Gå til innhold

Hvorfor siterer folk hele innlegget?


Imax

Anbefalte innlegg

Registrerer at mange siterer hele det opprinnelige innlegget før de svarer. Hvorfor i all verden? Det logiske er vel å sitere deler av innlegget som man har en spesifikk kommentar til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det som er enda mer irriterende, er når folk siterer hele det siste innlegget før dem, og skriver svar ment til TS, ikke innlegget det siterer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eller dem som siterer et helt innlegg, UTEN å skrive noe som helst!

Jaa de irriterer meg noe gruelig :murvegg: hvertfall når det er gamle tråder som blir dratt opp kun av en slik sitering!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Registrerer at mange siterer hele det opprinnelige innlegget før de svarer. Hvorfor i all verden? Det logiske er vel å sitere deler av innlegget som man har en spesifikk kommentar til?

Noen ganger kan tråden vri og bukte litt på seg av alle de som sjelden leser mer enn ett eller to innlegg før de poster en masse som allerede er avklart eller utdebattert i trådens tidligere sider. Eller den ene digresjonen tar den andre. Da kan sitering av hovedinnlegget være et tappert forsøk på å få den avsporede tråden tilbake igjen på rett kjøl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irriterende med tråder fulle av lange, siterte innlegg. Hopper ofte over dem jeg, kjedelig å bare scrolle og scrolle. Noen brukere ser også ut til konsekvent å sitere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

Eller siterer kjempelange innlegg, og bare svarer med 1 setning. Grrrrrr, det er bare utrolig irriterende. Samme med sitering uten å svare overhodet.

Slutt med det! :pls:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller siterer kjempelange innlegg, og bare svarer med 1 setning. Grrrrrr, det er bare utrolig irriterende. Samme med sitering uten å svare overhodet.

Slutt med det! :pls:

Jeg har også lurt på hva som skjer når noen siterer uten å svare. Men så opplevde jeg en gang at innlegget plutselig publiserte seg uten at jeg hadde trykket svar, og da ble det sånn. Så jeg antar at det er det som skjer med andre også? For det kan jo ikke være noen grunn til å sitere uten å svare, eller? Hvis det ikke bare er en form for bumping da. Det er et annet fenomen som irriterer meg. Folk som drar innlegget sitt opp og opp og opp, og spør Ingen???, Noen???, Hallooo?, eller bare "bump :)". Det er masete, bumpere får ikke svar av meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irriterer meg mest over de som siterer hele hovedinnlegget, når de er nr 1 som svarer.

Det gjør jeg :) , fordi det ofte var lett for misforståelser dersom noen postet et innlegg like før jeg postet mitt, og så tror vedkommende at jeg svarer på deres innlegg og ikke TS sitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det gjør jeg :) , fordi det ofte var lett for misforståelser dersom noen postet et innlegg like før jeg postet mitt, og så tror vedkommende at jeg svarer på deres innlegg og ikke TS sitt.

Men da kan du bare kutte bort en del av det laaaaange startinnlegget da vet du, så slipper vi å scrolle så mye. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår at man siterer hovedinlegget når man svarer, dersom diskusjonen har sklidd litt ut, og personen ønsker å svare på den opprinnelige problemstillingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hele innlegget da? Ofte er det jo et spørsmål etter en redegjørelse, og da er det vel kun spørsmålet som er relevant? Man må dessuten anta at de som diskuterer en sak har lest det opprinnelige innlegget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det logiske er vel å sitere deler av innlegget som man har en spesifikk kommentar til?

Selvfølgelig. Men jeg går utifra at mange av dem som tar hele innlegget gjør det av følgende to grunner:

1. De er ikke vant med måten å gjøre det på her. Er jo forskjellig fra forum til forum.

2. De gir faen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å låne et uttrykk fra en gammel, dårlig reklame: (med kraftig svensk aksent: ) "Hvis du vet hva du skal svare på, hvorfor sitere heeeeleee innlegget?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å låne et uttrykk fra en gammel, dårlig reklame: (med kraftig svensk aksent: ) "Hvis du vet hva du skal svare på, hvorfor sitere heeeeleee innlegget?"

Hehe, minner meg om en gammel nabo som aldri bruker blinklys - for som han sier: han vet jo selv veldig godt hvor han skal! :gjeiper:

Jeg siterer ofte hele innlegget jeg svarer på fordi jeg setter pris på at andre gjør dette.

Det er mye mer arbeid å lete seg tilbake for å lese gjennom innlegget det svares på enn å hoppe over deler av innlegget hvis man har lest det før. Har jeg lest det før skummer jeg gjennom eller hopper frem til svaret. Synes ikke det er det minste irriterende. Hvis man ikke sitter og leser hver eneste post i hver eneste tråd på KG dagen lang er det veldig kjekt at man kan lese et innlegg og forstå hva som sies uten å scrolle langt oppover.

Jeg synes også det er symptomatisk at de som bare klipper ut deler av et innlegg når de svarer ofte ikke kunne skrevet det de skriver om de hadde tatt med alt, enten fordi de spør om noe som er besvart i den delen som klippes bort eller fordi argumentene deres ikke kunne stått som de står om man tok med alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...