Gjest Gjest Skrevet 26. september 2009 #1 Del Skrevet 26. september 2009 Dette er et tenkt eksemplar, hvis en person heter Lise-Kari Andersen så er vel Lise-Kari ett fornavn? Men hvis hun hadde hett Lise Kari Andersen så er Lise fornavnet, og Kari mellomnavnet? Jaja, det jeg er ute etter er egentlig hva Lise-Kari er for noe med bindestrek, om det er et navn eller to. Jeg ser på det som et navn, er vel nærmest en selvfølge når det er bindestrek involvert. Men, hva sier dere navneforskere her på forumet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 26. september 2009 #2 Del Skrevet 26. september 2009 Lise-Kari Andersen har ett fornavn og ett etternavn. Lise Kari Andersen har to fornavn og ett etternavn, etter slik jeg har forstått det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nn Skrevet 27. september 2009 #3 Del Skrevet 27. september 2009 Det som er beskrevet i innlegget over er riktig. Det er kun etternavn som kan være mellomnavn. F.eks. Lise Kari Bryn Andersen. Lise Kari er fornavn, Bryn er mellomnavn og Andersen er etternavn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå