Gå til innhold

vil i svømmehallen


Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_lisa_*
Skrevet

Jeg er en jente på 24 år som har veldig lyst å svømme et par ganger i uken. Jeg har ikke vært i svømmehallen siden barneskolen tror jeg. Men jeg klarer ikke dusje naken med andre mennesker! Jeg har opplevd ting i livet mitt som gjør at bare tanken på dette er skremmende og jeg kommer ikke til å klare det.

Jeg skjønner at folk synes det er ekkelt om jeg dusjer med svømmeunderdel på. Har dere tips/erfaringer om denne problemstillingen? På barneskolen dusjet jeg med badedrakt på. Vi hadde alltid gymtime i siste time på ungdomsskolen og videregående, så jeg dro rett hjem og dusjet.

Uff, og jeg som vil i svømmehallen:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dusj med underdelen på du, men forsøk å være så nydusjet som mulig når du kommer. Kanskje du etterhvert blir såpass avslappet at du ikke bryr deg.

Skrevet

Ååå jeg skjønner deg så sinnsykt godt..

Dette ble et tema for mange av klassevenninnene mine i barneskolen, da en jente fortalte intime detaljer om andre til guttene.

Etter dette har jeg aldri dusja offentlig.

På treningssenteret mitt har de vært så smarte at de har gitt hver dusj en egen bås, slik at man kan ha sitt eget privatliv når man dusjer... Man må selvsagt ta av seg klærne og på igjen i en garderobe, men men.... Når ei dame står med rompa til og ikke bry seg, så prøver jeg å tenke at jeg ikke skal bry meg om meg selv heller. Lettere sagt enn gjort.

Og det virker som at ingen andre har problemer med dette.. hadde ikke treningssenteret mitt hatt denne løsningen så hadde jeg nok ikke vært medlem!

Skulle ønske jeg ikke hadde disse kompleksene....

Skrevet

1. Jeg reagerer ikke på at folk dusjer med svømmeunderdelen på.

2. Dersom jeg skulle oppdage at noen var nakne i dusjen eller en naken rompe som struttet min vei i garderoben så snur jeg hodet vekk. Kan heller ikke huske å ha lagt merke til andre som glor?

Skrevet

Skal du i svømmehallen, får du dusje naken. Så enkelt og så brutalt er det faktisk. Pga. at folk dusjer med svømmetøy på, blir det mer bakterier i svømmehallen og man må tilsette ekstra med klor i vannet, noe som slett ikke er bra for huden.

Skrevet

Dusj heller naken og avslappet hjemme rett før du går avgårde, enn den klassiske kattevaksen de fleste tar. Vet klorforbruket gikk drastisk ned i et basseng når de satte opp noen båser og satt opp et oppslag om at det var bedre folk dusjet grundig hjemme enn at de stresset seg ferdige på 2 minutter. Ble ganske delt der, de fleste dusjet som før, andre dusjet hjemme, og noen brukte båsene. Bruken av badeanlegget gikk også opp, men det var meget lite overraskende.

Men ikke ta på bodyloton, deodorant, parfyme eller liknende.

Skrevet

I svømmehallen der jeg går er det et eget toalett som er tilrettelagt for handicappede med dusj. Kanskje du kan sjekke om din svømmehall også har det? Men, da ville jeg evt. dusjet fort, kjedelig om det kommer noen som virkelig trenger dette toalette og du står og nyter en lang dusj.

Skrevet

Klarer du og dusje med underdel, også ta den av og snu ryggen til?

Personlig reagerer jeg ikke om noen dusjer med underdelen på, men dersom noen gjør det, som Wadjet påpeker, så blir det kanskje et større problem for deg? Altså reaksjonen...

Skrevet

Skjønner deg så veldig, veldig godt. Det er mye her i livet jeg har gitt avkall på på grunn av dette. Ble mye erta når jeg var yngre fordi jeg dusja i badedrakt. Så nå gjør jeg ikke det engang. . Det har satt spor. Og de har ikke forsvunnet... og ikke tror jeg de kommer til å gjøre det heller. Viser meg aldri i undertøy/badedrakt for andre enn mannen min. Det ødelegger så mye, for det er så mye jeg gjerne skulle hatt lyst til å gjøre, svømme, trene, osv.

:tristbla:

Skrevet

Det hørs veldig slitsomt ut å ha det sånn, så det føler jeg med deg i, men jeg er igrunnen enig med Wadjet. Om du ikke kan vaske deg skikkelig ¨så bør du faktisk ikke svømme.

Nå er det mange som synder mot dette, men en mellomløsning kan vel være å gjøre som KateW foreslår - ha underdel på, su deg mo vegen og trekk den litt ned så du får vasket og skyllet av deg - trekk på og snu deg igjen. Vips, både klar og ren.

Forøvrig syns jeg nettopp det med at ingen tenker over andres kropp og nakenhet som det avslappende med å være i svømmehallen. Jeg tenker aldri over magen, eller andre komplekser når jeg er der, men føler meg helt avslappet. Alle er jo så fasinerende og flott forskjellige og det er bare fint å registrere det, for det gir liksom litt perspektiv på at vi kommer i alle slags modeller :) Men det var nå et tankesprang...

Skrevet

Ew!

Jeg har selv ikke vært i en svømmehall siden ungdomsskolen, og lurer litt på... - jeg regner med det ikke er vanlig med løse dusjhoder i svømmehallen. Hvordan får man vasket seg ordentlig "der nede" da? Bruker dere hendene? Løfter et bein eller to? Jeg sliter i sånne dusjer selv, ser antagelig ut som en litt tilbakestående sirkusartist :fnise:

Skrevet
Ew!

Jeg har selv ikke vært i en svømmehall siden ungdomsskolen, og lurer litt på... - jeg regner med det ikke er vanlig med løse dusjhoder i svømmehallen. Hvordan får man vasket seg ordentlig "der nede" da? Bruker dere hendene? Løfter et bein eller to? Jeg sliter i sånne dusjer selv, ser antagelig ut som en litt tilbakestående sirkusartist :fnise:

Jepp. Ryggen mot resten av verden, og bretter til side. Evt. vaskeklut.

Skrevet
Ew!

Jeg har selv ikke vært i en svømmehall siden ungdomsskolen, og lurer litt på... - jeg regner med det ikke er vanlig med løse dusjhoder i svømmehallen. Hvordan får man vasket seg ordentlig "der nede" da? Bruker dere hendene? Løfter et bein eller to? Jeg sliter i sånne dusjer selv, ser antagelig ut som en litt tilbakestående sirkusartist :fnise:

I "min" svømmehall er det to løse dusjer og resten er faste - det er da bare å stå og brette og pusle litt så bli man jo ren. Jøsses :ler:

Skrevet

Huff, håper det ikke blir kontroller i hallen jeg bruker. Har store kneproblemer og svømming er det eneste som hjelper. Men dusje har jeg alltid gjordt hjemme (max 20 min før jeg er i bassenget) pga at det ikke er noen form for båser der.

Så da er det enten knærne mine, eller psyken som ryker. (Og for dere som nå har noen "hyggelige" kommentarer, joda, jeg går til behandling. Men å tvinge seg selv naken etter 10 år med gjentatte overtramp og overgrep når det gjelder kropp og sexualitet er ikke noe jeg gjør igjen før jeg er klar. Så sannsynligvis blir det kneet som ryker, om dette skulle skje de nærmeste årene. Men jeg flytter snart, så da blir svømmehall med båser noe jeg faktisk tar i betraktning.)

Skrevet

Til siste taler: Det er mange andre måter man kan trene opp igjen knær på enn å være i svømmehallen. Så det er en dårlig unskyldning.

Skrevet
Til siste taler: Det er mange andre måter man kan trene opp igjen knær på enn å være i svømmehallen. Så det er en dårlig unskyldning.

Joda. Men det er mer sammensatt enn som så. Her er det knærne som er største smertekilden, og dermed den som er hovedgrunnen til at jeg går på svømming. Annen trening har i tur og orden gått utover enten bekken, rygg, lunger osv. Så etter lang utprøving og samarbeid med jeg vet ikke hvor mange leger og spesialister er det svømming som har blitt "godkjent", tilgjengelig og relativt effektivt.

Skrevet

Om du ikke kan dusje naken, mener jeg du bør unngå svømmehaller. Altfor mange slurver med hygienen når de skal svømme, uansett grunner til dette. Kan du svømme på tidspunkter hvor det er lite folk i hallen/dusjen?

Skrevet
Joda. Men det er mer sammensatt enn som så. Her er det knærne som er største smertekilden, og dermed den som er hovedgrunnen til at jeg går på svømming. Annen trening har i tur og orden gått utover enten bekken, rygg, lunger osv. Så etter lang utprøving og samarbeid med jeg vet ikke hvor mange leger og spesialister er det svømming som har blitt "godkjent", tilgjengelig og relativt effektivt.

Da får du begynne å dusje naken.

Skrevet
Da får du begynne å dusje naken.

Noe jeg gjør, 15 minutter før jeg er i bassenget. Og jeg kan garantere at jeg er renere enn de aller fleste som tar en dusj på 10 min i hallen med veggmonterte dusjer (som etter min erfaring er nær umulige å bruke effektivt med lite fleksible ben). Men blir det innskjerpinger på det så kan du ta det helt med ro, jeg er innstillt på å måtte prioritere min mentale helse fremfor kneet i en periode. For jeg ser faktisk argumentet med "smitteeffekt" og at det er vanskelig å stole på om folk har god nok hygiene om man ikke ser det der og da. Så når økonomiske hensyn hindrer båser, og folk ikke har vett nok til å vaske seg hjemme, så kan jeg godt forstå dette blir en nødvendig innskjerping.

Men heldigvis tror jeg ikke dette blir aktuelt her, så lavt klorforbruk som de har pr dags dato.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...