Gjest Gjest_minnie_* Skrevet 27. september 2009 #1 Skrevet 27. september 2009 Jeg får veldig lett blåmerker, spesielt på armene og leggene. I kveld kjente jeg en litt "rivende" smerte bak på leggen et par ganger, og når jeg så etter var det et blåmerke der jeg kjente smerte. Dette har skjedd to ganger før, men da fikk jeg i tillegg en liten hevelse ved blåmerket. Hva kan dette være? Noen som har opplevd det samme? Jeg tenker jo på blodpropp, men mener at det ikke utarter seg helt som dette..., eller?
Anaconda Skrevet 27. september 2009 #2 Skrevet 27. september 2009 Aner ikke...du burde uansett sjekke det! Hvis du googler "blåmerker" kommer det opp endel treff, så det er tydelig at du ikke er den først med dette problemet. Treff på lommelegen etc. kan jo f.eks være aktuelt å ta en titt på! Dog, de anbefaler oftest å oppsøke lege uansett for eliminere alvorlig sykdom. Lykke til
Gjest Gjest Skrevet 27. september 2009 #3 Skrevet 27. september 2009 Blodpropp gir oftest smerte, hovenhet og rødhet. Så blodpropp er det nok ikke. Bruker du blodfortynnende medikamenter? Blør du fra tannkjøttet når du pusser tenner? Hvis du har begynt å få flere blåmerker uten grunn synes jeg du burde snakke med legen din om det. Når det er sagt oppdager jeg selv også blåmerker av og til som jeg ikke vet hvordan jeg har fått. Så et blåmerke av og til er ikke uvanlig.
Gjest Gjest Skrevet 28. september 2009 #4 Skrevet 28. september 2009 Som innlegget over sier: hvis du får blåmerker er det ikke blodpropp, heller at du har litt økt blødningstendens. Hvis du alltid har vært sånn er det liten grunn til bekymring. Har du sterke mensblødninger, blør neseblod lett eller voldsomt e.l.? Det er også noen medisiner som kan påvirke blodlevringen, deriblant NSAIDs (smertestillende/betennelsesdempende ala ibux og naproxen)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå