Gå til innhold

Hjernerystelse


Fremhevede innlegg

Skrevet

Sambis hadde et uhell paa treninga i dag, han fikk seg en hjernerystelse og har muligens brukket nesen. Han er hjemme naa og virker ok bortsett fra at han gjentar seg selv hele tiden ... :ler:

Jeg var ikke med paa sykehuset saa jeg vet ikke hvilken info han fikk der, men han boer vel ikke gaa paa jobb i morgen? I en brosjyre han fikk med seg staar det at man boer ikke vaere alene de neste 48 timene, saa da maa jeg vel nesten ta meg fri fra jobb i morgen og holde et oeye med ham?

Jeg har ingen erfaring med hjernerystelser som dere kanskje forstaar, og lurer paa hvor alvorlig dette er?

Sambis er en stabeis og vil gaa paa jobb i morgen, men jeg tror ikke det er saa lurt!

Videoannonse
Annonse
Gjest Pannekaker
Skrevet

Han bør ikke dra på jobb nei.

Han burde kjede seg til han er bedre.

Ikke lese, ikke se på tv, ikke være på data eller bruke huet noe særlig. Lydbok eller bare prate med deg burde han gjøre de neste dagene.

Han skal heller ikke fly ut å drikke eller trene eller andre ting, helst holde seg i ro hele tiden.

Skrevet

Takk for svar. Saa da boer jeg vaere hjemme i morgen da? Naa maa jeg bare proeve aa faa overtalt ham til aa holde seg hjemme ...

Gjest Gjest_linni_*
Skrevet

Kan du ikke ringe sykehuset å høre?

Er vel enklere å overtale han dersom legen sier at han må være hjemme.

Skrevet
Kan du ikke ringe sykehuset å høre?

Er vel enklere å overtale han dersom legen sier at han må være hjemme.

Det kan jeg jo proeve. Tenkte ikke paa det. :)

Skrevet
Sambis hadde et uhell paa treninga i dag, han fikk seg en hjernerystelse og har muligens brukket nesen. Han er hjemme naa og virker ok bortsett fra at han gjentar seg selv hele tiden ... :ler:

Hva mener du med at han gjentar seg selv hele tiden? Oppfører han seg annerledes enn vanlig? Det kan i så fall være et symptom på en mer alvorlig hodeskade. Hvis han er virker litt surrete (uklar) må han undersøkes av lege igjen, og evt ta en CT eller MR av hodet.

Han bør uansett vekkes noen ganger i natt for å sjekke bevisstheten. Spør han f.eks om hva han heter, hvor han bor, når han er født og hvilken dag det er for å sjekke bevisstheten.

Du kan lese mer her: http://www.legevakten.oslo.kommune.no/gode...4621-17173.html

Skrevet
Hva mener du med at han gjentar seg selv hele tiden? Oppfører han seg annerledes enn vanlig? Det kan i så fall være et symptom på en mer alvorlig hodeskade. Hvis han er virker litt surrete (uklar) må han undersøkes av lege igjen, og evt ta en CT eller MR av hodet.

Han bør uansett vekkes noen ganger i natt for å sjekke bevisstheten. Spør han f.eks om hva han heter, hvor han bor, når han er født og hvilken dag det er for å sjekke bevisstheten.

Du kan lese mer her: http://www.legevakten.oslo.kommune.no/gode...4621-17173.html

Han var veldig forvirret tidligere, og gjentok de samme spoersmaalene hele tiden. Han husker fremdeles ikke noe av det som skjedde, men han er mer seg selv. Men jeg holder saa klart oeye med ham.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...