Gå til innhold

Nuuk, Grønland


Raven Emerald

Anbefalte innlegg

Skal til Nuuk i Oktober, sammen med min kjære.

Greia er at han skal jobbe der, så jeg får noen timer alene. Så da lurte jeg litt på om noen har forslag til ting jeg kan gjøre mens han jobber? Aner jo ikke hva som finnes av aktivitetsmuligheter, alt jeg vet, er at det er kaldt der. =P

Tenkte snøball-krig, lage engler i snøen, igloo-bygging og isbjørn-bryting, men han sier det ikke er snø der enda. Så da gikk de to første i vasken. Det var heller ingen fare for å treffe på isbjørn, så da er vel isbjørn-bryting utelukket også. Når det gjelder igloo-bygging, er det visstnok ikke minusgrader hele tiden (ikke helt overbevist om det, da, men...), så det kan jo by på problemer, også.

Så hva gjør man?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ta bilder, dra på hvalsafari, prøv å finn en isbjørn allikevel?

Det høres jo litt ensomt ut, å dra til grønland, men jeg er tror det er ganske mange fine ting å se og sånt. Om ikke annet så kan du jo finne en inuitt, bli full, og lære deg språket? Eller dra på ett skinnverksted og lære deg å jobbe med skinn, eller perle ting. Såvidt jeg vet så har de gode tradisjoner på det der.

Jeg ville tatt med ett bra kamera og gått inn for å bli en mesterfotograf :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta bilder, dra på hvalsafari, prøv å finn en isbjørn allikevel?

Det høres jo litt ensomt ut, å dra til grønland, men jeg er tror det er ganske mange fine ting å se og sånt. Om ikke annet så kan du jo finne en inuitt, bli full, og lære deg språket? Eller dra på ett skinnverksted og lære deg å jobbe med skinn, eller perle ting. Såvidt jeg vet så har de gode tradisjoner på det der.

Jeg ville tatt med ett bra kamera og gått inn for å bli en mesterfotograf :)

Tittet litt på det språket. Og jeg tenker jeg bare later som om de snakker norsk. De har laaaange ord, den gjengen der. Oo Antar de kan dansk, da.

Men var jo noen interessante forslag der. Får prøve å lete litt etter sånt noe mens jeg er der. Tusen takk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ihvertfall dratt på hvalsafari. Går fort noen timer der! Men husk gode, varme klær. Ellers er jeg litt misunnelig på deg. Grønland er et av de stedene jeg gjerne vil besøke, på linje med Svalbard.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ihvertfall dratt på hvalsafari. Går fort noen timer der! Men husk gode, varme klær. Ellers er jeg litt misunnelig på deg. Grønland er et av de stedene jeg gjerne vil besøke, på linje med Svalbard.

Syns det er kjempespennende, jeg. =) Han fikk ordnet en avtale med universitetet der, slik at han skulle kunne ta meg med (han skal dit i jobbsammenheng). Så siden jeg får reise og opphold dekket, blir det til at jeg drar. Grønland er ellers ikke det reisemålet jeg hadde valgt først, for å si det sånn. Er noe frossen av meg. =P

Han har vært der før, så han kommer vel til å slepe meg med på de fleste "vanlige" tingene man gjør. Så tenkte jeg selv kunne underholde meg litt med aktiviteter litt på siden av det folk flest gjør når de drar dit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...
Gjest minou

Hvordan gikk turen? Fant du noen isbjørner? ;) Vil du anbefale andre å reise dit? Har litt lyst å dra der en gang, men greit å vite om det er verdt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...