Gå til innhold

Hun har ikke lyst på meg

Fremhevede innlegg

Skrevet

Søker rådgivning av dere kvinner.

Har hatt en flott kjæreste nå i litt over 1.5 år, men sliter veldig med sexlivet. I starten hadde vi kanskje sex 1 gang om dagen (ca 4-5mnd), men med gradvis nedgang. Det er alltid hun som ikke vil og etter et utall med avvisninger så har jeg nesten gitt opp. Føler at jeg har prøvd ALT! Lage koselige middager, massasje, komplimenter, gå rolig frem, fort frem, bare kysse henne. Spille gitar og synge for henne, men hun har virkelig aldri lyst på meg lenger. I dag har vi kanskje sex 1 gang i uken (-+ 0,5) Vi er begge i midten av tyveårene.

Ser at mange sier at jenta må ha overskudd så har prøvd å få henne til å legge seg tidlig sammen med meg, men det nytter rett og slett ikke. Hun virker ikke interessert og finner alltid en unnskyldning (som som regel ikke holder mål i det hele tatt) for at hun ikke vil kose litt. Føler at jeg ofrer utrolig mye for henne og tilpasser meg helt hennes hverdag, men vet også at jeg begrenset med krefter.

De gangene vi faktisk har sex er det mer som en maskineri der hun først onanerer meg for å deretter dytte meg oppå henne og sier " bare kom, bare kom"...overhodet ingen følelser, men snarere at hun gjør det for at jeg skal "tømme" meg. Absolutt ikke riktig og føler meg skikkelig dårlig etterpå for sånn vil jeg ikke at samlivet skal være. Har tatt opp temaet flere ganger for henne og fikk omsider henne til å bytte p-piller uten effekt (snarere tvert imot). Hun blir heller irritert selv om jeg tar det opp på en veldig rolig og avslappet måte uten noen form for misnøye, mer som et spørsmål; "hvordan vil du at jeg skal gå fram\ hva får deg i humør?". Jeg vet rett og slett ikke hvor lenge jeg kan holde på sånn, jeg merker at jeg har mindre overskudd enn tidligere fordi jeg bekymrer meg sånn over hva som egentlig foregår og hvorfor hun overhode ikke har lyst på meg. Er jo slank og veltrent, bra utseende og har hatt flere seriøse forhold tidligere.

Nå vet jeg rett og slett ikke hva jeg skal gjøre :(

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet
Søker rådgivning av dere kvinner.

Har hatt en flott kjæreste nå i litt over 1.5 år, men sliter veldig med sexlivet. I starten hadde vi kanskje sex 1 gang om dagen (ca 4-5mnd), men med gradvis nedgang. Det er alltid hun som ikke vil og etter et utall med avvisninger så har jeg nesten gitt opp. Føler at jeg har prøvd ALT! Lage koselige middager, massasje, komplimenter, gå rolig frem, fort frem, bare kysse henne. Spille gitar og synge for henne, men hun har virkelig aldri lyst på meg lenger. I dag har vi kanskje sex 1 gang i uken (-+ 0,5) Vi er begge i midten av tyveårene.

Ser at mange sier at jenta må ha overskudd så har prøvd å få henne til å legge seg tidlig sammen med meg, men det nytter rett og slett ikke. Hun virker ikke interessert og finner alltid en unnskyldning (som som regel ikke holder mål i det hele tatt) for at hun ikke vil kose litt. Føler at jeg ofrer utrolig mye for henne og tilpasser meg helt hennes hverdag, men vet også at jeg begrenset med krefter.

De gangene vi faktisk har sex er det mer som en maskineri der hun først onanerer meg for å deretter dytte meg oppå henne og sier " bare kom, bare kom"...overhodet ingen følelser, men snarere at hun gjør det for at jeg skal "tømme" meg. Absolutt ikke riktig og føler meg skikkelig dårlig etterpå for sånn vil jeg ikke at samlivet skal være. Har tatt opp temaet flere ganger for henne og fikk omsider henne til å bytte p-piller uten effekt (snarere tvert imot). Hun blir heller irritert selv om jeg tar det opp på en veldig rolig og avslappet måte uten noen form for misnøye, mer som et spørsmål; "hvordan vil du at jeg skal gå fram\ hva får deg i humør?". Jeg vet rett og slett ikke hvor lenge jeg kan holde på sånn, jeg merker at jeg har mindre overskudd enn tidligere fordi jeg bekymrer meg sånn over hva som egentlig foregår og hvorfor hun overhode ikke har lyst på meg. Er jo slank og veltrent, bra utseende og har hatt flere seriøse forhold tidligere.

Nå vet jeg rett og slett ikke hva jeg skal gjøre :(

Huff, jeg vet ikke helt hva jeg kan skrive her, utennom min egen erfaring.

Jeg var i et forhold i tre år, og det siste halvåret vi var sammen oppførte jeg meg slik som damen din. Min grunn var at jeg ikke elsket han lenger, og jeg orket ikke tanken på sex med ham engang, fordi jeg hadde dårlig samvittighet pga følelsene mine hadde endret seg. Jeg ville jo så gjerne få det til å funke igjen, men det gikk ikke, og jeg måtte bare ut av forholdet. Han gikk liksom fra å være kjæresten min, til en god venn. Og jeg for min del klarer ikke sex med gode venner, det føltes bare feil.

Men, håper for din del at kjæresten din har en annen grunn! Se om du kan få henne til å prøve p-plaster, jeg vet det hjalp på sexlysten til et par av venninnene mine.

Uansett, lykke til, og håper det ordner seg =)

Skrevet

Bytte er langt i fra nok hos mange. For alt hun vet kan hun ha havnet fra asken til ilden der.

Prøvd å kutte de helt ut for noen måneder? Enkelte tar opptil et år før de kommer tilbake til normalen, men heller kondom eller "samleiefri sex" enn ingenting.

Skrevet

Det er altfor tidlig at det oppstår et slikt alvorlig problem etter 1,5 år. Ser du flere tegn til økende distanse mellom dere? Dette virker som et forhold der gnisten er borte, fordi den ene parten ikke lenger er tiltrukket av den andre. Særlig det at hun reagerer med irritasjon når du tar opp problemet er en indikasjon på hun - bevisst eller ubevisst - ikke ser noen fremtid med deg. Hun gidder ikke å legge mer energi i noe som hun uansett ikke vil satse på.

Her er det på tide med en alvorsprat om hele forholdet, kanskje også for å "tvinge" henne til å finne ut hva hun føler. Du bør nok være forberedt på å komme deg videre i livet, men uten henne.

Gjest MikeWaters
Skrevet

Kvinner trenger å bli sett på flere plan, det hjelper ikke å vaske huset, gå tur med bikkja, si at hun er digg i nettingstrømper etc....selv om du føler du gjør mye for henne så er det ikke sikkert at det er akkurat det hun trenger.

Den gode samtalen, kjærlig berøring uten sex i tankene, som ekspertene sier så gjelder det å fylle det "berømte" kjærlighetsbegeret. Det pleier å funke, hvis hun da ikke har gått lei da, det er jo selvsagt også en mulighet desverre.

Prøv å ikke sett antall ganger hvor hun har lyst på deg som en mal for hvor glad hun er i deg, vi menn har en tendens til å gjøre det :)

For mange er også sex en gang i uka nok, men det var vel også hennes "bidrag" som plaget deg også. Hvis hun har sex med deg kun for å slippe mas er dere inne på et ullent spor, og det kan fort ende vondt.

Gjest Gjest_love_*
Skrevet

Jeg har venner som gjerne vil ha sex en gang i måneden, men som "gir" mannen sex en gang i uken for å holde ham fornøyd. Kan jo hende at hun faktisk ikke har så stor sexlyst, og derfor lar deg tømme deg i henne for å være snill med deg? Hvis hun ikke har lyst på sex, men gjør dette for deg så bør vel det være ok, i det minste? Eller er det slik at hun ALDRI vil at du skal tilfredsstille henne?

Skrevet
Det er altfor tidlig at det oppstår et slikt alvorlig problem etter 1,5 år. Ser du flere tegn til økende distanse mellom dere? Dette virker som et forhold der gnisten er borte, fordi den ene parten ikke lenger er tiltrukket av den andre. Særlig det at hun reagerer med irritasjon når du tar opp problemet er en indikasjon på hun - bevisst eller ubevisst - ikke ser noen fremtid med deg. Hun gidder ikke å legge mer energi i noe som hun uansett ikke vil satse på.

Her er det på tide med en alvorsprat om hele forholdet, kanskje også for å "tvinge" henne til å finne ut hva hun føler. Du bør nok være forberedt på å komme deg videre i livet, men uten henne.

Jeg ser hva du mener og leser alle innleggene her med fortvilelse. Hun er alltid den som sier at hun elsker meg og at hun er sammen med meg fordi hun vil ha en fremtid med meg. Hun sier selv også at hun er ute etter en hun kan dele resten av livet og ingen "barne"kjæreste som er midlertidig. Det er alltid jeg som har vært den usikre parten i om vi skal fortsette eller ikke, rett og slett på bakgrunn av mangelfull interesse fra hennes side. Hun forsvarer seg selv med å si at hun aldri har vært den store kose-jenta og at jeg er mye flinkere til å gi henne komplimenter osv. Hun sier av og til at det er jeg som burde vært jenta i forholdet.

På en annen side så vet jeg også at jeg i en senere anledning ikke vil ha noe problem med å få finne meg en ny søt jente (enn så blærete det høres ut), men vil så gjerne ha tilbake go'jenta mi sånn som hun var tidligere.

Hva ville dere gjort i min situasjon?

Tusen takk for alle responser!!!

Skrevet

http://www.reuniting.info/science/oxytocin_health_bonding

http://www.reuniting.info/science/coolidge_effect

Les disse og litt mere rundt på den siden. Hvis du får henne med på denne typen sex så vil anntageligvis lysten på mere sex og tenningen i forholdet gå tilbake til normalt. Når de snakker om å ikke ha orgasmer så mener de egentlig en slags annerledes "valey orgasm"/tantrsik mere spirituell og mindre eksplosiv men bedre orgasme. Det de sier om vitenskapelige funn som de setter i sammenheng med denne teknikken passer eksakt med det som har blitt sagt innen tantrisk sex i noen tusen år. Erfaringen til andre som praktiserer Karezza er også at dette virker. Les det grundig, stil gjerne spørsmål på forumet deres og prøv å få dama med på det.

Gjest elinrenate
Skrevet

prølv å være litt hard to get i et par uker.. ikke sikkert det hjelper, men kanskje er avholdenhet bedre enn å ha dårlig sex?

Skrevet
prølv å være litt hard to get i et par uker.. ikke sikkert det hjelper, men kanskje er avholdenhet bedre enn å ha dårlig sex?

Jeg har tenkt på det og vedr. dette har jeg bestemt meg for å avvise henne neste gang hun prøver seg, se hva hun synes om det. Kanskje hun blir sinna og kanskje hun innser at det at det er noe som ikke er helt i orden. Avholdenhet er uten tvil bedre enn dårlig sex\pity sex. Vil ikke straffe henne, men må jo bare prøve litt ting og når det er et vanskelig samtaleemne for henne så må man prøve alternativt. Hun har heller ikke hatt noen "vonde" samlivserfaringer fra barndom\ungdom som plager henne (måtte spørre henne om det)

Skrevet
http://www.reuniting.info/science/oxytocin_health_bonding

http://www.reuniting.info/science/coolidge_effect

Les disse og litt mere rundt på den siden. Hvis du får henne med på denne typen sex så vil anntageligvis lysten på mere sex og tenningen i forholdet gå tilbake til normalt. Når de snakker om å ikke ha orgasmer så mener de egentlig en slags annerledes "valey orgasm"/tantrsik mere spirituell og mindre eksplosiv men bedre orgasme. Det de sier om vitenskapelige funn som de setter i sammenheng med denne teknikken passer eksakt med det som har blitt sagt innen tantrisk sex i noen tusen år. Erfaringen til andre som praktiserer Karezza er også at dette virker. Les det grundig, stil gjerne spørsmål på forumet deres og prøv å få dama med på det.

Skal absolutt prøve, det kan jo bare gå en vei og da er det meste hvert å prøve!

Har ingen erfaring med det "utradisjonelle", men kan jo være at hun synes det er litt spennende og har lyst til å prøve det :) Håper på det beste, men er litt usikker på hvordan jeg skal legge det fram for henne. Får prøve å finne en dag hun er i godt humør og legge det fram som en mulighet for en bedre fremtid.

Gjest Gjest_mann_*
Skrevet

Er ikke kvinne, men legger inn et svar uansett.

Det er utrolig mye i historien din som minner om min egen - bortsett fra at jeg var så dum at jeg holdt ut i forholdet i mange flere år.

Fra dag 1 var hun alltid mindre interessert i sex enn hva jeg var. Enhver unnskyldning for å "slippe" å ha sex ble brukt. Det var litt slitsomt da vi bare var sammen (avstandsforhold - studier), men da vi etter hvert ble samboere ble det veldig merkbart. Hun hadde aldri lyst nok til å holde følge med meg. Har ikke tall på hvor mye forskjellig som ble forsøkt... kutte p-piller, leketøy, massasje, + + + ...

Har heller ikke tall på hvor mange ganger jeg etter hvert ble møtt av en kald skulder til kvelds...

Og så - etter en del år, men som relativt nygifte (hennes greie..) - kom meldingen... Hun orket ikke sex i det hele tatt - måtte "tenke over" forholdet, osv... En mnd senere - separasjon og skilsmisse... Melding fra henne: "Egentlig var jeg vel aldri glad nok i deg, men jeg trodde aldri jeg kom til å møte noen som passet helt"... Så - ny type 14 dager senere...

Skrevet

Synes dette høres forferdelig ut. Når hun sier at hun ikke er noen kosejente, så må du bare akseptere det. Finn deg en annen jente.

Gjest Gjest_mann_*
Skrevet

Vi har vært gift i nesten 20 år og nå er problemet oppstått hos oss, ungene flyttet ut. Begynte vel egenlig for et år siden, blir bare verre.. vi har det ok i lag, men hun sier hun aldri har lyst på sex, men når vi ligger sammen så er hun med og kommer, og har det godt. Men det er helheten jeg savner som vi hadde før. Det intime fine vi hadde.Tror egentlig hun ikke ser på meg som kjæreste lenger..trist men sant.. vet ikke hva jeg skal gjøre???? Vil ikke gjøre så mye sammens med meg på fritiden som før...Vi er midt i 40 årene.

Skrevet
Vi har vært gift i nesten 20 år og nå er problemet oppstått hos oss, ungene flyttet ut. Begynte vel egenlig for et år siden, blir bare verre.. vi har det ok i lag, men hun sier hun aldri har lyst på sex, men når vi ligger sammen så er hun med og kommer, og har det godt. Men det er helheten jeg savner som vi hadde før. Det intime fine vi hadde.Tror egentlig hun ikke ser på meg som kjæreste lenger..trist men sant.. vet ikke hva jeg skal gjøre???? Vil ikke gjøre så mye sammens med meg på fritiden som før...Vi er midt i 40 årene.

DETTE er velkjent da. Om det er litt OT kanskje. Men her tror jeg din kone ikke ser skogen for bare trær.

Så om resten er bra og ingen tredjepart lurer i buskene. Så bør du tenke litt på hva slags rutiner dere har... gidder du å kjøpe nye klær? Går du til frisøren? Tar du vare på deg selv? Har du egne venner/interesser? Henger dere sammen døgnet rundt og vet ALT om hverandre til enhver tid? Er du fortsatt den du var den gangen dere traff hverandre?

Og SER du henne? Hva driver hun med om dagene nå som barna er borte? Hvordan tilbringer dere kveldene?

Noe her å ta tak i kanskje?

Gjest MikeWaters
Skrevet

Har dere tenkt tanken på sex med andre, åpent forhold, swinging, trekant etc....dette funker veldig godt for noen, men ikke alle. Å ha sex med samme partner i 20 år krever inspirasjon, nye ideer, utforskning, spenning etc.....er ikke sikkert dette er veien for dere, men mange nyter godt av det.

Skrevet

Det kan være mange muligheter.

- Personlige problemer ang. sex (misbruk, vondt når hun har sex, dårlig selvtillit ang. kropp).

- Lite sexlyst (p-piller, generelt liten lyst, at hun ikke vil ha deg).

- Sliten etter jobb e.l.

Se på hvordan resten av forholdet fungerer. Det kan hvertfall gi svar på om hu i det hele tatt er interessert i deg.

Skrevet
De gangene vi faktisk har sex er det mer som en maskineri der hun først onanerer meg for å deretter dytte meg oppå henne og sier " bare kom, bare kom"...overhodet ingen følelser, men snarere at hun gjør det for at jeg skal "tømme" meg.

Dette er langt verre enn at frekvensen er lav.

Kan du leve med å ha det slik resten av livet? Hvis ikke, mener jeg du bør si akkurat det. Hun unndrar seg å hjelpe med å finne en løsning, ved å ikke kommunisere og ikke ta initiativ til ting som kan løse opp for henne. Hun nyter åpenbart ikke sexen dere har, men da må dere være to om å finne ut hvorfor, om det er noe i livet hennes som ødelegger lysten, eller om dere bruker feil teknikker, ikke har rette stimuli eller forhold for å tenne, osv.

Mange jenter har det slik at hvis tenningen uteblir, får de ikke noe særlig ut av sexen heller. Kanskje er det slik for henne. Da er det viktigere å finne tenning enn å kjøre på med diverse teknikker for stimulering.

Hvis min kjæreste bare meldte seg ut og var med på et minimum så halvhjertet som det der, så hadde jeg sagt fra at forholdet stod på spill. Og da mener jeg selvfølgelig ikke at han skulle stille av plikt oftere, men at han må bidra til å lete etter løsninger som kan gjøre sexlivet bra for begge to, i hvertfall på kvalitet, og helst også hyppigere sex, men det kommer i andre rekke.

Skrevet

Jeg er en dame som på en måte oppfører meg mot min mann slik du opplever din kjæreste.

Vi har vært gift i 3 år nå og har vært sammen i 3 år før det.

Jeg har plutselig mistet all lyst på sex. Når du skriver at dere sjelden har sex (ca 1 gang i uken), synes jeg faktisk dette er mye, for vi har bare sex 1 gang i mnd. Jeg orker rett og slett ikke. Jeg kan ikke helt forklare hvorfor, jeg har verdens snilleste mann, han stiller opp for meg på alle måter, gjør alt for at jeg skal ha det bra. Kanskje han er for snill?

Det eneste jeg vet er at jeg kjeder meg. Uansett hvor snill og omtenksom han er så KJEDER jeg meg i forholdet. Mannen min klarer ikke å finne på noe på egenhånd (les; massere, et glass vin i dempet belysning, lage et bål og måltid i skogen, osv osv...ingen fantasi). Han gjør av og til ting fordi jeg hintet om det, men det er ikke det samme som om han finner på det selv fordi HAN har lyst.

Han tror tydeligvis også at en hard en i ryggen i senga = forspill. Hvor feil kan man ta? Jeg har jo snakket med han om dette flere ganger men han er tydeligvis ikke interessert i å lære og fortsetter å bli like skuffet når jeg ikke tenner på hardingen i ryggen.. huff, hvordan få gjennom budskapet?

Dessuten er han ALLTID hjemme...samme rutine...middag, tv (og pc) og senga. Dag etter dag...

Kjeder dama di seg mon tro?

Du må også huske på at vi alle er villedet til å tro at vi skal være lykkelige og fornøyde hele tiden. Slik er ikke realiteten dessverre. Uansett hvem vi er sammen med så vil det dukke opp problemer. Det er hvordan vi takler problemene som avgjør hva slags type menneske vi er. Jeg har mine svinn på skogen og har lært av dem. Ennå har jeg igjen mye å lære og jeg håper at jeg kan lære dette sammen med mannen min. (som dessverre lider av samme problem som deg akkurat nå). Forhåpentligvis kommer lysten min tilbake snart...den har dalt det siste halve året. Og forhåpentligvis dumper ikke mannen min meg for jeg elsker han over alt på jord. Jeg er bare ikke kåt om dagen. Enkelt og greit. Ta en seriøs prat med dama di du. Lykke til!

Skrevet
Jeg er en dame som på en måte oppfører meg mot min mann slik du opplever din kjæreste.

Vi har vært gift i 3 år nå og har vært sammen i 3 år før det.

Jeg har plutselig mistet all lyst på sex. Når du skriver at dere sjelden har sex (ca 1 gang i uken), synes jeg faktisk dette er mye, for vi har bare sex 1 gang i mnd. Jeg orker rett og slett ikke. Jeg kan ikke helt forklare hvorfor, jeg har verdens snilleste mann, han stiller opp for meg på alle måter, gjør alt for at jeg skal ha det bra. Kanskje han er for snill?

Det eneste jeg vet er at jeg kjeder meg. Uansett hvor snill og omtenksom han er så KJEDER jeg meg i forholdet. Mannen min klarer ikke å finne på noe på egenhånd (les; massere, et glass vin i dempet belysning, lage et bål og måltid i skogen, osv osv...ingen fantasi). Han gjør av og til ting fordi jeg hintet om det, men det er ikke det samme som om han finner på det selv fordi HAN har lyst.

Han tror tydeligvis også at en hard en i ryggen i senga = forspill. Hvor feil kan man ta? Jeg har jo snakket med han om dette flere ganger men han er tydeligvis ikke interessert i å lære og fortsetter å bli like skuffet når jeg ikke tenner på hardingen i ryggen.. huff, hvordan få gjennom budskapet?

Dessuten er han ALLTID hjemme...samme rutine...middag, tv (og pc) og senga. Dag etter dag...

Kjeder dama di seg mon tro?

Du må også huske på at vi alle er villedet til å tro at vi skal være lykkelige og fornøyde hele tiden. Slik er ikke realiteten dessverre. Uansett hvem vi er sammen med så vil det dukke opp problemer. Det er hvordan vi takler problemene som avgjør hva slags type menneske vi er. Jeg har mine svinn på skogen og har lært av dem. Ennå har jeg igjen mye å lære og jeg håper at jeg kan lære dette sammen med mannen min. (som dessverre lider av samme problem som deg akkurat nå). Forhåpentligvis kommer lysten min tilbake snart...den har dalt det siste halve året. Og forhåpentligvis dumper ikke mannen min meg for jeg elsker han over alt på jord. Jeg er bare ikke kåt om dagen. Enkelt og greit. Ta en seriøs prat med dama di du. Lykke til!

Jeg snakket med henne i går vedr sexlivet vårt og ba henne inn på rommet for å snakke helt rolig og dersom hun skulle føle irritasjonen komme så skulle hun si ifra så avslutter vi før det blir for dårlig stemning. Det gikk egentlig greit, men vi kom ingen vei i det hele tatt, ble enige om å sove nakne inntil hverandre i en uke UTEN å ha sex. Hun forteller at hun synes det er vanskelig alt sammen fordi det ligger liksom i kortene hva jeg vil og det alt blir ikke naturlig (med andre ord: hun merker at jeg har lyst på henne, men ikke omvendt).

Tålmodighet er en dyd, men den tar også en ende...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...