Gjest Gorgonzola Skrevet 30. september 2009 #41 Skrevet 30. september 2009 Sverdet mitt er uhyggelig undervurdert, og Kristian82, jeg er på grensen til fullstendig enig med deg.
kristian82 Skrevet 30. september 2009 #42 Skrevet 30. september 2009 Sverdet mitt er uhyggelig undervurdert, og Kristian82, jeg er på grensen til fullstendig enig med deg. bra du bare er på "grensen til enig da", ellers hadde jeg begynt å lure på om verden sto til påske.
Gjest Gorgonzola Skrevet 30. september 2009 #43 Skrevet 30. september 2009 He-he, det er greit å bidra til selvtillit men du kan raskt henfalle til selvgodhet og det er det vel nok av hos enkelte (er du her Brutal mann?) andre..................
firewater Skrevet 30. september 2009 #44 Skrevet 30. september 2009 Syns det er feil å kalle folk overfladiske - noe som forøvrig ikke er treffende i det hele tatt, når du på toppen av det rett og slett lyver deg til et forhold. Noen som sa å kaste sten i glasshus? Eller feie for egen dør? Jeg vil ikke akkurat kalle det å lyve i et forhold for "overfladisk", så jeg kan absolutt ikke se hvordan dette er hyklersk og at jeg kaster stein i glasshus. Jeg vil absolutt kalle det overfladisk, det er å dømme meg basert på noe som ikke har noen påvirkning på forholdet.
kristian82 Skrevet 30. september 2009 #45 Skrevet 30. september 2009 He-he, det er greit å bidra til selvtillit men du kan raskt henfalle til selvgodhet og det er det vel nok av hos enkelte (er du her Brutal mann?) andre.................. Jeg vil ikke akkurat kalle det å lyve i et forhold for "overfladisk", så jeg kan absolutt ikke se hvordan dette er hyklersk og at jeg kaster stein i glasshus. Jeg vil absolutt kalle det overfladisk, det er å dømme meg basert på noe som ikke har noen påvirkning på forholdet. Tror du innerst inne skjønner at logikken din: Jeg lyver om hvor mange jeg har pult, for ellers er det noen jenter som ikke vil ha meg som kjæreste. Det at jeg lyver, slik at hun vil bli kjæreste med meg fordi hun tror jeg er en annen, det spiller ingen rolle. Det området jeg lyver på, har jo ingen betydning. Jeg syns det ikke spiller noen rolle om jeg lyver på det området, og det er naturlignok avgjørende. Det er jo en grunn til at du lyver om det, og poenget med løgn og mennesker du ikke kan stole på, er jo at det er ikke løgneren som kan avgjøre hva som spiller noen rolle/har betydning for personen som blir løyet til.
Anaconda Skrevet 30. september 2009 #46 Skrevet 30. september 2009 Hvis du putter 50 menn i make grilldresser, og hiver dem inn på en stor fest Hva tror dere jenter???? lættis!!
firewater Skrevet 30. september 2009 #47 Skrevet 30. september 2009 Tror du innerst inne skjønner at logikken din: Jeg lyver om hvor mange jeg har pult, for ellers er det noen jenter som ikke vil ha meg som kjæreste. Det at jeg lyver, slik at hun vil bli kjæreste med meg fordi hun tror jeg er en annen, det spiller ingen rolle. Det området jeg lyver på, har jo ingen betydning. Jeg syns det ikke spiller noen rolle om jeg lyver på det området, og det er naturlignok avgjørende. Det er jo en grunn til at du lyver om det, og poenget med løgn og mennesker du ikke kan stole på, er jo at det er ikke løgneren som kan avgjøre hva som spiller noen rolle/har betydning for personen som blir løyet til. Her er det en del generalisering som ikke nødvendigvis gjelder. De fleste jenter verdt å være med vil enten ikke bry seg eller ikke spørre, men de få som jeg er usikker på vil få et uærlig svar i begynnelsen mens vi ser forholdet an. Det er mye som ingen tjener på at nevnes tidlig i forholdet, og sexpartnere er en av dem. På de første datene skal vi bli overfladisk kjent, vi skal ikke snakke om at en av oss ble seksuelt misbrukt som tenåring eller at vi kommer fra en familie med alkoholikere. Hvis en skulle gjøre tabben av å spørre noe så tidlig i forholdet så vil det være passende av den andre å unngå temaet frem til forholdet er mer stabilt. Det er lett å bli skremt vekk av egne fordommer tidlig, og da er det like greit at den andre pynter på sannheten.
kristian82 Skrevet 30. september 2009 #48 Skrevet 30. september 2009 Her er det en del generalisering som ikke nødvendigvis gjelder. De fleste jenter verdt å være med vil enten ikke bry seg eller ikke spørre, men de få som jeg er usikker på vil få et uærlig svar i begynnelsen mens vi ser forholdet an. Det er mye som ingen tjener på at nevnes tidlig i forholdet, og sexpartnere er en av dem. På de første datene skal vi bli overfladisk kjent, vi skal ikke snakke om at en av oss ble seksuelt misbrukt som tenåring eller at vi kommer fra en familie med alkoholikere. Hvis en skulle gjøre tabben av å spørre noe så tidlig i forholdet så vil det være passende av den andre å unngå temaet frem til forholdet er mer stabilt. Det er lett å bli skremt vekk av egne fordommer tidlig, og da er det like greit at den andre pynter på sannheten. Ja, nå var det ikke akkurat at man skal spørre rimi dama i kassen om dette før man vurderer om man skal be henne ut på en date til lørdagen, men men du må tydeligvis vri det slik for å kunne stå for det. Uansett, utenfor tråden, så jeg burde unnlatt å kommentere det overhodet!
firewater Skrevet 30. september 2009 #49 Skrevet 30. september 2009 Ja, nå var det ikke akkurat at man skal spørre rimi dama i kassen om dette før man vurderer om man skal be henne ut på en date til lørdagen, men men du må tydeligvis vri det slik for å kunne stå for det. Uansett, utenfor tråden, så jeg burde unnlatt å kommentere det overhodet! Det må være "å vri det"? Det kan ikke bare være en tankegang du ikke er enig med? Du gjør det svart/hvitt hver gang jeg prøver å gi det litt nyanser, noe jeg ikke forstår poenget med. Jeg lyger i forhold hele tiden, fra "Neida, hun er ikke min type" til "Vi kan da fortsatt være venner", og det gjør alle andre også.
kristian82 Skrevet 30. september 2009 #50 Skrevet 30. september 2009 Det må være "å vri det"? Det kan ikke bare være en tankegang du ikke er enig med? Du gjør det svart/hvitt hver gang jeg prøver å gi det litt nyanser, noe jeg ikke forstår poenget med. Jeg lyger i forhold hele tiden, fra "Neida, hun er ikke min type" til "Vi kan da fortsatt være venner", og det gjør alle andre også. Joda, enig i at alt ikke er svart hvitt. Men når det kommer til det å lyve, så mener jeg at det ikke akkurat er den som lyver som kan vurdere hvor alvorlig/mild/forståelig løynen er. Noen syns det er greit å lyve om partnerantall, noen syns det er greit å lyve om utroskap, noen syns det er greit å lyve om inntekt, andre lyver om alkoholbruk, andre igjen lyver om at de ikke har sitti inne i 4 år osv. osv. Å det å lyve er aldri greit, og blir veldig enkelt og skulle unnskylde sin egen løgn med å si "det jeg lyver om nå er uviktig, og jeg lyver fordi ditt og datt", poenget er jo at det er personen du lyer til, som du er kjip mot og han/henne som burde fått avgjøre hva han/hun syns om den tingen du lyver om.
firewater Skrevet 30. september 2009 #51 Skrevet 30. september 2009 Du nevner noen gode eksempler på andre ting jeg ville vært uærlig om for tidlig i forholdet, f eks utroskap. Hvis jeg en gang gjør den tabben og får spørsmålet tidlig så vil jeg unngå å svare ærlig. Men det er klart at enkelte ting må jeg ta en avgjørelse om, slik man alltid gjør i slike situasjoner. Det er tross alt det man gjør når man blir kjent, man velger ut det man ønsker å fortelle og holder andre ting skjult. Jeg er ærlig nå når jeg sier at jeg er uærlig i forhold, men du anser det kanskje ikke som løgn når du trekker frem spesifikke sider av deg selv og skjuler andre. Jeg ser absolutt poenget ditt, men jeg gir nok aldri fra meg friheten til å presentere meg selv på den best mulige måten i den tiden i forholdet hvor man ikke vet hvordan den andre vil reagere på ting. Hvis forholdet skal rakne pga noe jeg har gjort i fortiden vil jeg at det skal skje etter forholdet har stabilisert seg og vi har vist at vi er god for hverandre, slik at hun får tid til å virkelig tenke seg om og bestemme seg om fortiden min er viktigere enn fremtiden vår.
kristian82 Skrevet 30. september 2009 #52 Skrevet 30. september 2009 (endret) Du nevner noen gode eksempler på andre ting jeg ville vært uærlig om for tidlig i forholdet, f eks utroskap. Hvis jeg en gang gjør den tabben og får spørsmålet tidlig så vil jeg unngå å svare ærlig. Men det er klart at enkelte ting må jeg ta en avgjørelse om, slik man alltid gjør i slike situasjoner. Det er tross alt det man gjør når man blir kjent, man velger ut det man ønsker å fortelle og holder andre ting skjult. Jeg er ærlig nå når jeg sier at jeg er uærlig i forhold, men du anser det kanskje ikke som løgn når du trekker frem spesifikke sider av deg selv og skjuler andre. Jeg ser absolutt poenget ditt, men jeg gir nok aldri fra meg friheten til å presentere meg selv på den best mulige måten i den tiden i forholdet hvor man ikke vet hvordan den andre vil reagere på ting. Hvis forholdet skal rakne pga noe jeg har gjort i fortiden vil jeg at det skal skje etter forholdet har stabilisert seg og vi har vist at vi er god for hverandre, slik at hun får tid til å virkelig tenke seg om og bestemme seg om fortiden min er viktigere enn fremtiden vår. Jeg skjønner. Bare sånn helt generelt - det være seg kamerater/venninner/kjærester- syns jeg det er litt skremmende med de som bestandig sier det "de vet du vil høre", og aldri bare sier ting som det er - selv om de vet du f.eks hadde håpet på at de også syns maleriet ditt var bra, at du kledde den nye hårklippen osv. Men tilbake til tråden da, så viser jo det at ikke alle damer syns det er turn on med menn som har hatt mange ulike damer da, siden du føler at det er best å redusere antallet til noen jenter du møter. Endret 30. september 2009 av kristian82
Gjest Cynthia Skrevet 1. oktober 2009 #53 Skrevet 1. oktober 2009 Jeg hadde syntes at det var turn-off hvis han hadde datet og rotet med halve byen. Godt utseende takker jeg aldri nei til, men jeg synes det sier en del om holdningene hans hvis han har drevet på den måten.
firewater Skrevet 1. oktober 2009 #54 Skrevet 1. oktober 2009 Men tilbake til tråden da, så viser jo det at ikke alle damer syns det er turn on med menn som har hatt mange ulike damer da, siden du føler at det er best å redusere antallet til noen jenter du møter. Når det gjelder forhold så er det svært mange jenter som ikke er interessert i en gutt med mye erfaring (og med det mener jeg mange partnere, ikke mye sex). Dette har for øvrig aldri vært de selvsikre som har hatt et problem med, men de som frykter at de ikke har pen nok kropp, er flink nok i sengen, de er redd for at jeg skal være utro (en antagelse mange gjør) og de er redd for at de fort vil bli dumpet til fordel for noen andre. Dette kommer sannsynligvis av en total misforståelse av hvordan andre tenker. Jeg klarer å skille mellom sex og følelser, men det betyr ikke at jeg tar utroskap mindre tungt når man først er i et forhold hvor man er enig om å være monogame.
kristian82 Skrevet 1. oktober 2009 #55 Skrevet 1. oktober 2009 Når det gjelder forhold så er det svært mange jenter som ikke er interessert i en gutt med mye erfaring (og med det mener jeg mange partnere, ikke mye sex). Dette har for øvrig aldri vært de selvsikre som har hatt et problem med, men de som frykter at de ikke har pen nok kropp, er flink nok i sengen, de er redd for at jeg skal være utro (en antagelse mange gjør) og de er redd for at de fort vil bli dumpet til fordel for noen andre. Dette kommer sannsynligvis av en total misforståelse av hvordan andre tenker. Jeg klarer å skille mellom sex og følelser, men det betyr ikke at jeg tar utroskap mindre tungt når man først er i et forhold hvor man er enig om å være monogame. Tror det er litt vel lettvint å nødvendigvis skulle tilskrive partneren - usikkerhet, dårlig selvtilitt når det kommer til sex eller kropp - som årsak til at en mann med mange ulike partnere ikke er interessant. For min egen del, så er det i alle fall det at jeg ikke ønsker å ha en dame som er veldig ulik meg når det gjelder hvilket forhold man har til uforpliktende sex med mange ulike menn og kvinner. Det appelerer rett og slett ikke, helt preferansebasert vil jeg ha en som tenker og har tenkt likt meg selv på det området. Ikke at du nødvendigvis sier det, men om jeg styrer unna Frida med 40 ONS, så er det unektelig ganske særegent å si "det gjør kristian82 fordi han er usikker på seg selv, han tror han har liten pikk, og tror at han kommer til å gjøre en dårlig innsats i senga". Hehe
Gjest Gjest_Camilla_* Skrevet 1. oktober 2009 #56 Skrevet 1. oktober 2009 Når det gjelder forhold så er det svært mange jenter som ikke er interessert i en gutt med mye erfaring (og med det mener jeg mange partnere, ikke mye sex). Dette har for øvrig aldri vært de selvsikre som har hatt et problem med, men de som frykter at de ikke har pen nok kropp, er flink nok i sengen, de er redd for at jeg skal være utro (en antagelse mange gjør) og de er redd for at de fort vil bli dumpet til fordel for noen andre. Dette kommer sannsynligvis av en total misforståelse av hvordan andre tenker. Jeg klarer å skille mellom sex og følelser, men det betyr ikke at jeg tar utroskap mindre tungt når man først er i et forhold hvor man er enig om å være monogame. Om det er din erfaring, så greit nok det. Det kan nok skje. Men for min del har det ingenting med dårlig selvtillit å gjøre.Tvert imot. Jeg har aldri fått annet en komplimanger for utseende og kropp - ikke minst fra gutta. Men jeg er selektiv og mener helt oppriktig at de som får meg er heldige. Gutter som har seg med "alle" er turn-off for meg fordi de signaliserer svak viljestyrke, umodenhet og tvilsom seksualmoral. Dessuten er det ofte mye drama og intriger rundt slike gutter fordi andre jenter står klar for å overta "kadaveret". Jeg tror de fleste gutter som er begynt å bli litt voksne,også tenker slik. Hvem har vel lyst å ha et seriøst forhold til jenta som har gått på rundgang i kompisgjengen? Og som nevnt tidligere er dette med kjønnssykdommer en tankekors.Og det er vel kanskje den største (og mest alvorlige) turn-off faktoren av dem alle..
firewater Skrevet 2. oktober 2009 #57 Skrevet 2. oktober 2009 (endret) Gutter som har seg med "alle" er turn-off for meg fordi de signaliserer svak viljestyrke, umodenhet og tvilsom seksualmoral. Det kan se ut som vi begge har gjort antagelser som ikke stemmer med virkeligheten, eller som i det minste ikke gjelder med alle. Men jeg vil absolutt påstå at jeg har en tvilsom seksualmoral - kanskje til og med en total mangel på seksualmoral? Jeg kysser jenter jeg nettopp har møtt på munnen, jeg klemmer tilfeldige på gaten og jeg ligger med en jente som jeg finner attraktiv. Jeg vet ikke en gang når moral kommer inn og krever at jeg skal stoppe. Umodenhet kan godt stemme, men det kan bare være at etterhvert som man blir eldre så finner man den man vil være med og heller tilbringer tiden med henne. Jeg er ute etter kjærligheten som alle andre, men jeg leker meg mens jeg leter. Endret 2. oktober 2009 av firewater
Gjest Gjest_Emma_* Skrevet 2. oktober 2009 #58 Skrevet 2. oktober 2009 Det kan se ut som vi begge har gjort antagelser som ikke stemmer med virkeligheten, eller som i det minste ikke gjelder med alle. Men jeg vil absolutt påstå at jeg har en tvilsom seksualmoral - kanskje til og med en total mangel på seksualmoral? Jeg kysser jenter jeg nettopp har møtt på munnen, jeg klemmer tilfeldige på gaten og jeg ligger med en jente som jeg finner attraktiv. Jeg vet ikke en gang når moral kommer inn og krever at jeg skal stoppe. Umodenhet kan godt stemme, men det kan bare være at etterhvert som man blir eldre så finner man den man vil være med og heller tilbringer tiden med henne. Jeg er ute etter kjærligheten som alle andre, men jeg leker meg mens jeg leter. Får håpe noen vil ha deg når du har lekt ferdig. Men du liker vel jenter som også har lekt mye rundt, så da finner du sikkert en likesinnet. Pass opp for sykdommer, til og med en jente med 70 partnere tar deg ikke om hun er frisk og du har blitt syk.
firewater Skrevet 2. oktober 2009 #59 Skrevet 2. oktober 2009 Får håpe noen vil ha deg når du har lekt ferdig. Men du liker vel jenter som også har lekt mye rundt, så da finner du sikkert en likesinnet. Pass opp for sykdommer, til og med en jente med 70 partnere tar deg ikke om hun er frisk og du har blitt syk. Like så! Jeg kjente en ung jente som kun har hatt sex to ganger, og andre gang fikk hun klamydia av en ung mann som var like uerfaren. Jeg er heldigvis STD-fri og har alltid vært det, så jeg har enten flaks eller så er jeg flink til å passe på. Alt man lærer av erfaring. ^^
Gjest Gjest_Emma_* Skrevet 2. oktober 2009 #60 Skrevet 2. oktober 2009 Like så! Jeg kjente en ung jente som kun har hatt sex to ganger, og andre gang fikk hun klamydia av en ung mann som var like uerfaren. Jeg er heldigvis STD-fri og har alltid vært det, så jeg har enten flaks eller så er jeg flink til å passe på. Alt man lærer av erfaring. ^^ Ja, kan få sykdommer med kun 3 partnere også. At risikoen øker ved 70 partnere forstår du nok. Håper du vet at det er flere sykdommer enn klamydia. Hiv f.eks.? Men går ut i fra du også tar hiv tester. Kondom forventer jeg ikke at du klarer å bruke. Du hørtes veldig ut som en sånn gutt som syns gummi er ukult og at sex ikke er bra med gummi.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå