Gjest Gjest Skrevet 27. september 2009 #1 Skrevet 27. september 2009 i overigår fikk jeg ont i tannkjøttet og så med et lite speil og lommelykt i munnen, det var veldig rødt rundt og hvitt der det set ser ut som litt av tannkjøttet var etset bort. hva kan dette være? jeg har ikke spist noe spesielt sterk mat, og er veldig reinslig, pusser tennene nesten vær gang jeg har spist. merker at det har blitt større sår. det er groper inn i tannkjøttet, på innsiden av tannkjøttet, mot tungen. vær så snill å hjælp mæ, bor aleina på hybel.
Pingting Skrevet 27. september 2009 #2 Skrevet 27. september 2009 Det var ikke et munnskjold da? Tannkjøttbetennelse gir meg bekjent groper eller noe slikt, men gjør f.eks. at tannkjøttet kan være hovent og begynner lett å blø. Munnskjold går vekk etter noen dager, de er plagsomme mens det pågår men helt ufarlige
Gjest Gjest Skrevet 27. september 2009 #3 Skrevet 27. september 2009 Det var ikke et munnskjold da? Tannkjøttbetennelse gir meg bekjent groper eller noe slikt, men gjør f.eks. at tannkjøttet kan være hovent og begynner lett å blø. Munnskjold går vekk etter noen dager, de er plagsomme mens det pågår men helt ufarlige det er skikkelige groper, med hvit farge. men det blør ikke. tror du det er munnskjold? går de bort av seg selv?
Pingting Skrevet 27. september 2009 #4 Skrevet 27. september 2009 det er skikkelige groper, med hvit farge. men det blør ikke. tror du det er munnskjold? går de bort av seg selv? Hvis de ligner på bildet, ville jeg tro det er det ja. Det hender også at de er lysere i midten, eller bare røde. Og de blør ikke. Svir det når du spiser? Jeg får munnskjold relativt ofte, og ting som appelsinjuice, tomater og brunost (!) kan svi noe voldsomt. Om det er munnskjold går de bort av seg selv i løpet av noen dager, max litt over en uke. De blir gradvis bedre, og forsvinner helt til slutt. Men om du er bekymret og det ikke blir bedre i løpet av 3-4 dager, så ville jeg dratt til tannlegen og få det sjekket ut.
Gjest Gjest Skrevet 27. september 2009 #5 Skrevet 27. september 2009 takk for hjelpen. ser på google at det er munnskold.
Gjest Gjest_lisa_* Skrevet 14. oktober 2009 #6 Skrevet 14. oktober 2009 Bruk tanntråd... Det er også bra å blø, for da starter blod sirkulasjonen i tannkjøttet
Gjest Gjest Skrevet 15. oktober 2009 #7 Skrevet 15. oktober 2009 Om det er munnskjold går de bort av seg selv i løpet av noen dager, max litt over en uke. For at det ikke skal være vondt og sårt kan man kjøpe et middel på apoteket som man kan smøre på barns gommer når de får tenner. Det fungerer utmerket, jeg brukte det mye da jeg hadde tannregulering...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå