Gå til innhold

Omvendt anoreksi

Fremhevede innlegg

Skrevet

Finnes det noe slikt som "omvendt anoreksi", altså der vedkomne er ganske kraftig eller direkte overvektig, men er helt sikkert på at han/ hun er mye tynnere enn det h@n egentlig er?

Dette er et dønn alvorlig spørsmål og jeg mener ikke å gjøre narr av noen.

F.eks en kvinne på 1.75 og 90 kilo kan se seg i speilet og "se" kroppen som om den veide 60 kg. for eksempel. Omvendt av det en anorektiker "ser".

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Finnes det noe slikt som "omvendt anoreksi", altså der vedkomne er ganske kraftig eller direkte overvektig, men er helt sikkert på at han/ hun er mye tynnere enn det h@n egentlig er?

Dette er et dønn alvorlig spørsmål og jeg mener ikke å gjøre narr av noen.

F.eks en kvinne på 1.75 og 90 kilo kan se seg i speilet og "se" kroppen som om den veide 60 kg. for eksempel. Omvendt av det en anorektiker "ser".

Aldri hørt om, det nærmeste du finner er nok det de kaller "Muscular Dysmorphia", der hovedsakelig menn som trener hardt ikke ser at de pakker på seg muskler, og at de heletiden ser spinkle ut.

Dette blir også kalt "Reversed anorexia", men det går ikke på det å være feit/overvektig, går på bygging av muskler og bli større.

De blir rett og slett så fokusert på å leve sunt, spise 100% korrekt, at det går hardt utover kropp og psyken, dehydrering, kroniske skader pga. overtrening etc.

Skrevet

JO jeg har det! jeg er 160 og veier 75 kg og ser feit ut på bilder.... men i speilet, særlig om jeg suger magen bittelitt inn eller jeg har gått ned et par kilo så syns jeg at jeg ser kjempetynn ut!

Skrevet

Jeg har hørt om mange som får seg en skikkelig aha-opplevelse når de ser seg selv på bilder, fordi de synes de ser mye tynnere ut i speilet. Så jeg tror det er noe i det du sier...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...