Gå til innhold

Hodepine

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er periodevis svært plaget av hodepine. Stort sett arter den seg slik:

Våkner med vondt i hodet, blir verre og verre fram til kl 14, helt grusom fram til det går over rundt kl 18. Tom og sliten resten av kvelden.

Dette skjer stort sett tre dager i strekk, og fjerde dagen får jeg migreneanfall.

I ille perioder (mye stress) kan jeg ha fire slike fire-dagers i måneden.

Jeg er student , jobber og er alene med to små barn, så det sier seg selv at jeg ikke bare kan legge meg ned og sove det ut (det eneste som virkelig fungerer!). Prøver derfor å finne best mulig symptomlindring. Noen få ganger er jeg så heldig at paracet/ibux-cocktail virker, så det er alltid det jeg prøver først når jeg kjenner det er "noe på gang". Som regel er det likevel dessverre slik at det ikke virker. I krisetilfeller, hvor jeg blir veldig dårlig mens jeg er ikke er hjemme, hjelper koffein og sukker en liten stund slik at jeg får kommet meg hjem. Blir stort sett enda verre når effekten av dette går over, da.

Jeg lurer derfor på om noen andre har opplevd tilsvarende plager og funnet andre medikamenter eller alternative behandlingsformer som virkelig virker?

Jeg vet jo at det ville hjelpe med en mindre stressende tilværelse, men det er det som sagt fint lite å få gjort noe med. Utenom periodestress lever jeg sunt og har god helse.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det eneste som hjalp for meg var å kutte ut hormonprevensjon. Jeg har fått livet mitt tilbake etter det, noe jeg aldri hadde trodd.

Skrevet

Har ikke du fått medisin av legen din for migrenen?

Skrevet
Har ikke du fått medisin av legen din for migrenen?

Jo da. Bruker noen ganger Immigran, men syns ofte den bare utsetter anfallet. Anervan har jeg også forsøkt, men det hjelper ikke- blir bare ekstremt kvalm i tillegg. Ingen hjelp i tradisjonelle sterke smertestillende som Paralgin/Pinex Forte.

Migrenen er forsåvidt noe jeg har forsonet meg med at jeg må leve med, da er jeg på sett og vis så syk at jeg bare *må* legge meg i mørkt, stille, kaldt rom.

Det er (her) den hyppige spenningshodepinen jeg prøver å finne ut av.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...