at den alltid kommer beleilig :fnise:

Håper søndagen blir fin :)

Det ble den. Var veldig koselig i barnebursdag. Hadde lyst til å spise alle kakene de hadde der og alt godteriet, men klarte å begrense meg :fnise:

____

Vi har blitt huseiere :bolledeig::strix::hoppe::danse::skya:

Skrevet

Tuuuusen takk Milla, Dine, Siebaeo, Småkjekset og Iril :hoppe: Dette er sååå gøy :hoppe: .

Har forresten begynt å tenke tanken på å bare ha ett barn. Mannen har hele tiden sagt at "vi får se om vi liker det, før vi bestemmer oss for ett til". Har alltid tenkt at vi skal få to. Det har liksom ikke vært noe annet alternativ, men nå sa han altså dette igjen. For han er det helt greit å bare ha ett. Han spurte meg hvorfor jeg ville ha to, og jeg hadde egentlig ikke noe godt svar, så nå har jeg forsøkt å se for meg livet med meg, mannen og vår lille datter. Jeg fikk faktisk en ro over meg. Det virket veldig behagelig. Samtidig så har jeg et ønske om to, men er ikke like skråsikker mer.

Det er på en måte normen, at man skal få fler. Jeg tror det er mye som gjøres fordi vi indoktrineres med det gjennom oppveksten. Vi ser hvordan samfunnet er, også gjør vi det samme selv. Tenker spesielt på det å gifte seg og få barn. Synes det er synd at jenter på min alder begynner å bli stressa i forhold til dette. Skjønner det på en måte, men blir de det av de riktige grunnene? Har noen ganger tenkt på om jeg har giftet meg og blitt gravid av den grunnen jeg tidligere nevnte eller om jeg virkelig ønsket det. Må desverre innrømme at jeg tror det er innslag av begge deler her.

Hva tenker dere? Og hvor mange barn har dere planlagt, og hvorfor?

Skrevet

Jeg forstår hva du mener ift det å få flere barn, fordi det "er forventet". For min del er det absolutt ikke det, men det faktum at jeg har mange søsken, mannen min også, og vi føler det beste vi kan gi Lilletassen (bortsett fra kjærlighet og sånn så klart:)), er søsken. Vi får se hvor mange vi blir etterhvert, for mannen og jeg har 3 og 4 søsken hver, og økonomi må absolutt være en faktor for oss fremover, men vi håper å kanskje få 3 barn. Vi vil heller få 2 barn og kunne ta de med på ferier, opplevelser etc., enn å få 3 og at det begrenser seg veldig. Men vi får se, vi vil hvertfall ha flere! :)

Når det er sagt har jeg full forståelse for de som kun ønsker ett barn og er fornøyde med det. De barna har det bra de også :)

Skrevet

Gratulerer så mye med huskjøp!!! :danser::hoppe: Det ser kjempefint ut! Er det lenge til det er ferdig?

Både jeg og mannen er enebarn, og for oss er det viktig å få mer enn et barn selv. Jeg vet ikke helt om det er fordi vi ikke vil at Gofflus skal bli "alene i verden" når vi dør, eller om det er fordi det har vært et så stort savn for oss å ikke ha søsken selv. Vi vil ha 3-4 barn. Noen ganger tenker jeg tanken på å bare få to. Tenker på alt man kan gjøre med bare to barn. Men samtidig så tenker jeg på all gleden de vil ha av hverandre i oppveksten og i voksen alder. På mange måter er det greit å være enebarn, hvertfall i oppveksten. Har alltid fått all oppmerksomheten, og foreldrene mine har hatt overskudd til å ta meg med på ting osv. Men jeg føler virkelig at noe mangler. Er så sinnsykt missunnelig på de som har søsken!! Som kan bli tante, osv.... :sjenert: Selv om man aldri har noen garanti for at man kommer godt overens da.

Skrevet

GRATULERER med hus becky!! :danser: :hopper: Jeg kjenner følelsen :fnise: Det er helt fantastisk! Og uvirkelig... det er det fremdeles for meg :ler:

Angående barn så er jeg litt delt. Jeg har alltid egentlig tenkt to barn, og mannen er veldig sånn at han skal ha to. Vi har 2 og 3 søsken hver. Jeg har etterhvert begynt å tenke tanken på tre barn, men er sannelig ikke sikker. Men to eller tre blir det, hvis vi kan få :) Tror mannen bærer litt preg av det som er forventet for det gjør han til alt. Jeg derimot er nok litt sånn at jeg IKKE skal ha det alle andre forventer av meg :ler:

Skrevet

Vi vil gjerne ha to vi også.. Mest av alt fordi vi ønsker at lillegutt skal få et søsken å vokse opp sammen med. Vi har søsken begge to (han har 3 jeg har 1) og synes det er helt utenkelig nesten å ikke ha noen.. Vi er jo selvfølgelig vant til bare det da! Men jeg tror det er en str styrke å ha søsken både i "gode og onde dager". I tillegg får man en større famile og kan oppleve å bli tante eller onkel. Og så lærer man å dele i hverdagen, og ha omsorg for noen. Når jeg ser på de to nevøene mine (3,5 og 7) og hvor glade de er i hverande og tar vare på hverandre blir jeg enda mer sikker.

Jeg tror nok ikke det blir flere enn to, men det har litt med alder å gjøre også.. Jeg og min kjære begynner jo å dra på åra :fnise: Ikke for det da.. min mormor var 33 da hun fikk sin første av tre døtre (siste da hun var 40). Moderne dame for den tiden som reiste for å ta utdannelse og skaffet familie senere enn normen. :)

Skrevet

Jeg har alltid ønsket meg mange barn, gjerne 5-6. Flaks at mannen min har førerkort på buss. :ler: Men jeg er nok litt preget av at jeg ble foreldreløs da jeg var knapt 20, og selv om søsteren min og jeg har et par "issues", føler jeg nesten at jeg ikke kunne levd uten henne. Da hadde jeg vært helt alene i verden. Spesielt nå som jeg er gravid føler jeg veldig på det.

Men så er det det at jeg akkurat nå sliter veldig med tanken på å skulle gå gjennom dette en gang til. Mannen må love meg flere ganger hver dag at jeg slipper om jeg ikke vil. :fnise: Men vi får se, det er ikke noe vi trenger å bestemme nå uansett, men to tette slik jeg egentlig hadde tenkt, blir det nok ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...