Gå til innhold

hormonspiral,hjelp!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ja saken er altså slik at jeg har fått satt inn spiral nå for 4 dager siden.

Har hatt mens to ganger siden eg fødte,(for snart 5 mnd siden),satt inn spiralen nå på slutten av den siste blødningen.

Men jeg har fortsatt forbikommende mens-smerter(veldig irriterende og vondt!!) og småblødninger heele tiden,selv om jeg egentlig burde vært ferdig med mens styret for 1-2 dager siden ifølge den vanlige syklusen min.

Håper virkelig ikke det fortsetter slik som nå,blir jo gal her!!

Er det noen som har hormonspiral,som kan fortelle hvor lang tid d gikk før ting "stabiliserte" seg?

Eg orker ikke å ha det slik over lengre tid...da ryker den rett ut igjen!

Og DYRT var det også..bet.1.800.- kr for spiral og time hos privatlege. :sukk:

Håper virkelig noen kan svare! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det du beskriver er helt normalt! I begynnelsen så får mange mens lignende smerter og blødninger.

For mange så fortsetter uregelmessige små bødninger i lengre tid, hos meg hadde jeg det en del første året, så helt uten i 1,5 år, mens nå har jeg hatt småblødninger igjen.

Fikk du ingen info, eller undersøkte selv før du valgte hormonspiral som prevansjonsmiddel?

Skrevet
Det du beskriver er helt normalt! I begynnelsen så får mange mens lignende smerter og blødninger.

For mange så fortsetter uregelmessige små bødninger i lengre tid, hos meg hadde jeg det en del første året, så helt uten i 1,5 år, mens nå har jeg hatt småblødninger igjen.

Fikk du ingen info, eller undersøkte selv før du valgte hormonspiral som prevansjonsmiddel?

En del første ÅRET?? åh gud...:haar:

Trodde max d kom til å vare en uke el to eg...fikk litt info av en lege med veeldig dårlig tid,d va liksom rett inn på kontoret og ut igjen.hun sa at d er normalt å ha småblødninger,men eg hadde liksom sett for meg SMÅblødninger eg da,som stoppet raskt.ikke slik eg har nå.

D som eg synes er værst er samlivet med forloveden min,ikke så kult å ha sex og sånn når man blør lixom..:-/ er det som plager meg mest.stakkars mannen må jo få seg litt,og eg og savner jo det oxo.. :sjenert:

Tenkte liksom at nå når eg har fått satt inn spiral så er d fritt frem og mye sex,vi var litt "påpasselige" før det siden vi ikke ville bli gravide igjen så fort,og det ble jo ikke det helt "store" da pga det,var ganske sjeldent.

Men slik d ser ut nå er det jo verre enn d var da vi ikke brukte noe i forh.til sexen og det..huff ikke lett d her altså..:(

Skrevet

Det trenger ikke å bli slik, men det kan bli slik. Ikke gi opp allerede :0)

Nå det er sagt så trenger en ikke å være avholden fordi en blør litt...

Skrevet
Det trenger ikke å bli slik, men det kan bli slik. Ikke gi opp allerede :0)

Nå det er sagt så trenger en ikke å være avholden fordi en blør litt...

hehe nei skal prøve å smøre meg m tålmodighet:)

og eg vet seff at man ikke trenger å v avholden pga det,er bare sånn eg er.klarer ikke å slappe helt av da liksom :sjenert:

synes d er best når eg ikke trenger å tenke på slikt.

men tusen takk for svar hvertfall!

Gjest Gjest_pippi_*
Skrevet
hehe nei skal prøve å smøre meg m tålmodighet:)

og eg vet seff at man ikke trenger å v avholden pga det,er bare sånn eg er.klarer ikke å slappe helt av da liksom :sjenert:

synes d er best når eg ikke trenger å tenke på slikt.

men tusen takk for svar hvertfall!

Hei.

Jeg fikk satt inn hormon spiral for to år siden. Men må si jeg er glad for at jeg fikk tatt den ut for litt over en uke siden. For meg har det bare vært trøbbel. Mensen i 10 til 14 dager i mnd. :snurt:

Migrene og mye utflod fulgte også med. Byttet den ut med Cerazette. Hadde mensen i 5 dager og var helt `tørr`i går. :)

Får bare håpe det varer.......

Lykke til

Skrevet

Ok,går ut ifra at man kansje reagerer forskjellig på spiral..Noen som har positive erfaringer også??:-)

Jeg tåler p-piller veldig dårlig,var derfor legen anbefalte h.spiral siden det er så lav dose hormoner i den i forhold t p-piller en hel mnd.

Jeg får sykluser som er helt på tulltur og veeldig uregelmessige blødninger av det,

så er ikke så aktuelt for meg å gå på piller heller.. :tristbla:

så eg x virkelig fingrene her for at spiralen vil funke,ellers er d vel fare for ny bebis ja.. :gjeiper:

Skrevet

Jeg er veldig fornøyd med hormonspiralen:0) Jeg tåler ikke hormonprevansjon egentlig, men hormonspiral funker fint :0)

Skrevet

Jeg blødde litt en dag eller to etter at jeg satte inn spiralen.

Etter det har jeg ikke hatt noen form for problemer eller noen blødninger...altså ingen i det hele tatt. Det er snart 3 år siden jeg satte den inn.

Det er vel kanskje unødvendig å presisere at jeg er veldig fornøyd. :)

Skrevet

Hei.

Jeg satte inn hormonspiralen i slutten av mai. Ble utrolig dårlig der og da, (besvimte faktisk under inngrepet) og var bare så vidt jeg klarte å kjøre de 10 min hjem....) OG tenkte bare herregud, for hadde jo lest om endel som ikke var fornøyd...

De første 4-5 dagene blødde jeg som om jeg hadde mensen, samt hadde litt murring/stikking i magen. Det sa gynekologen at var helt normalt og kunne være livomren som førsøker å støte ut spiralen. De neste ukene hadde jeg litt spotting, og denne murre følelsen i magen. Nå har jeg en liten "spot" akkuratt da jeg skal ha mensen, men merker at dette også blir mindre. Og jeg er superfornøyd, etter at de sluttet med Trionetta har jeg slitt med å finne en p-pille som funker. Men gi det litt tid, jeg var også ganske oppgitt de første ukene:-)

Skrevet

Ok tusen takk for svar!

Nå idag har eg ikke hatt noe blødning(juhuu) så håper d fortsetter slik!

Og om eg kan slippe mensen helt så hadde jo det vært helt superdupert!!

(sliter med kraftige blødninger,pms x 10 og sinnsyke smerter så det er et ork hver mnd)

Er det vanlig at folk flest mister mensen helt,eller er dette bare enkelte tilfeller tro?

Min veninne går på p-sprøyte,og hun har visst ikke hatt mens på flere år.men vet ikke om p-sprøyte og spiral vil funke på samme måte da.

Men *sukk* hadde vært heelt toppers å slippe det styret..var så herlig når eg gikk gravid,ingen bekymringer om smerter og pms eller noe. :)

-TS-

Skrevet

Hei. De sies at 80% mister mensen helt etter i løpet av det første året, mens de resterende 20% får en kraftig redusering i mensen og menstrasjonsplager...

Men det er også helt vanlig med litt økt blødning/spotting de første ukene...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...