Gå til innhold

Hjelp til oppgavetema - universitetet


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg står helt fast. Istedenfor vanlig skoleeksamen kan man i et fag jeg tar på universitetet velge å skrive en oppgave på 15 sider. (faget har 15 sp)Problemet er at jeg ikke klarer å finne ut hva jeg skal skrive om. Oppgaven må jo relaseres til pensum, ,men man kan velge tema selv.

Noen som kan hjelpe meg?

Faget heter "Teknologi, kultur og samfunn".

- Faget skal kaste lys over forholdet mellom medier, samfunn og kultur i et langsiktig historisk perspektiv

- De sentrale spørsmålene emnet søker å avklare er: man skal få tak på den rollen mediene og kommunikasjonsteknologiene har hatt i fremveksten av et moderne samfunns- og kulturformer. Og man skal få innsikt i noen av de sosiale og kulturelle forutsetningene for at mediene og teknologiene er oppfunne og tatt i bruk.

På pensum står:

- Teknologi og kultur

- Medier og retorikk

- Munntlig og skriftlig kommunikasjon

- Telegraf, telefon og radio

- Fotografi

- Fjernsyn

- Digital teknologi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg anbefaler at du leser mer, og tenker på potensielle problemstillinger mens du leser. Det kommer jo gjerne opp noe du finnner mer interessant underveis mens du jobber med stoffet.

At du lister opp hva faget dekker, blir jo rimelig vagt. Du kan jo skrive hva som helst bare det handler om medier i et kulturelt/samfunnsvitenskapelig perspektiv. Her må du rett og slett finne ut hvilke(t) medie® du synes er mest interessant, og hvilke teorier/metoder du liker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...