Gå til innhold

Beckys dagbok

Becky1

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg lurer på noe, dere som har morkaka forran: kjenner dere pulsen i den? Kjenner dere den?

Min har ligget helt øverst hele tiden, og etterhvert som livmoren kom over symfysen kjente jeg pulsen min veldig godt der. På ord. UL sa jm at det var morkaka jeg kjente pulsen i.

Nå de siste ukene har jeg fått en slags avlang "klump" forran helt øverst på magen, hvor jeg kjenner pulsen min til og med utenpå. Den stikker ut når jeg ligger på rygg og dytter magen oppover. Det ser helt snålt ut, men det må jo være morkaka. Er deres sånn? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahah! Er det det jeg kjenner? Pulsen? Jeg husker jeg sa til mannen at jeg hadde puls i magen, og så tenkte jeg ikke mer over det, men da er det den da. Rart :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke tenkt over at jeg kjenner verken selve kaka eller puls i den... Men det er vel ikke så ulogisk at det skal kunne være mulig? :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra han ikke maser så altfor mye på deg, det kan nok bli skikkelig slitsomt ja.. Håpe du får tatt det litt med ro og slappet av du også, samtidig som han klarer seg, for nå er dere jo på en måte tre som alle trenger sitt..

Jeg satser på og regner med at alle vondter og det at man er så sliten "går over" eller blir på en annen måte etter fødsel og at da MÅ man virkelig stå på for å passe på barnet sitt. Og jeg gleder meg så masse til å få tilbake kroppen min og bruke den til hva jeg vil - for nå føler jeg meg veldig begrenset på hva jeg kan (og orker) gjøre..

Ha en flott dag!!!

Takk for gode ord :jepp::klemmer:

Jeg tenker og at det er litt mer lystbetont å pleie barnet sitt enn mannen. Ikke det at det ikke er koselig, men baby har jeg faktisk valgt selv og er veldig innstilt på det.

Vi er ganske like vi: Godtesyke og slitne :ler:

Jeg også har morkaka på fremsiden, og det syns jeg faktisk egentlig bare er ganske deilig.. Jeg kjenner masse bevegelse på sidene av magen, men veldig lite midt på. Jeg tenker at dersom det hadde vært enda mer enn det er nå, så hadde det nesten bare vært forstyrrende.. :ler:

Jeg har også morkaka foran, men kjenner henne godt, selvom trenden i det siste har vært blærehopping, halleluja :fnise:

Ja, det er i grunn veldig godt, men stanging i blæra har hun drevet med i lang tid nå :ler: . Det er egentlig ganske ubehagelig, når hun presser hodet rundt omkring der nede ;). Blir forundra om hun ender opp i seteleie, for hun ligger stadig med hode ned i følge jordmor og lege. Dessuten kjenner jeg som sagt den herlige stanginga :ler: . Jeg kjenner det og mye på siden. Sånn herlig prikking :rødme:

Jeg lurer på noe, dere som har morkaka forran: kjenner dere pulsen i den? Kjenner dere den?

Min har ligget helt øverst hele tiden, og etterhvert som livmoren kom over symfysen kjente jeg pulsen min veldig godt der. På ord. UL sa jm at det var morkaka jeg kjente pulsen i.

Nå de siste ukene har jeg fått en slags avlang "klump" forran helt øverst på magen, hvor jeg kjenner pulsen min til og med utenpå. Den stikker ut når jeg ligger på rygg og dytter magen oppover. Det ser helt snålt ut, men det må jo være morkaka. Er deres sånn? :sjenert:

Kjenner ikke livmoren min i det hele tatt, men har sett at magen pulserer. Da jeg prøvde akupunktur hoppet nålene opp og ned :fnise: . Akupunktøren sa det var fordi det var så mye blod der nå. Nei, så skjer det spennende mye med kroppene våre. Igjen, det er utrolig fantastisk. Og så heldige vi er, som får kjenne på alt dette, selv om det til tider kan være veldig slitomt.

---

Kikker på et hus som er prosjektert i nærheten. Skal være ferdig bugd om et års tid. Litt drøy pris for oss, men er veldig firstende med noe nytt. Nesten 3,5 for et rekkehus synes jeg er drøyt, men det koster såpass. Vi får høre hva bankdama sier på mandag. Vet ikke om man må begynne å betale mye allerede nå :vetikke: . Hvis ikke har vi jo muligheten til å spare et helt år til :jepp:

Gravidyoga i kveld :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 uker i dag og jeg har faktisk gått ned en halv kilo :hoppe: . Har IKKE slanka meg, bare levd litt sunnere. Går som sagt fort opp og fort ned. Nå skal det sies at badevekta mi er litt ustabil og :sjenert::fnise:

