Gjest Gjest Skrevet 29. september 2009 #21 Skrevet 29. september 2009 Jeg syns det var veldig mange slemme og ufyselige svar her. Greit nok at hun ikke har noen rettigheter, men det går vel an å fortelle det på en litt mere ålreit måte. Jeg syns også sånn bråking er vanvittig irriterende og jeg ser ikke helt hvorfor han ikke kan jobbe fra f.eks 9-21 istedetfor. Du burde se en film som heter NOISE med Tim Robbins! Desverre har du ikke så mye du skulle sagt. Jeg har prøvd å klage før jeg og, og det er håpløst. Helt sinnsykt igrunn, men det er sånn dette samfunnet har blitt. Man blir helt overkjørt av lyder overalt. Du blir nok nødt til å finne et annet sted å være eller finne en måte å blokkere ut lyden på. Det jeg ville gjort var å lage meg en slags nedtelling til han er ferdig, så har du noe å glede deg til. Radiatorene i kåken min bråker noe helt vanvittig om natta så jeg får ikke sove noe særlig. Men ingen som har gjort noe med det selv om jeg har klagt i over 6 mnd nå. Man blir bare nødt til å leve med det inntil videre. Tragisk, men sånn er det. Fordi han da taper 2 timers arbeidstid hver dag! Er det så fryktelig vanskelig å forstå da? Om han bare har x dager til rådighet å bygge på, så kan 2 timers mindre arbeid hver dag bety at han ikke blir ferdig i tide. Ts sier det ikke er huseier selv som bygger, men annen familie. Om de bare har tid til å bygge nå i ferien, så må de jo bruke tiden de har til rådighet. Skal huseier bli sittende med en halvferdig bod fordi ts har ferie? Hvem skal da bygge ferdig boden, og når skal det gjøres? Det tar ikke ukesvis å bygge en bod. Dette er ikke et stort og vedvarende problem.
Jade Skrevet 29. september 2009 #22 Skrevet 29. september 2009 Plagsomt? Ja, det ville vi nok alle synes. Og det var jo uansett rart at de skulle bruke så lang tid på det. Men bruk ikke energien din på dette nå rett før eksamen. Det har du ikke tid til. Reis til foreldrene dine. Evt. kjøp hørselsvern. Det nytter ikke å skylde på husverten når du stryker på eksamen.
Gjest Spinell Skrevet 29. september 2009 #23 Skrevet 29. september 2009 Envy, du har fått svar på det du spurte om. Selvom du ikke liker svarene trenger det ikke å bety at vi vil være slemme mot deg. Svarene er: 1. Ja, husverten har rett til å holde på i det tidsrommet han gjør 2. Nei, du har ikke rett til å kreve at han innskrenker arbeidstiden 3. Ja, det er ingen tvil om at det er irriterende og forstyrrende, men alt som er irriterende er faktisk ikke ulovlig 4. Det er lov å ta hensyn til dere, men ingen plikt for husverten (arbeidet foregår ikke på natt) Å komme trekkende med hvilke hensyn dere har tatt under bilmekking er ikke relevant. Du påstår at det du sier blir vridd og vrengt på, men jeg synes ærlig talt at du i ditt siste svar vrir og vrenger enda mer.
Gjest Gjest_Anna_* Skrevet 29. september 2009 #24 Skrevet 29. september 2009 Du har faktisk ingeting du skulle ha sagt i denne saken. De har faktisk loven på sin siden. Arbeidsfolk begynner ganske tidlig og det må du faktisk bare finne deg i. Jeg bor i blokk og her er det ganske mye rehabilitering det siste året samt beboere som totalrenoverer leilighetene sine. Det er naboer som klager men hvis du skal ta hensyn og begynne kl. 1100 så får vi ikke jobben gjort. I perioder må en bare finne seg i slike ting. Vi har i den verste perioden bedt folk om og ikke gjøre noe i helgene slik at beboerne kan få litt fred. Søndag er uansett ikke lov og banke og slike ting. Selv om du har ferie så kan du ikke forvente at andre skal gå på tå hev for deg.
Gjest Gjest_Harald_* Skrevet 29. september 2009 #25 Skrevet 29. september 2009 Jeg har ligget syk i blokka hvor vi bor mens de rehabiliterte fasaden. Masse borring osv. Jeg kunne selvfølgelig ikke be de om å begynne arbeidet senere på dagen eller la være å gjøre jobben pga meg. Dette gjelder ikke bare deg ts som leietaker. I et blokk hvor man eier leiligheten sin så må man også forholde seg til slike ting. Man kan ikke nekte hverken huseier eller naboer å gjøre oppussing el.l. så lenge det er etter kl. 7, og de har varslet i forkant. Det er ikke det svaret du vil ha. Men det er det rette svaret.
Gjest Gjest Skrevet 1. oktober 2009 #26 Skrevet 1. oktober 2009 Ja, det er kjipt med slikt bråk, spesielt når det begynner så tidlig. Men det går faktisk ikke an å gjøre alle fornøyde! Jeg jobber nattevakt så for meg hadde det vært ypperlig om naboene hadde klippet plenen, bygget osv. på natten. Men jeg forstår jo supergodt at det hadde vært teit av meg å klaget på det:P Det jeg er enig med deg i er at mye arbeid kunne vært utsatt ett par timer. Tenker da ikke på bygging, men jeg hadde f.eks en nabo som klippet plene fast hver lørdag klokka åtte, før han vasket hele huset innvendig. Da mener hvertfall jeg at han kunne ha byttet om på rekkefølgen! Men skal de som bygger tape penger for de to timene evt komme sent hjem på dagen fordi du og samboer ikke klarer å ha sex når de bygger så tidlig? Neppe.
Gjest Gjest Skrevet 1. oktober 2009 #27 Skrevet 1. oktober 2009 Ja, det er kjipt med slikt bråk, spesielt når det begynner så tidlig. Men det går faktisk ikke an å gjøre alle fornøyde! Jeg jobber nattevakt så for meg hadde det vært ypperlig om naboene hadde klippet plenen, bygget osv. på natten. Men jeg forstår jo supergodt at det hadde vært teit av meg å klaget på det:P Det jeg er enig med deg i er at mye arbeid kunne vært utsatt ett par timer. Tenker da ikke på bygging, men jeg hadde f.eks en nabo som klippet plene fast hver lørdag klokka åtte, før han vasket hele huset innvendig. Da mener hvertfall jeg at han kunne ha byttet om på rekkefølgen! Men skal de som bygger tape penger for de to timene evt komme sent hjem på dagen fordi du og samboer ikke klarer å ha sex når de bygger så tidlig? Neppe. Du må forresten tåle svar på det du spør om og det er ganske barnslig av deg hvis du nå har meldt deg ut av diskusjonen.
Rosalie Skrevet 1. oktober 2009 #28 Skrevet 1. oktober 2009 Du har ikke hørt om lesesal, evt. bibliotek å lese på? Ja, det er kjipt i perioder med byggebråk. Men slikt må man regne med. Og dere hadde fått forhåndsvarsel om det.
Gjest Gjest Skrevet 1. oktober 2009 #29 Skrevet 1. oktober 2009 Jeg skjønner godt du er oppgitt, det hadde jeg også blitt Desverre må du bare godta det. Kan du dra hjem å bo hos foreldrene dine denne uka? Da får du sovet lenge, og lest i fred når du våkner.
KatzenThang Skrevet 1. oktober 2009 #30 Skrevet 1. oktober 2009 Skjønner at det er litt kjedelig å lese til bråk. Men boden må nok kanskje bygges før vinteren, og de har jo advart deg. Kanskje han har tenkt å bruke høstferien sin på det? Jo flere timer han bruker om dagen, jo fortere blir boden ferdig. Kjøp ørepropper. Dra til venninner for å lese eller studiestedet. Cafe var også en god ide.
Gjest Lunis Skrevet 1. oktober 2009 #31 Skrevet 1. oktober 2009 Forsøkt å lufte radiatorene? Hva vil det si egentlig? Jeg prøvde å tømme de for vann men det bare rant og rant og ville ikke gi seg, tipper jeg hadde tømt ca 40 liter vann i badekaret til slutt. Litt interessert i å vite akkurat hva du mente med det, så jeg kan prøve det ut.
kaprifolen Skrevet 2. oktober 2009 #32 Skrevet 2. oktober 2009 Er enig med flertallet her, jeg... Og synes det er du som er vrang når du får svar. Glad du ikke leier hos meg hvis du gir høylytt uttrykk for holdningene dine. Du skrev at han jobbet i noen timer, for så å ta pause? Falt deg inn at han kanskje står opp tidlig for å hjelpe huseieren din, for så å dra på sin egen jobb etterpå? Og at kanskje grunnen til det er for at perioden med bråk skal bli kortest mulig for alle det berører?
~MataHari~ Skrevet 3. oktober 2009 #33 Skrevet 3. oktober 2009 Jeg forstår at du er frustrert, men dette arbeidet er også varslet i god tid, og det må gjøres. Jeg syns ikke huseier er urimelig her.
brumma* Skrevet 3. oktober 2009 #34 Skrevet 3. oktober 2009 Hva vil det si egentlig? Jeg prøvde å tømme de for vann men det bare rant og rant og ville ikke gi seg, tipper jeg hadde tømt ca 40 liter vann i badekaret til slutt. Litt interessert i å vite akkurat hva du mente med det, så jeg kan prøve det ut. Her finner du en grei forklaring på hvordan man lufter en radiator.
Gjest Overgitt Skrevet 2. november 2009 #35 Skrevet 2. november 2009 Har også en idiot av en nabo som tydeligvis er arbeidsløs, og setter i gang store prosjekter på eiendommen sin for at livet hans skal ha mening. Han begynte tidlig i sommer med å sette opp en platting for en garasje (som kom ferdig), dette brukte han over 3 måneder på og holdt på med saging, hamring, kutting av lecablokker og gravde fra kl. 7 om morgenen til kl. 7-8-9 om kvelden. (Han skulle gjøre ALT selv, hjelp behøvde han tydeligvis ikke). Han ødela hele sommerferien min, det gikk ikke an å sitte med vinduet åpent en gang, og det var helt forferdelig å sitte inne på leiligheten i juli i 30 plussgrader fordi den evigvarende støyen ikke var å holde ut med åpent vindu. Nå, nesten et halvt år senere, holder han fortsatt på med å slipe, sage, hamre og støye. Nesten hver forbannet dag. Når han har holdt på på lørdagskveldene sånn i 7-8 tiden på kvelden når jeg ønsker litt fred og ro, har det ofte kokt over for meg, og jeg ropte "VÆR STILLE!!!" ut vinduet. Da ble det noen ganger stille, hehe. Men noen naboer med "makk i ræva" (altså, de klarer ikke å sitte stille) som jeg kaller det, kan være forbannet irriterende. Jeg ønsker naboen min alt vondt. ;P
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå