Gjest Gjest Skrevet 28. september 2009 #1 Skrevet 28. september 2009 hei dere trenger ett og annet råd nå. Skal til hellas på lørdag, men kommer plutselig på et problem... Jeg får så utrolig mye utslett av sengetøyet på hoteller. Masse utslett over hele kroppen, store røde flekker, og blemmer. Det er utrolig ekkelt og gjør faktisk vondt. Har fått det de 4 siste gangene jeg har ligget på hoteller, og da jeg måtte på sykehus for en tid tilbake... Er skikkelig bekymra, vil ikke ha ødelakt ferien Finnes det noe medisiner jeg kan ta eller noe? Som virker forebyggende? Har ikke anelse selv, har aldri hatt noen form for allergier, noengang... men dette er virkelig ille.
Gjest Gjest Skrevet 28. september 2009 #2 Skrevet 28. september 2009 kan jo legge til at citrizin/zyrtec og annen reseptfri allergimedisin ikke fungerer.
Gjest Gjest Skrevet 28. september 2009 #3 Skrevet 28. september 2009 Jeg har samme problem og allergimedisiner fungerer ikke her heller. Ta med en sovepose, så slipper du å ligge i sengetøyet. Det er vasket med en såpe du (og jeg) ikke tåler.
Gjest SmallTalk Skrevet 28. september 2009 #4 Skrevet 28. september 2009 Det er garantert vaskemiddelet som blit brukt på sengetøyet som er problemet. Jeg sliter med dette selv. Slik jeg ser det så har du noen muligheter: 1. Kjøp en lakenpose (laken formet som en sovepose) og sov inne i denne. 2. Kjøp med deg allergitabletter og bruk disse. 3. Ha kløstillende middel (Eurax) og bruk denne aktivt. 4. Sats på at de ikke har brukt et ekkelt vaskemiddel. Personlig så anbefaler jeg punkt nr 1.
Gjest ts Skrevet 28. september 2009 #5 Skrevet 28. september 2009 trodde bare det var jeg her i verden som ikke tålte hotell sengeklær hvor får jeg tak i lakenpose? holder det til å holde allergien unna??? har vurdert å ta med eget sengetøy og...
Gjest Gjest Skrevet 29. september 2009 #6 Skrevet 29. september 2009 Lakenpose fås kjøpt på sportsbutikker samt Turistforeningen. Sjekk om de har en lokalforening der du bor. Anbefaler deg en i silke. Den tar ingen plass og er veldig behagelig.
Gjest Gjest Skrevet 30. september 2009 #7 Skrevet 30. september 2009 Min eldset sønn tåler heller ikkje sengetøy på Hotell, Sykehus og på Hurtigruta. Vi tar alltid med eget sengetøy og da får han ikkje utslett.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå