Gjest Gjest_Tine_* Skrevet 27. september 2009 #1 Skrevet 27. september 2009 Jeg er aldri borte fra jobb. Jeg er nesten aldri syk heller. Men nå føler jeg meg syk, har hatt hodepine kombinert med kvalme siden onsdag kveld. Slakk - ja rett og slett sykdomsfølelse. Men være borte fra jobb pga dette? Jeg har jo ikke akkurat influensa eller omgangssyken. Jobber forresten i butikk...viss det skulle ha noe å si =)
Gjest Marlo Skrevet 27. september 2009 #2 Skrevet 27. september 2009 Tja, vanskelig når man ikke kjenner hva du kjenner Men siden du selv sier at du nesten aldri er syk, og du nå föler deg syk - ja så ville jeg nok blitt hjemme. Når du i tillegg jobber i butikk, möte med andre mennesker hele tiden, kanskje du jobber i en ferskvaredisk? Uansett, så er bedre å holde seg hjemme og hvile ut, la kroppen komme seg gjennom en sykeperiode for så å komme tilbake frisk og rask, enn å gå å hangle på jobb, smitte andre, se slöv og sliten ut foran kunder.
Gjest Gjest Skrevet 27. september 2009 #3 Skrevet 27. september 2009 Klarer du å gjøre jobben din uten å falle sammen i armene på en kunde? Da er du frisk nok til å gå på jobb. Er du så slapp at du sliter med å stå oppreist i timesvis er du for syk. Veldig overforenklet selvsagt. Men det handler jo i bunn og grunn om hvorvidt du er istand til å gjøre jobben din uten at det går utover andre eller at du gjør deg selv sykere.
leirbål Skrevet 28. september 2009 #4 Skrevet 28. september 2009 Klarer du å gjøre jobben din uten å falle sammen i armene på en kunde? Da er du frisk nok til å gå på jobb. Er du så slapp at du sliter med å stå oppreist i timesvis er du for syk. Veldig overforenklet selvsagt. Men det handler jo i bunn og grunn om hvorvidt du er istand til å gjøre jobben din uten at det går utover andre eller at du gjør deg selv sykere. Godt sagt.
Gjest Ikke-liberalist Skrevet 28. september 2009 #5 Skrevet 28. september 2009 Klarer du å gjøre jobben din uten å falle sammen i armene på en kunde? Da er du frisk nok til å gå på jobb. Er du så slapp at du sliter med å stå oppreist i timesvis er du for syk. For en meningsløs arbeidsfetisjisme! Jeg blir hjemme fra jobb lenge før det går så langt at jeg faller sammen.
Gjest Gjest Skrevet 28. september 2009 #6 Skrevet 28. september 2009 Hvis du må spørre andre om du er syk nok til å være borte fra jobben, da er svaret nei. Du føler tydeligvis at du kan jobbe, så dra på jobb!
Xtra_lilje Skrevet 28. september 2009 #7 Skrevet 28. september 2009 Ref andre svar: Hvorfor være martyr og bli på jobb på død og liv??? Hva om du bærer smitte som kan være mer skadelig for andre enn deg selv? Om du generelt aldri er syk og du føler deg syk/dårlig nå, så ville jeg holdt meg hjemme. Heller det enn å smitte andre og risikere at en hel gjeng blir syk.
Gjest Gjest Skrevet 28. september 2009 #8 Skrevet 28. september 2009 Hvis du må spørre andre om du er syk nok til å være borte fra jobben, da er svaret nei. Du føler tydeligvis at du kan jobbe, så dra på jobb! Det der er individuelt, veit du. Det er ikke alle som "tydeligvis føler at de kan jobbe" når de er usikre. Noen presser seg selv utrolig hardt, og gir seg aldri lov til å bli skikkelig friske. Hva TS er for en, vet ikke du (eller jeg) noe om, så å svare så skråsikkert og kategorisk blir bare for dumt. Vedr. hensyn til jobben: Noen ganger gagner det jobben mer at du blir hjemme en dag eller to og kommer deg skikkelig til hektene, enn at du hangler i dager (eller uker) og gjør en slækkere jobb. Vedr. hensyn til deg selv: Her er folk så ulike, noen tar jo en tredagers bare for å utnytte muligheten (fysj!! elendig gjort å utnytte systemet slik), mens andre presser seg og går på jobb selv om de burde vært hjemme. Uansett er det viktig å ikke la jobben gå reelt på bekostning av helsa. Det skaper bare mer sykdom, og det er ingen tjent med.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå