Gjest Gjest Skrevet 30. september 2009 #1 Skrevet 30. september 2009 Det heter mensen. Synes det er noe utrolig kvalmt å spise egg når folk snakker om eggløsning. Et bløtkokt egg er er jo ganske så løst i formen. Løst egg, eggløsning. Jeg spiste eggløsning til frokost Slutt å kall kvalme ting som har med kroppen deres for nermest det samme som maten vi spiser.
Gjest Dallandra Skrevet 30. september 2009 #2 Skrevet 30. september 2009 Foreslår at gjest over sjekker hva eggløsning egentlig er. Det er ikke det samme som mensen.
Gjest Gjest Skrevet 30. september 2009 #3 Skrevet 30. september 2009 Foreslår at gjest over sjekker hva eggløsning egentlig er. Det er ikke det samme som mensen. Nei, men det er vel noe med kvinnekroppen å gjøre. Er der det ikke det som skjer før mensen eller noe? Men vi burde ha et annet ord uansett. Hva men lillemensen eller noe, før mensen? Blir jo det nesten det samme hvis dyret mus var en matrett. Tenk om vi kalte det fittepølse, stekt fitte og lignende? Ingen ville spist det da? Vi burde også skifte navn på pølser, er ikke noe særlig å si "jeg skal ha en pølse", "oi nå må jeg tisse, får slenge pølsa ut av buksa da". Nei, mat og kroppsdeler og kroppslige ting bør ikke ha lignende navn.
Gjest Gjest Skrevet 30. september 2009 #4 Skrevet 30. september 2009 Hva tror du det egget du spiste til frokost er da?? Det er hønas eggløsning og forsåvidt også mensen. Frister det nå med egg til frokost....??
Leo Skrevet 30. september 2009 #5 Skrevet 30. september 2009 Det heter mensen. Synes det er noe utrolig kvalmt å spise egg når folk snakker om eggløsning. Et bløtkokt egg er er jo ganske så løst i formen. Løst egg, eggløsning. Jeg spiste eggløsning til frokost Slutt å kall kvalme ting som har med kroppen deres for nermest det samme som maten vi spiser. Noen som kjeder seg i høstferien? Nå er det jo snakk om et egg som løsner da og dette egget er i grunnen ikke så forskjellig fra et hønseegg enten du liker det eller ikke. Eggløsning er for øvrig ikke det samme som mensen. Hva foreslår du at vi kaller det da? Personlig skulle jeg ønske at folk sluttet å kalle det (Og skrive!) eggeløsning. Da får jeg fnatt!
Leo Skrevet 30. september 2009 #6 Skrevet 30. september 2009 Hva tror du det egget du spiste til frokost er da?? Det er hønas eggløsning og forsåvidt også mensen. Frister det nå med egg til frokost....?? Nemlig!
Anaconda Skrevet 30. september 2009 #7 Skrevet 30. september 2009 o sole mio! Lillemensen, here I come!
Anaconda Skrevet 30. september 2009 #9 Skrevet 30. september 2009 Hva tror du det egget du spiste til frokost er da?? Det er hønas eggløsning og forsåvidt også mensen. Frister det nå med egg til frokost....?? Dette synes jeg var utrolig discusting!!! faktisk så kunne denne kommentaren ha vært spart............
Suzy Skrevet 30. september 2009 #10 Skrevet 30. september 2009 Nei, men det er vel noe med kvinnekroppen å gjøre. Er der det ikke det som skjer før mensen eller noe? Men vi burde ha et annet ord uansett. Hva men lillemensen eller noe, før mensen? Blir jo det nesten det samme hvis dyret mus var en matrett. Tenk om vi kalte det fittepølse, stekt fitte og lignende? Ingen ville spist det da? Vi burde også skifte navn på pølser, er ikke noe særlig å si "jeg skal ha en pølse", "oi nå må jeg tisse, får slenge pølsa ut av buksa da". Nei, mat og kroppsdeler og kroppslige ting bør ikke ha lignende navn. Hva med at du går en liten tur til en psykolog også kan vi andre fortsette å bruke det norske språket?
