Gå til innhold

Beckys dagbok

Becky1

Anbefalte innlegg

Stokke sin 5 punktsele passer både til vognen og tripp trapp stolen :nigo: Fant ut det etter å ha kjøpt den til stolen.

Jeg har ingen pose enda, men tenker at jeg kjøper stokke sin med delte bein. Den andre får jeg brukt så kort tid uansett. Kan vel bare bruke tepper og dyne i bagen? Eller kanskje det er plass til den med delte bein.

Hvilken kanal så dere dette programmet på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stokke sin 5 punktsele passer både til vognen og tripp trapp stolen :nigo: Fant ut det etter å ha kjøpt den til stolen.

Jeg har ingen pose enda, men tenker at jeg kjøper stokke sin med delte bein. Den andre får jeg brukt så kort tid uansett. Kan vel bare bruke tepper og dyne i bagen? Eller kanskje det er plass til den med delte bein.

Hvilken kanal så dere dette programmet på?

Takk for info :)

Ja, tenkte på det. Kanskje jeg bare bruker den som fulgte med. Fulgte med en i bare fleece og.

Har kjøpt ekstra trekk til vognen, en med mønster. Festet på skjermen, men nå får jeg den ikke av igjen. Vet du hvordan man gjør det? Mye å sette seg inn i når det gjelder denne vognen. Fulgte med en liten stellebag der og. Kanskje bruker jeg bare den foreløpig. Den er like stor som en toalettmappe. Får plass til en stellematte (som fulgte med), noen bleier, og evt krem/våtservietter o.l. Tror kanskje jeg venter og ser om jeg får behov for en større bag. Er så lett for å kjøpe seg helt bort nå.

Programmet gikk på tv-norge.

Nå har jeg rydda endel her. Får vondt i bekken/korsrygg med en gang. Er så mye jeg har lyst til å gjøre, men får posjonere det utover. Skulle helst hatt alt klart i går :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noen som bruker det, om ungen er veldig urolig, og når den begynner å klatre. Det er skummelt om vogna velter eller ungen faller ut før man rekker å reagere, og da er det greit med sele, tenker jeg.

Ok, takk for info. Så at selen var festet i sittedelen på vogna. Kanskje går det an å ta den av og feste på liggedelen. Ajabaja, så mye en skal sette seg inn i :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi sleit litt med å bytte skjermen vi også, men husker dessverre ikke hvordan vi fikk det til nå :)

Har du kjøpt det forest trekket? Det fulgte med vogna mi, men jeg liker det ikke :fnise:

Du kan jo også bare kjøpe en store veske i veskebutikk vet du :jepp: Eventuelt stelleveske på ebay! Lurt å kjøpe kroker til å feste på styret også, som du kan henge poser på, eller feste stellevesken på. Ikke lett å feste alle vesker på stokkevognen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi sleit litt med å bytte skjermen vi også, men husker dessverre ikke hvordan vi fikk det til nå :)

Har du kjøpt det forest trekket? Det fulgte med vogna mi, men jeg liker det ikke :fnise:

Du kan jo også bare kjøpe en store veske i veskebutikk vet du :jepp: Eventuelt stelleveske på ebay! Lurt å kjøpe kroker til å feste på styret også, som du kan henge poser på, eller feste stellevesken på. Ikke lett å feste alle vesker på stokkevognen!

Var ikkeno vanskelig å få det på, men nå får jeg det ikke av igjen :fnise:

Ja, forrest cream. Det er det eneste unyttige jeg har kjøpt så langt, men synes det var så kult. Dessuten så manglet vi parasollen, så da fikk vi med den der. Tenker at jeg ikke skal ha det på hele tiden. Kan bli litt too much. Jeg skulle ha visst at du ikke likte det du hadde, så hadde jeg kjøpt av deg isteden :jepp: . Men du kan bare selge ditt på finn vet du. Der jeg kjøpte mitt.

Hvor får man kjøpt passende kroker? Takk for tipset forresten :)

Egentlig så har jeg en stor veske jeg ikke bruker så mye, som jeg kan bruke til stelleveske. Er som jeg har sagt før: alt det står bryllup eller baby har (minst) dobbel pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg kan jo selge det. Har veldig lyst til det. Hva ga du for ditt?

Mannen syns det er fint da, så ikke sikkert jeg får lov, men jeg likte det bare ikke :ler: Venninnen min syns også det var veldig fint, og skulle ha det selv, men så kom den nye stokkevogna, og da kjøpte hun den i lilla istedenfor. Der snakker vi too much :dåne:

Jeg kjøpte kroker på eBay :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg gav 800 kr for det :dåne: . Synes egentlig det var altfor dyrt, men hadde så lyst på det og det var helt nytt og ubrukt.

Liker man det ikke så liker man ikke. Så greit er det :) Lilla og forrest-trekk blir waaay too much :dåne: :ler:

Takk for tips om kroker. De skal kjøpes i morgen :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom og oppdaterer meg :goodbye:

Ser du er travelt opptatt med forberedelser...en herlig tid vi har nå foran oss Becky :jepp:

Nå er det vel ikke så lenge til du skal til UL heller siden du bare har rast avgårde med disse ukene dine :fnise: Skal si tiden går fort :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom og oppdaterer meg :goodbye:

Ser du er travelt opptatt med forberedelser...en herlig tid vi har nå foran oss Becky :jepp:

Nå er det vel ikke så lenge til du skal til UL heller siden du bare har rast avgårde med disse ukene dine :fnise: Skal si tiden går fort :jepp:

Skal si tida har gåt fort. Du er jo 12 uker i dag :bolledeig: . Utrolig flott tid dette her. Gøy med forberedelser :jepp:

I går fant jeg ut at vi hadde en vognpose i lammeskinn (?) hjemme. Den har både jeg, søsknene mine, mamma og onkelen min brukt :) Mamma sa det i en bisetning bare :klaske: Regna med at jeg visste det :dåne: :fnise:

Kjøpte en ny kommode sammen med pappa i går, som pappa skal være så snill og sette sammen for oss. Godt å få ting unna. Er nok som må ordnes her i leiligheten.

Fant ut at jeg ikke hadde bestilt time til UL, men kun til jordmor (takket være KG). Trodde jordmødre tok UL jeg. Har skjønt i ettertid at det kun er noen som gjør det. Fikk uansett ordna det slik at jeg får gått tatt UL før timen hos jordmor. Blir litt dyrt, men det er verdt det :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, har ikke fått det :klø: . Kanskje er det annerledes her. Sa til legen at jeg ville gå til jordmor et spesielt sped, men sa ingenting om UL. Får høre med han neste gang jeg har time. Vet jo ikke om han har søkt om fødeplass heller... :sjenert: Nå er det visst så stor pågang her, men greit å ha alt på plass.

Kjøpte en billig, smal kommode på Skeidar. Måtte kvitte oss med et sminkebord vi har på soverommet for å få plass til seng eller vugge. Da må vi ha en der vi kan ha klærne vi hadde i sminkebordet.

Første yogatime i dag :hoppe: . Gravidyoga begynner om et par uker :jepp:

Endret av Becky1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du skal få innkallelse til ordinær ul på sykehuset du skal føde. Det er vanlig å søke fødeplass på første legekontroll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg hadde ringt og spurt legen om det i morgen, for du skal ha henvisning til UL, det er et tilbud alle gravide skal få. Og da er det jo bare dumt om du skal måtte betale det selv, når du har rett på det gratis.

Jeg fikk jo heller aldri innkalling, og da viste det seg at legen hadde glemt det eller noe. Når jeg da ringte, og var ca like langt på vei som deg, fikk jeg høre at det var bra jeg ringte, for ellers hadde de fått problemer med å finne time til meg. Jeg visste hvor jeg skulle føde jeg da, så jeg ringte bare dit, og de hadde heller ikke mottatt søknad om fødeplass, men den kunne jeg fylle ut selv så lenge jeg hadde helsekort for gravide. Så ring legen eller sykehuset i morgen!

Men skal du ikke ha UL 22.09? Står det i signaturen din.. Eller var det jordmortimen?

Endret av Iril
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal både til jordmor og ta UL den 22/9. Dette er privat. Tror legen må ha surra. Har flere veninner som velger dette private stedet isteden for sykehuset, siden de er så flinke der. Går helt greit for meg å gå privat nå, selv om det koster litt, men må passe på å komme meg inn på sykehuset etterhvert. Dessuten er jeg så utålmodig etter å få vite kjønnet og tror ikke jeg får time på så kort varsel på sykehuset. Dessuten passer det så sjelden for mannen pga jobben.

Har time hos legen om et par uker. Tror jeg tar det da. Kanskje kan jordmor ordne det når jeg skal til henne 22/9 (?).

Vet ikke hvorfor dette ikke irriterer meg. Er vel det at jeg er så fornøyd med legen ellers + at det visst ikke er noe stress å få fødeplass på sykehuset her i nærheten. Dessuten er de flinke på det private senteret, så vil gjerne dit :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om du ringer i morgen, skal de nok kunne finne time til deg en gang mellom uke 18 og 22, for det er noe du har krav på (men du kan risikere å ikke få i det hele tatt dersom du bestiller etter uke 22, kjenner ei som opplevde det, da sa de bare at det ikke var noen vits så sent i svangerskapet). Med meg måtte de jo sette opp en ekstra time utenom de dagene de vanligvis har UL. Men du velger selv, er fint å ikke bli stressa av sånt. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var legen som sendte henvisning til UL for meg, og kort tid etterpå fikk jeg brev i posten. Og det var selvom jeg gikk til privat praksis. Jordmor søkte fødeplass for meg når jeg var på kontroll i forrige uke.

Det ordner seg helt sikkert for deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du ringer i morgen, skal de nok kunne finne time til deg en gang mellom uke 18 og 22, for det er noe du har krav på (men du kan risikere å ikke få i det hele tatt dersom du bestiller etter uke 22, kjenner ei som opplevde det, da sa de bare at det ikke var noen vits så sent i svangerskapet). Med meg måtte de jo sette opp en ekstra time utenom de dagene de vanligvis har UL. Men du velger selv, er fint å ikke bli stressa av sånt. :fnise:

Trodde man fikk det man hadde krav på selv om det hadde gått litt tid. Da ringer jeg i legens telefontid i morgen. Takk for info :)

Det var legen som sendte henvisning til UL for meg, og kort tid etterpå fikk jeg brev i posten. Og det var selvom jeg gikk til privat praksis. Jordmor søkte fødeplass for meg når jeg var på kontroll i forrige uke.

Det ordner seg helt sikkert for deg :)

Hmm.. Her har legen tydeligvis surra. Ja, jeg stresser ikke. Det verste som kan skje er at jeg ikke får gratis UL, selv om det er kjipt å ikke få det en har krav på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde man fikk det man hadde krav på selv om det hadde gått litt tid. Da ringer jeg i legens telefontid i morgen. Takk for info :)

Tror hun jeg kjenner fikk UL til slutt, men så sent i svangerskapet at de ikke kunne bruke den som terminbekreftelse. Det er vel egentlig det UL er til, å sette en endelig termindato, siden menstermin er så usikkert for de fleste. Og selvsagt se at alt er i orden der inne, men det blir visst også vanskeligere jo lenger man venter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...