Nå skal vi snart kjøre og se på tomta der huset (vi vurderer å kjøpe) skal bygges. Må se hvordan beliggenheten er. Har funnet ut at man betaler et depositum på 10 % og resten betaler man ved overtakelse. Overtakelse er på slutten av 2011, noe som betyr at vi får spart et år til (siden vi bor så billig nå). Det er allikevel en litt drøy pris, men tenk så deilig å ha noe nytt. Får høre hva dama i banken sier. Hun er ikke tilbake før på mandag. Kanskje får jeg med mannen på å kjøpe en litt billigere bil en først tenkt og. Da går jo virkelig alt min vei her :lur::fnise:

Nå er bare meg som har vært alle gangene på yogaen :danse: . Det pleier jo å være omvendt. Jeg er en sånn som alltid har fravær pga sykdom, så dette er en skikkelig seier for meg :hoppe:

Endret av Becky1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hipp Hurra for 23 uker!!! :enig:

Og så spennende med huskjøp (kanskje) - skjønner godt dere ønsker noe nytt.. Vi bor forholdsvis trangt nå, 2 roms leilighet som vi leier, men gleder oss til å kjøpe noe nytt også. Men det får bli med fremtiden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det sånn at dere kjøper tomta og bygger "selv", eller er det sånn at dere velger tomt og så bygges huset av de samme som selger? Hvis det er det siste må dere passe på at dere setter dere skikkelig inn i hva som er inkludert og hva som ikke er det.

En kompis av oss brant seg skikkelig på det, han kjøpte "nøkkelferdig", men det ble masse rot, for det viste seg at maling av veggene ikke var inkludert, så da måtte han betale 10.000 ekstra. Så måtte han plutselig betale 25.000 for carporten, det kunne han velge bort, men da hadde naboens bil stengt for døra til boden hans. :dåne: Plutselig viste det seg at de skulle ha betalt ekstra for å ikke skjære til benkeplaten for innbygningskomfyr, så om han ville ha vanlig måtte han betalt mer for det. Til slutt var han oppe i over 100.000 mer enn han hadde beregnet, og da kom han på at når han og banken hadde satt opp budsjett for å se om han klarte det, hadde de glemt å regne med renoverings- og kommunale avgifter. Han sier det er veldig fint med nytt, men det er så mye rare formuleringer i prospektene som han ikke hadde sjans til å forstå selv. Men siden han ikke sørget for å få hjelp, er jo det hans eget problem.

Hurra for 23 uker! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hurra for 23 uker! :hoppe: Det er en stor milepæl altså, nå kan babyen faktisk overleve utenfor magen. :)

Endret av Tinio
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende med husbygging da og :hoppe: litt for 23 uker må man og :hoppe:

Blir en skikkelig treningsøkt for deg dette her med all den hoppinga :ler: .

23 uker :danser:

Så bra at du har orket å dra på alle yogatimene

:danser: Og det har ikke vært noe ork i det hele tatt :danse: . Føles helt fantastisk. Jeg er som sagt en som alltid pleier å ha fravær på ting.

Hipp Hurra for 23 uker!!!

Og så spennende med huskjøp (kanskje) - skjønner godt dere ønsker noe nytt.. Vi bor forholdsvis trangt nå, 2 roms leilighet som vi leier, men gleder oss til å kjøpe noe nytt også. Men det får bli med fremtiden...

Vi har samme bo-ordning som dere. DEt er ikke speseilt trangt, men er mye ting her som ikke er våre. Dessuten vet vi jo ikke hvor lenge vi kan bo her. Nå vil vi evt vite hvor lenge det blir. Også får vi spart i mellomtiden. Betaler bare fellesutgifter :) . Slipper dere billig unna og? Søstra mi bor faktisk på samme måte hun og. Kanskje er det ganske vanlig. Er ihvertfall vinn-vinn for alle parter :jepp:

Så utrolig hyggelig å lese! Det er en kjempestor seier! Gratulerer!! Jeg er stolt av deg becky

Tusen takk :hoppe::klemmer: . Prøvde å finne bloggen din her om dagen, men fant den ikke. Nå som du har skrevet i boka mi kan jeg gå inn på profilen din og finne den :jepp:

Hurra for 23 uker! Det er en stor milepæl altså, nå kan babyen faktisk overleve utenfor magen.

Oi, kan den? Trodde 24 var absolutt tidligst. Håper imiblertid den blir litt til ;)

23 uker :strix:

:strix: Tusen takk :strix: . Bare vent, snart jubler vi for uker hos deg og :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det sånn at dere kjøper tomta og bygger "selv", eller er det sånn at dere velger tomt og så bygges huset av de samme som selger? Hvis det er det siste må dere passe på at dere setter dere skikkelig inn i hva som er inkludert og hva som ikke er det.

En kompis av oss brant seg skikkelig på det, han kjøpte "nøkkelferdig", men det ble masse rot, for det viste seg at maling av veggene ikke var inkludert, så da måtte han betale 10.000 ekstra. Så måtte han plutselig betale 25.000 for carporten, det kunne han velge bort, men da hadde naboens bil stengt for døra til boden hans. :dåne: Plutselig viste det seg at de skulle ha betalt ekstra for å ikke skjære til benkeplaten for innbygningskomfyr, så om han ville ha vanlig måtte han betalt mer for det. Til slutt var han oppe i over 100.000 mer enn han hadde beregnet, og da kom han på at når han og banken hadde satt opp budsjett for å se om han klarte det, hadde de glemt å regne med renoverings- og kommunale avgifter. Han sier det er veldig fint med nytt, men det er så mye rare formuleringer i prospektene som han ikke hadde sjans til å forstå selv. Men siden han ikke sørget for å få hjelp, er jo det hans eget problem.

Hurra for 23 uker! :hoppe:

Vi kjøper ikke tomta. Det skal bygges tre rekkehus og vi kjøper evt det ene. Det som ikke følger med er hvitevarer, garderobeskap, belysning og beplantning (utenom gress). Vi får lese enda nøyere, samt høre med de som selger. Takk for tips. Er utrolig viktig det der. Vet at når man kjøper ferdighus, så er det mye som mangler. Block watne f. eks leverer uten gulv og maling på veggene. De leverer og uten belysning og flislegging. De skal visst være de som leverer mest... Nei, nå sa jeg til mannen min at vi får dobbeltsjekke alt. Takk for tips :jepp:

___

Vi var for øvrig og sjekka ut tomta nå. Den ligger veldig fint til. Gode solforhold og god utsikt. Nær marka, nær byen, nær skoler og barnehager. Håper håper håper dette kan gå seg til. Vi traff svigerfar da vi var på tur og. Han sa plutselig at mannen skulle sende han kontonummeret sitt, så skulle han føre over noe arvepenger :bolledeig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende med husplaner! :hoppe: Vi bor også på 2 rom nå, og jeg blir helt gal av å ha så liten plass. Mannen samler på all mulig drit i tillegg (han vil sikkert si det samme om meg... :sjenert: ), så det er ting over ALT!! Jeg hadde ikke holdt ut en dag med baby der i tillegg! Men nå skal vi snart flytte da heldigvis. :) Det blir så deilig! Jeg gleder meg til å ha besøk der! Nå har vi ikke en gang spisestue, så det går ikke an å ha mer enn 2 mennesker på middag uten å måtte bære opp et stort bord fra boden. Det er ganske stress.. Jeg gleder meg faktisk så mye til å kunne ha gjester, at jeg vurderer å foreslå at når det blir tid for neste treff, kan jeg invitere dere hjem til meg! :nigo: *underernært på å være vertinne*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig Cypress! :) Høres veldig hyggelig ut å ha noen treff hjemme hos hverandre også. Gjør det forsåvidt litt lettere med babyer som krever sitt. Bare det å skifte bleie ute blir et lite styr ofte.. Får håpe du får det sånn som du vil i det nye hjemmet sånn at vi kan komme på besøk :)

Håper kroppen ikke verker så altfor mye og at det med jobben og "julebordfeiringa" ikke følger med deg inn i helgen - for nå skal du koooose deg :jepp:

Becky* Så deilig med litt ekstra penger - det kommer jo alltid godt med! Selv om dere ikke kjøper den tomten der, så er dere hvertfall i gang med å titte og dere kommer helt sikkert til å finne noe snart. Vi bor rimelig vi også, så skal ikke klage.. Men gleder oss til å få kjøpt litt større når Lilletassen blir større også :)

Endret av Dine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når flytter dere Cypress? Ja, så koselig med treff hjemme hos deg. Jeg synes ofte det er koseligere å være hjemme hos folk enn å dra på kafè e.l. Slapper mye bedre av. Gøy å være vertinne, selv om det og kan bli ganske slitsomt. Man trenger jo ikke å gjøre så mye ut av det evt.

Vi har kikket etter nytt sted å bo i et par år nå, Dine. Faktisk så sa mannen nå at han ville legge inn bud på mandag, for nå begynner han å bli skikkelig lei av å kikke. (Gitt at alt går i orden selvsagt). Vi har vært litt trege andre ganger, så da har ting gått ifra oss. Dette er bare utrolig spennende. Har vært så deilig om ting gikk i orden. Og tror dere ikke mannen kikker etter billigere bil nå da?! :hoppe: . Han ville jo egentlig ha en bil som er alt for dyr, men huskjøp ser ut til å ha fått han på andre tanker. Huset ligger forresten nærme den jobben jeg vil ha, så hadde vært gøy om det og gikk i orden på sikt :hoppe:

Spennende periode av livet dette her :bolledeig::skya::danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...