Gjest Gjest_L_* Skrevet 30. september 2009 #11 Skrevet 30. september 2009 Dette synes jeg var utrolig discusting!!! faktisk så kunne denne kommentaren ha vært spart............ Det er jo sant. En kvinnes egg løsner et par uker før menstruasjonen. Dersom det ikke blir befruktet, kommer blodet som har samlet seg opp i livmoren for å ta imot et eventuelt befruktet egg, ut. En hønes anatomi er ikke så forskjellig. Egget vi spiser er å sammenligne med menstruasjonen. Dersom egget blir befruktet, kalles det etterhvert kylling.
Gjest Gjest Skrevet 30. september 2009 #12 Skrevet 30. september 2009 Dette synes jeg var utrolig discusting!!! faktisk så kunne denne kommentaren ha vært spart............ Jeg skrev dette og jeg kan være enig i at det er like lavmåls uttalelse som det TS kommer med. Men uansett er dette fakta!
Gjest Mann42 Skrevet 30. september 2009 #13 Skrevet 30. september 2009 Nei, mat og kroppsdeler og kroppslige ting bør ikke ha lignende navn. Men store deler av menyen ER jo kroppsdeler. Vi har lammelår, vi har skinke, vi har bryst av forskjellige fugler og dyr. Mange har jo også valgt å sette matnavn på kjønnsorganer som kjælenavn (De putter vel aldri disse tingene i munnen, gjør de?)
Gjest Gjest Skrevet 30. september 2009 #14 Skrevet 30. september 2009 Det er jo sant. En kvinnes egg løsner et par uker før menstruasjonen. Dersom det ikke blir befruktet, kommer blodet som har samlet seg opp i livmoren for å ta imot et eventuelt befruktet egg, ut. En hønes anatomi er ikke så forskjellig. Egget vi spiser er å sammenligne med menstruasjonen. Dersom egget blir befruktet, kalles det etterhvert kylling. Så sant som det er sagt. Eggene vi spiser til frokost er kort og godt hønemensen, det. Beklager, trådstarter - du brakte selv temaet på banen.
Teriyaki Skrevet 30. september 2009 #15 Skrevet 30. september 2009 Hehe, joda, det er jo en måte å se det på
Anaconda Skrevet 30. september 2009 #16 Skrevet 30. september 2009 Hjelp, jeg mister matlysten. Denne tråden skal jeg lukke for godt.
Gjest bare bea Skrevet 30. september 2009 #17 Skrevet 30. september 2009 Hva med kuk-osten da? Det både ser og lukter gammalost. Kan dere værsegod begynne å prioritere hygienen til den lille snoppen deres, slik at vi andre kan nyte gammelosten vår?!?!
Gjest Gjest Skrevet 30. september 2009 #18 Skrevet 30. september 2009 Det er jo sant. En kvinnes egg løsner et par uker før menstruasjonen. Dersom det ikke blir befruktet, kommer blodet som har samlet seg opp i livmoren for å ta imot et eventuelt befruktet egg, ut. En hønes anatomi er ikke så forskjellig. Egget vi spiser er å sammenligne med menstruasjonen. Dersom egget blir befruktet, kalles det etterhvert kylling. Må bare skyte inn at høna ikke er et pattedyr, og at hun derfor ikke menstruerer. Egget forlater hønsekroppen enten det er befrukta eller ei. Eggene vi spiser, kan faktisk godt være (og i gamle dager var de ganske ofte) befrukta.
JollyJolly Skrevet 30. september 2009 #19 Skrevet 30. september 2009 Hva med kuk-osten da? Det både ser og lukter gammalost. Kan dere værsegod begynne å prioritere hygienen til den lille snoppen deres, slik at vi andre kan nyte gammelosten vår?!?! Hahaha! TS burde bli veganer, så slipper han å bekymre seg for mat-kropp problematikken.
Noli Skrevet 30. september 2009 #20 Skrevet 30. september 2009 Helt til han treffer en mann som omtaler penisen sin som "Gulrota". :gjeiper:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå