Maxi Skrevet 27. september 2009 #1 Skrevet 27. september 2009 Er det noen som har erfaring med å begynne på p piller i forbindelse med menssmerter? Er det et spesielt merke som er bedre mot dette enn andre merker? Jeg tenkte at når jeg uansett skal begynne på det så er det jo bare en fordel om det hjelper mot dette også..
Murder Skrevet 27. september 2009 #2 Skrevet 27. september 2009 Jeg hadde ekstreme menssmerter da jeg var yngre, såpass at jeg var nødt til å holde meg hjemme fra skolen. Jeg begynte så på Yasmin og det hjalp faktisk en hel del. Jeg har fremdeles litt smerter, men ikke sånn at jeg kaster opp pga smertene liksom
venus_ Skrevet 27. september 2009 #3 Skrevet 27. september 2009 Jeg begynte på ppiller for ca 4 år siden pga menssmerter. Da kjente jeg så og si aldri noe til de lenger. Det siste året har jeg kjent det litt igjen 1-2 dager av mensperioden, men langt i fra så sterke som før, holder med en paracet eller naproxen så er de borte.
Gjest Gjest Skrevet 27. september 2009 #4 Skrevet 27. september 2009 Jeg hadde ekstreme menssmerter da jeg var yngre, såpass at jeg var nødt til å holde meg hjemme fra skolen. Jeg begynte så på Yasmin og det hjalp faktisk en hel del. Jeg har fremdeles litt smerter, men ikke sånn at jeg kaster opp pga smertene liksom Dette er samme erfaring som jeg har av Yasmin. Fra å ha såpass ille smerter at det medførte et par dager hjemme, og oppkast, ble smertene betydelig midlere. Et par naproxen, så kunne jeg gå på skolen som vanlig. Sluttet på Yasmin for et års tid siden etter syv års bruk, og smertene ble værre igjen. Men heldigvis ikke like ille som de var i tenårene.
Maxi Skrevet 27. september 2009 Forfatter #5 Skrevet 27. september 2009 Jeg begynte på ppiller for ca 4 år siden pga menssmerter. Da kjente jeg så og si aldri noe til de lenger. Det siste året har jeg kjent det litt igjen 1-2 dager av mensperioden, men langt i fra så sterke som før, holder med en paracet eller naproxen så er de borte. Så bra. Hvilket merke bruker du?
yoga Skrevet 27. september 2009 #6 Skrevet 27. september 2009 Jeg hadde også enorme menssmerter før jeg begynte på p-pillen. (mercilon) Når jeg har mensen nå, kan jeg kjenne litt ubehag og murring, men kan definitivt ikke sammenliknes med hvordan det var uten! Anbefales...
Gjest Gjest Skrevet 27. september 2009 #7 Skrevet 27. september 2009 Jevnt over fungerer all hormonnprevensjon likt på menssmerter. Årsaken til dette er at en av virkningsmekanismene for p-pillene er å tørke ut livmorslimhinnen. Det gjør da at om en eggløsning skjer så skal man da i utgangspunktet få en kjemisk graviditet (svært tidlig spontanabort) og ikke et barn 9 måender etter
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå