Gå til innhold

Skal ut og reise med fly


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Halloen,

Jeg skal snart ut og reise med fly men har ikke bestillt billettene selv. Hva må jeg vise fram på flyplassen - holder det med ordenummer og at vi beviser at vi er de vi er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest SmallTalk

Innenlandsfly eller utenlandsfly? Og hvis du ikke har bestilt billettene selv, hvem er det da som har bestilt dem?

Vanligvis må man vise frem billett eller reisebevis, avhengig av hvilken flyselskap det er snakk om. Og er det snakk om flytur utenlands, så må du ha pass til å legitimere deg med. Om ordrenummer holder, vet jeg ikke. Jeg hadde ringt flyselskapet og spurt.

Endret av SmallTalk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SmallTalk
Det spiller da ingen rolle hvem som har bestilt billetten så lenge det er navnet til den reisende som står på den?

Vanligvis så får man et reisebevis eller en billett på mail eller i posten når man har bestilt en flytur. Om når TS da tydeligvis ikke har fått noe av dette, så begynner jeg å lure. Ihvertfall med tanke på at hun ikke har bestilt reisen selv, og ikke vet om hun kommer ombord kun med referansenummeret.

Jeg ber ikke om noen eksakt info, men det hadde vært greit å vite om det er en privatperson som har bestilt reisen eller om den er bestilt gjennom et reiseselskap. Uansett så hadde jeg tatt kontakt med den som har bestilt turen, og bedt om kopi av billetten min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ts her. Vi har et ark med informasjon om hvilke fly vi skal ta (utenlands)

Men det står ikke noen steder spesifisert at dette holder som "bilett" når vi skal sjekke inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ts her. Vi har et ark med informasjon om hvilke fly vi skal ta (utenlands)

Men det står ikke noen steder spesifisert at dette holder som "bilett" når vi skal sjekke inn.

Hvilket selskap flyr dere med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du får (eller den som bestilte billettene får) en reservasjonskode / bilettkode som du må ta med deg. Pluss pass.

God tur :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...