Gå til innhold

Menssmerter og p piller


Fremhevede innlegg

Skrevet

Er det noen som har erfaring med å begynne på p piller i forbindelse med menssmerter? Er det et spesielt merke som er bedre mot dette enn andre merker?

Jeg tenkte at når jeg uansett skal begynne på det så er det jo bare en fordel om det hjelper mot dette også..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde ekstreme menssmerter da jeg var yngre, såpass at jeg var nødt til å holde meg hjemme fra skolen. Jeg begynte så på Yasmin og det hjalp faktisk en hel del. Jeg har fremdeles litt smerter, men ikke sånn at jeg kaster opp pga smertene liksom :)

Skrevet

Jeg begynte på ppiller for ca 4 år siden pga menssmerter. Da kjente jeg så og si aldri noe til de lenger. Det siste året har jeg kjent det litt igjen 1-2 dager av mensperioden, men langt i fra så sterke som før, holder med en paracet eller naproxen så er de borte.

Skrevet
Jeg hadde ekstreme menssmerter da jeg var yngre, såpass at jeg var nødt til å holde meg hjemme fra skolen. Jeg begynte så på Yasmin og det hjalp faktisk en hel del. Jeg har fremdeles litt smerter, men ikke sånn at jeg kaster opp pga smertene liksom :)

Dette er samme erfaring som jeg har av Yasmin. Fra å ha såpass ille smerter at det medførte et par dager hjemme, og oppkast, ble smertene betydelig midlere. Et par naproxen, så kunne jeg gå på skolen som vanlig. Sluttet på Yasmin for et års tid siden etter syv års bruk, og smertene ble værre igjen. Men heldigvis ikke like ille som de var i tenårene.

Skrevet
Jeg begynte på ppiller for ca 4 år siden pga menssmerter. Da kjente jeg så og si aldri noe til de lenger. Det siste året har jeg kjent det litt igjen 1-2 dager av mensperioden, men langt i fra så sterke som før, holder med en paracet eller naproxen så er de borte.

Så bra. Hvilket merke bruker du?

Skrevet

Jeg hadde også enorme menssmerter før jeg begynte på p-pillen. (mercilon)

Når jeg har mensen nå, kan jeg kjenne litt ubehag og murring, men kan definitivt ikke sammenliknes med hvordan det var uten!

Anbefales...

Skrevet

Jevnt over fungerer all hormonnprevensjon likt på menssmerter.

Årsaken til dette er at en av virkningsmekanismene for p-pillene er å tørke ut livmorslimhinnen. Det gjør da at om en eggløsning skjer så skal man da i utgangspunktet få en kjemisk graviditet (svært tidlig spontanabort) og ikke et barn 9 måender etter ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...