KatteLatte Skrevet 30. september 2009 #1 Skrevet 30. september 2009 Hei! Jeg startet på p-ring for en uke siden. Jeg merket etter noen dager at jeg fikk mer utflod, men tenkte at dette var en bivirkning av p-ringen og brydde meg ikke særlig om det. Nå har det derimot begynt å klø littegrann. Det er ikke mye, men merker det spesielt når jeg tørker meg etter å ha vært på do. I tillegg har utfloden blitt hvit med små "prikker" i, ser ut som dopapirrester eller cottage cheese som jeg ser noen har beskrevet sopputflod som. Jeg har aldri hatt sopp før, men er ganske sikker på at det er det? Jeg vet man burde gå til lege for sjekk første gang man har sopp før man begynner med behanding selv, men jeg har nettopp flyttet og har ikke fastlege her jeg bor ennå. I tillegg har jeg veldig liten tid til å dra til legen, så jeg tenkte å prøve en Canesten-kur og se, og skulle det ikke hjelpe får jeg heller ta en tur til legen da. Har altså to spørsmål: 1) Dette må vel være sopp? 2) Er sopp en bivirkning av p-ring, eller er det helt tilfeldig? Er det noen p-ringbrukere der ute som har erfaring med dette? Veldig takknemlig for svar!
Fantomina Skrevet 30. september 2009 #2 Skrevet 30. september 2009 (endret) . Endret 29. oktober 2015 av Fantomina
KatteLatte Skrevet 30. september 2009 Forfatter #3 Skrevet 30. september 2009 Jeg fikk ikke sopp av p-ringen, men mye mer utflod enn vanlig. Har ikke hørt om det fra venninner på p-ringen heller. Jeg ser ingen grunn til å gå til legen når det er så klassiske symptomer. Hvis en Canesten-kur ikke fungerer, kan du jo dra til legen. Husk forresten å behandle partneren din - om du har en - med krem, hvis ikke risikerer du at dere smitter hverandre fram og tilbake. Tusen takk for svar! Jeg har vært på apoteket og kjøpt en Canesten-kur. Er litt usikker på om jeg har sopp nå da, for jeg har ikke hatt noe utflod siden morgenen i dag. Kanskje fordi jeg går oftere på do og tørker meg for å sjekke også da... Tar nok kuren i kveld eller i morgen hvis det fremdeles er der da.
Riskrem Skrevet 30. september 2009 #4 Skrevet 30. september 2009 Jeg fikk sopp på p-ringen og tok vel tre Pevaryl-kurer for å bli kvitt den. Så sluttet jeg på ringen Og nå er soppen borte. Hvis du ikke har sopp er du kanskje overfølsom for gummien i ringen? Men det er sikkert sopp du har, så det lønner seg nok å ta en kur
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå