Sapree Skrevet 29. september 2009 #1 Skrevet 29. september 2009 Jeg ønsker å gifte meg på en klippe/utstikker mot havet i utlandet:D Har alltid ønsket å gifte meg ute i strålende sol, for jeg er ute og sommer menneske:D Er kristen så har helst lyst å bli viet av en prest men det er visst ikke så lett å få en prest til å vie ute i hverfall i utlandet..Det skal stå i 2012 så jeg er litt tidlig ute:p Hva med dere da?Hvor vil dere vies og hvorfor?
Sunshine Skrevet 30. september 2009 #2 Skrevet 30. september 2009 Vi skal gifte oss ved sjøen på sommerstedet vårt. Vi er ikke kristne, og en kirkelig vielse er uansett uaktuelt.
Gjest Gjest Skrevet 30. september 2009 #3 Skrevet 30. september 2009 Vi valgte kirken, og en tradisjonell vielse, på grunn av at vi begge synes tradisjoner er viktig (og vi har begge en viss tilknytning til kirken gjennom arbeid og hobbyer). Vi er nok litt for "prosaiske" og lite romantiske til at det ville vært naturlig for oss å gifte oss på en strand, en klippe, eller lignende. Vi fikk ritualet som vi ville, med fine musikkinnslag, salmer som vi hadde brukt LANG tid på å velge ut (vi er begge nøye på slikt, musikken betyr mye), og vi er heldige og sokner til en meget vakker kirke.
lilleGrethe Skrevet 30. september 2009 #4 Skrevet 30. september 2009 For meg er kirkebryllup eneste alternativ. Kunne ikke tenke meg noe annet. Selv om et utebryllup sikkert er flott, men det er nok en utfordring å få en prest til å vie utenfor kirken.
Gjest Emera Skrevet 30. september 2009 #5 Skrevet 30. september 2009 Åh, jeg skulle også gjerne giftet meg på en strand! Nå har jeg hatt tradisjonell kirkevielse tidligere, og har intet behov for å gjenta det. Men jeg vil ha en vakker seremoni, og en tinghusvielse er ikke det for meg.
Fandenivoldsk Skrevet 30. september 2009 #6 Skrevet 30. september 2009 Nå skal ikke jeg gifte meg med det første, men har alltid hatt lyst til å gifte meg på et slott i utlandet :fnis: Gudene vet hvorfor, men hadde hatt lyst til å samle alle gjestene og leie et stort gods en helg eller noe. Herregud
Gjest Gjest Skrevet 30. september 2009 #7 Skrevet 30. september 2009 Åh, jeg skulle også gjerne giftet meg på en strand! Nå har jeg hatt tradisjonell kirkevielse tidligere, og har intet behov for å gjenta det. Men jeg vil ha en vakker seremoni, og en tinghusvielse er ikke det for meg. Det er bare å sette igang. Finn en vigsler og finn en strand Mange muligheter her i landet.
Gjest Nattvette Skrevet 1. oktober 2009 #8 Skrevet 1. oktober 2009 (endret) Kunne tenkt meg å bli gift på fjellet/i skogen eller lignende, fordi eg er glad i å være ute og liker natur og dyr. Endret 12. oktober 2009 av Nattvette
Gjest Emera Skrevet 1. oktober 2009 #9 Skrevet 1. oktober 2009 Det er bare å sette igang. Finn en vigsler og finn en strand Mange muligheter her i landet. I know... Endeløse strender og velvillige vigslere... Så det kan nok hende det blir utenlands, gitt.
LindaM Skrevet 1. oktober 2009 #10 Skrevet 1. oktober 2009 Vi skal vies i kirken Har alltid drømt om å gifte meg i kirken, og for forloveden var det nok en selvfølge. Synes det er noe helt eget ved et kirkebryllup selv om veldig mange velger å gjøre det på den måten. Vi føler det er riktig for oss i forhold til tro, og verdier i livet. Hadde aldri valgt kirkebryllup fordi det er "tradisjon". En viss tro bør man ha synes jeg.
Solstrålejenta Skrevet 2. oktober 2009 #11 Skrevet 2. oktober 2009 For meg var vel også eneste alternativet å gifte seg i kirken. Synes det er noe spesielt flott med kirkebryllup, pluss at jeg følte at en kirkelig vielse var mer riktig for meg personlig. Jeg kunne aldri vurdert tinghuset, men det høres selvfølgelig veldig flott ut med en vakker utendørs vielse. Det eneste jeg synes er vanskelig da er jo at det er umulig å forutse været....
Anglofil Skrevet 2. oktober 2009 #12 Skrevet 2. oktober 2009 Vil gifte oss ute. Fordi vi ikke ønsker at det skal bli altfor formelt, det passer oss som par best, ingen av oss ønsker å gifte oss i kirken da ingen er kristne, og jeg tror rett og slett det blir finest slik. Mvh Yvonne
Nigo-san Skrevet 2. oktober 2009 #13 Skrevet 2. oktober 2009 Tinghuset her, og gjerne av typen inn-og-ut-i-lunsjpausen, og en øl på nærmeste cafe etterpå (regner med at sjefen hadde gitt meg lov til både å ha en utvidet lunsjpause, og drikke øl i arbeidstiden). Uten gjester og i vanlige klær, litt sånn rock and roll-bryllup Grunnen til det er at jeg mistrives veldig som midtpunkt, jeg har ikke noe behov for verken å applauderes eller bejubles. Kjoler, ringer og taler interesserer meg midt bak, og det viktigste for meg er bare å ha papirene i orden. Og så er det litt stas å være kona til mannen min, men det klarer jeg helt fint uten store fakter og lange slør.
Olive Skrevet 11. oktober 2009 #14 Skrevet 11. oktober 2009 Grunnen til det er at jeg mistrives veldig som midtpunkt, jeg har ikke noe behov for verken å applauderes eller bejubles. Kjoler, ringer og taler interesserer meg midt bak, og det viktigste for meg er bare å ha papirene i orden. Og så er det litt stas å være kona til mannen min, men det klarer jeg helt fint uten store fakter og lange slør. Føler det på akkurat samme måten. Derfor blir det ambassadebryllup med bare oss to. Mest fordi da hadde vi enda et påskudd for en storbyferie. Det at vi har bestemt oss for å leve sammen er stort nok i seg selv.
Pingting Skrevet 11. oktober 2009 #15 Skrevet 11. oktober 2009 Litt enig med de to sistnevnte her. Det vil si: jeg har ikke noe imot å være midtpunkt i seg selv, men jeg ser ikke helt poenget. Det "perfekte" bryllupet mitt kan godt ha mange gjester fordi det er hyggelig å dele en slik dag med de jeg bryr meg om. Men det skal være en avslappet atmosfære og ingen taler, sanger og slikt. Og jeg orker ikke tanken på alt det romantiske klisset og masse fokus på oss som par og "livet, kjærligheten, evigheten og havet". Urk. Grillfest på en hytte, kanskje? Eller koldtbord og kaffe i hagen til noen? Vielsen kan godt være på tinghuset eller noe slikt.
Gjest Gjest Skrevet 11. oktober 2009 #17 Skrevet 11. oktober 2009 Vi gifter oss i kirken, pga Gudsforholdet. Det er viktig for oss å få samlivet vårt velsignet. Hadde det vært for tradisjonens del kunne vi like gjerne gjort det på Prekestolen!
Envy Skrevet 11. oktober 2009 #18 Skrevet 11. oktober 2009 Jeg og kjærsten er ikke forlovet, men man snakker jo gjerne litt frem tid likevel, og her i gården kommer det til å bli et tradisjonelt kirkebryllup :rødme: Jeg er egentlig wiccaner, men han er sånn vanlig, gjennomsnittlig norsk kristen. Siden jeg ikke er praktiserende og tradisjoner er veldig viktig for han kommer det altså til å bli kirken, sannsynligvis en av kirkene i Oslo, hvor vi begge har relasjoner! (får bare håpe han kommer på å fri en eller annen gang da )
Noli Skrevet 11. oktober 2009 #19 Skrevet 11. oktober 2009 Jeg kunne godt ha giftet meg utendørs, men på en strand blir bare for klisje og kleint til at jeg hadde klart det. En bekjent vil gifte seg på Solastranden (stor strand i Sola/Stavanger for de som ikke er kjent) en dag i juli, og jeg tenker bare: Jaja, om de vil ha tusen bikinikledde blondiner, småbarnsfamilier og hunks som vitner så værsågod..
MarianneE Skrevet 13. oktober 2009 #20 Skrevet 13. oktober 2009 Jeg kunne godt ha giftet meg utendørs, men på en strand blir bare for klisje og kleint til at jeg hadde klart det. En bekjent vil gifte seg på Solastranden (stor strand i Sola/Stavanger for de som ikke er kjent) en dag i juli, og jeg tenker bare: Jaja, om de vil ha tusen bikinikledde blondiner, småbarnsfamilier og hunks som vitner så værsågod.. Lykke til til din venn! Jeg giftet meg for 7 år siden jeg, da. Men, har liksom alltid sett for meg å fornye etter 10 år på brygga på hytta til svigers. Etterpå kunne vi hatt nærmeste familie der og hatt et hyggelig selskap.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå