FruLuna Skrevet 30. september 2009 #1 Skrevet 30. september 2009 Jeg smakte noen helt fantastiske hjemmelagde muffins her om dagen, de var lyse, med appelsinsmak og med sjokoladebiter. Som glasur var det tilsvarende slik man har på gulrotkake. Noen som har smakt disse og har en oppskrift? Vil også gjerne ha oppskrift på ostekake/sjokoladekakemuffins (tror de ofte blir kalt "Black and white" eller "Yin Yang" eller noe lignende) hvis noen har! *bakemodus*
Gjest Gjest_Ellen_* Skrevet 4. oktober 2009 #2 Skrevet 4. oktober 2009 Jeg tipper du kan bruke en vanlig muffinoppskrift, og ha i litt raspet appelsinskall og hakkede sjokoladebiter. Bruk helst usprayede (økologiske) sitrusfrukter om du har tenkt å bruke skallet, og unngå den hvite delen som ligger mellom skall og kjøtt (den er bitter). Husk også at sitrusskall gir mye smak, så begynn med små mengder, type en spiseskje. Et alternativ er å ha sjokoladebitene i røren, men heller bruke det raspede skallet på toppen av glasuren. Håper du klarer å gjenskape suksessen!
ninuska_ Skrevet 5. juni 2010 #3 Skrevet 5. juni 2010 Det var supergodt med muffins med appelsinsmak og sjokolade. Takk for tips
NullHull Skrevet 7. juni 2010 #4 Skrevet 7. juni 2010 Hva med disse, da? Så får du slått sammen begge ønsker i en og samme oppskrift . Ellers så vil jeg få anbefale denne oppskriften på APPELSINSJOKOLADECUPCAKES. Nyyyydelige!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå