Gjest Gjest_fisken_* Skrevet 29. september 2009 #1 Skrevet 29. september 2009 skal snart gå til innkjøp av ny sofa, og trenger fargeråd. den jeg har nå er mørkbrun/sort - og jeg synes den fargen er alt for mørk. generelt i stuen er et mye bilder, og ingen føler en klar farge. alle rammene er sorte, og de har ulik størrelse. vil heller ikke kjøpe sofa etter farger i bilder, fordi man gjerne skifter det som henger over sofaen. jeg tenker hvit eller lys grå, men har ingen aning? og puter som holder samme fargeskala som sofa for å roe ned fargevariasjonen ellers? e resten av møbler er sort eller hvitt - bortsett fra stuebordet som er i type mørk tre. litt rotete fargevalg her til nå ja - så hjelp tas imot med takk:)
Belima Skrevet 29. september 2009 #2 Skrevet 29. september 2009 Nå er ikke jeg en fargeguru, bare så det er sagt. Nei, ikke kjøp hvit! En bekjent av meg hadde det og (den var dyr) der ble det misfarget når vi satt med olabukser på. Ikke til å få bort uten full rens. Hvis grå er en farge du liker, så ikke velg den lyseste på skalaen de, av samme grunn som fortalt over. Hva med en skikkelig fargeklatt type rød? Kanskje du kan møblere litt om på bilder og få de mest dempede fargene nærmest der sofaen er? Noen ganger er jo det lekkert, for så heller å ha puter i sort og hvitt som du sier er dominerende ellers. Uansett hva du velger, så husk å impregnere den med en gang du får den i hus.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå