Gå til innhold

er det meg eller?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest *Perser*

hei

jeg har en søster som har ca 16uker igjen til hun skal føde, og det blir ca 3uker før bryllupet våres.

vi bestemte oss for at vi skulle gifte oss på den datoen pga vi forlovet oss på den datoen og det passet fint iår!

og hun har prøvd helt siden hun ble gravid i november, å forandre på planene våres pga hennes graviditet og at hun ikke kan reise pga at hun bor mange mil vekke i fra oss!

innbydelsene er sendt ut og alt er klart vi hadde ordnet alt for 1år siden men nå mente hun at jeg skulle sende ut nye innbydelser og helst 2-3uker før den datoen vi har bestemt oss, hun mener at hun er ikke hvem som helst og at minste jeg kunne ha gjordt er å forandre på den datoen!

og hun prøver å få meg til å få så dårlig samvitighet!

jeg kan si det slik at da jeg var gravid så ble jeg så utrolig dårlig behandla av hun at det sitter så igjen inni meg, jeg føler ikke at jeg skylder henne noe! ihvertfall ikke når hun bare lo og mobbet meg og ikke gadd å hjelpe eller forstå meg da jeg var gravid!

så hvorfor skal jeg forandre på alt vi har ordnet! det er jo bare 3mnd igjen til bryllupet!! jeg synes det er urettferdig for at jeg blir sett på som 'heksen'!

hun nekter å bli kjørt hit til pga bekkenløsning, jeg forstår det er kjempe vondt for det hadde jeg også, men hun ga blaffen i meg da jeg var gravid og tvang meg til å passe på hennes unger i 4dager, jeg havna på sykehuset da pga stress og hadde så vondt!

jeg føler at hun såret meg så mye da jeg var gravid at jeg ikke vil offere noen ting for henne nå når hun er gravid!

er det jeg som er teit for jeg tenker slik eller?

klem fra 12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For alt i verden, NEI!

Det er ikke noe galt med deg. Søsteren din høres utrolig manipulerende ut. Jeg kjenner igjen noe av problemet her, men det er faktisk DU og DIN MANN som skal gifte dere, ikke din søster.

At hun i det hele tatt kan si noe sånt er helt utrolig. Håper at du står for ditt, og ikke lar deg lure til å få dårlig samvittighet. Slike personer er eksperter i å gi andre dårlig samvittighet. Ikke gi deg.

Stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er vel strengt tatt hennes problem. Rett skal väre rett: Hun visste at du skulle gifte deg i denne perioden, kanskje hun burde ha planlagt graviditeten sin litt bedre... icon_smile.gif

Man kan da ikke snu opp ned på alt for ett eneste menneske, selv om det er en när slektning. Kan hun komme, kjempefint! Dersom ikke, så er jo det trist, men "the show must go on"

Lykke til!

Angelina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg synes ikke at du skal behøve å endre på planene dine for hennes skyld. Vet ikke om det er jeg som har misforstått...men hvorfor vil hun at dere skal fremskynde bryllupet 2-3 uker...?? Er det ikke sånn ca. da hun skulle føde??

Hun må jo forstå at dette ikke handler bare om henne. Ja, selvfølgelig så er hun jo søstera di og hun burde være der, men tross alt så hadde dere lagt planer før hun gikk hen og ble gravid..

Er selv i den situasjonen at søstera til sambo skal ha baby ca. to uker før vårt bryllup, men vi endrer ikke på planene våre av den grunn. Føler hun seg pigg nok til å komme så er jo ingenting bedre, men hvis ikke så får vi jo bare gjøre det beste ut av det!

Uff, dette ble visst et litt mimrete svar.. icon_rolleyes.gif

Poenget med hele svaret mitt er ihvertfall at du ikke skal la deg presse til noe du ikke vil gjøre, søster eller ikke søster!!

-Anette01Juni

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når inbydelser og alt er sendt ut og kirken og lokale er vel også bokket, da er det jo vanskelig og forandre, det må vel søsteren din forstå. hvis dere ikke har det aller beste forhold, syns jeg du skal gå etter deg selv. men du må jo regne med at hun kanksje ikke kommer, det kan jo være hun har fått barn og er på sykehuset, siden det er så nærme termin. fikk selv tre uker før.

klem tone

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Perser*

uff ja jeg er helt enig med dere, men når hun prøver å gjøre alle imot meg pga det så blir jeg lei meg!

orker ikke å si noe til henne, for jeg husker selv hvordan det var når hun såret meg. foreldrene mine vil ikke ta parti og det er bra, men samboeren hennes er fornærmet!

unnskyld meg sier jeg bare de gadd ikke engang å invitere oss da de hadde forlovelsefest!

uff nei det er ikke lett når hun vet kunsten med å manipulere og få folk til å få dårlig samvitiget for noe vi har gledet oss til i mange år nå icon_frown.gificon_frown.gif

jeg er så sikker på at hun kommer til å minne meg om dette resten av livet, men jeg har jo kjempe lyst å ha henne hos meg, men våger ikke å nevne det igjen for henne for sist gang så ringte hun rundt og sa til alle at vi skulle skifte dato bare for jeg sa at jeg skulle ønske at hun kunne være her når vi skal gifte oss!

uff dette her er ikke lett, men jeg er så lei av å være 'stygge ulven',

ja helt enig asså, hvorfor kunne ikke hu valgt en en annen dato å bli gravid på *leer*

jeg synes jo det er koslig at hun vil være hos meg da vi gifter oss, men synes at hun gidder ikke å prøve mulighetene for å komme her på datoen våres men bruker all energien på å forandre på datoen våres,

hun vil kontrole alt og det irriterer meg såååå..... arg....

uff vi får vel se hva mer hun finner på etterhvert!

takk uannset til dere, jeg er helt enig med dere men skulle ønske at hun også var, vet ikke hva jeg skal si for at hun skal forstå dette her! icon_frown.gif uannset hva jeg sier så er det ikke det hun vil høre....... icon_frown.gif

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lilletroll

Behold datoen din kjære Perser, og ikke la dette ødelegge en av de største dagene i ditt og din kommende manns liv!!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest 0

Jeg syns du skal prøve å ikke bry deg selv om det ikke er lett. Hun er sikkert misunnelig og redd for at du skal ta oppmerksomheten fra hennes fødsel. Kanskje du kan prøve å gi henne litt oppmerksomhet rundt barnet? Hvis du ikke vil det syns jeg ikke du skal bekymre deg så mye. Hvis hun virkelig var glad for deg hadde hun aldri gjort noe slikt! Og hun hadde garantert kommet uansett hvor sliten hun var!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...