Gjest *Siri* Skrevet 28. september 2009 #1 Skrevet 28. september 2009 Hei, Jeg har nå sluttet med Cipralex etter et års bruk.. Jeg trenger dem ikke lengre da det som forårsaket depresjonen min ikke lengre er til stedet.. Jeg har jobba hart og har i samråd med legen trappa ned fra 15mg daglig til 10 mg et par uker også 5mg to uker før jeg stoppet helt. Usikker om disse sympomene har sammenheng men jeg føler meg innimellom merkelig og da mener jeg som om jeg får "flash" av rus /eller svimmelhet i hodet som varer et par sekunder.. Det varierer med hvor trett jeg er i hodet. Jeg tror det varierer og alt etter hvor mye jeg sitter foran PC skjermen. Trodde ikke jeg skulle få noen bi virkninger når jeg trapper ned så gradvis. Bør jeg kontakte lege??? Håper noen andre kjenner til dette. På forhånd takk for hjelpen.
Gjest Gjest Skrevet 28. september 2009 #2 Skrevet 28. september 2009 Du bør nok snakke med legen din Jeg går også på cipralex og har hørt at nedtrapping skal foregå med 25% i måneden. Altså hvis en går på 20 mg skal en trappe ned til 15 mg og gå på dette en måned, for så å trappe ned til 10 mg i en måned osv...da kommer hele nedtrappinga til å ta ca 3 måneder.
Ninafrøkna Skrevet 29. september 2009 #3 Skrevet 29. september 2009 Jeg gikk på 10 mg i ca 2 år og da sa min fastlege at jeg hadde gått lenge nok på det og rådet meg til å trappe ned og slutte helt i en "stabil" periode. Det gjorde jeg men fikk litt bi-virkninger under nedtrappingen i form av utrolig ekle syns forstyrrelser og svimmelhet. Dette var veldig plagsomt til tider og det varte helt til ca et par uker etter at jeg hadde sluttet helt. Brukte ca 2- 2 1/2 mnd fra nedtrappingen begynte til jeg hadde sluttet helt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå