Gjest Gjest_gjesten_* Skrevet 28. september 2009 #1 Skrevet 28. september 2009 Jeg trenger litt hjelp, råd, veiledning til støtte grupper.. ja, hva enn dere kan komme med egenlig... Jeg er ei jente på 20 år, og jeg er en overspiser.. Jeg bruker opp alle pengene mine på mat.. ikke mat som skal så i skapet, men mat som skal spises med en gang jeg kommer hjem.. i dag var de en sub fra subway, en kebab, sjokoladekjeks, stor plate sjokolade, nutrilettbarer, iskaffe, jaffakjeks og Sjokoladeis, potetgull, 3 epler, 2 bananer, kinamat, sylteagurker, 10 knekkebrød med div pålegg... Jeg klarer ikke slutte å tenke på mat! og det er helt grusomt Målet er å kaste opp alt igjen, men det hender at noe blir fordøyd.. Jeg er ikke store jenta, 158 cm og 56 kg.. Dette er bare så utrolig slitsomt... Noen ganger klarer jeg å bare kjøpe masse frukt og sunne ting.. Men det er ikke så sunt å spise 5 epler 5 bananer en pakke med cherrytomater og en pose med nøtter... Er det noen som sliter med det samme? Eller som vet hvor jeg kan henvende meg for å få hjelp?
Gjest Gjest Skrevet 28. september 2009 #2 Skrevet 28. september 2009 Fastlege, henvisning til psykolog/spiseforstyrrelsesteam. Interessegruppen for kvinner med spiseforstyrrelser, www.iks.no Bokanbefaling, jeg har lest den, synes den var bra, har ikke spiseforstyrrelse selv, men venninne har: Det sultne hjertet /Feeding the hungry heart, av Geneen Roth. Råd mens du venter: 1. Mye tvangsspising er reaksjon på følelser og behov, som døyves med mat i stedet for å bli tatt tak i. Når du vil overspise, spør deg selv hva du egentlig trenger. Er det kjærlighet? Trøst? Ros? Å be noen dra til helvete? Mange opplever at de får bukt med tvangshandlingene ved at de blir overflødige, når de finner kjernen i problemet. 2. Spis 4-5 ordentlige måltider hver dag. Blir det overspising i tillegg så får det gå, men spis likevel måltidene dine. Aldri kompenser ved å kutte senere måltider. La det som er "unormalt" evt komme i tillegg til det normale, ikke i stedet for. 3. Finn deg hobbyer og aktiviteter som gir mestringsfølelse og selvtillit, og som gir deg positiv input. 4. Fortell de nærmeste at du har en spiseforstyrrelse.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå