Gjest Gjest Skrevet 26. september 2009 #1 Skrevet 26. september 2009 FRP har fått mye ubegrunnet kritikk for sin alkoholpolitikk! Men det er liten tvil om at det er FRP`erne selv som har det sunneste drikkemønsteret. http://www.nrk.no/programmer/tv/puls/1.4474217 Det er stor forskjell på å være en forbruker kontra en misbruker! Et sunt og fornuftig forhold til alkohol kommer vi aldrig til å få i dette landet med den barnehagepolitikken som blir ført på dette området! Å gjøre alkohol dyrere og mindre tilgjengelig vil bare gjøre vondt verre, og føre til økt kriminalitet! Ja til et sunt og fornuftig forhold til alkohol, samt frihet og ansvar! S K Å L...
Gjest Gjest_hogwash_* Skrevet 26. september 2009 #2 Skrevet 26. september 2009 Å gjøre alkohol dyrere og mindre tilgjengelig vil bare gjøre vondt verre, og føre til økt kriminalitet! Ja til et sunt og fornuftig forhold til alkohol, samt frihet og ansvar! S K Å L... Er ikke ofte jeg er enig med FrP, men dette er ett av punktene, noe Hvis de bare kunne sagt det samme om cannabis..
waco Skrevet 26. september 2009 #3 Skrevet 26. september 2009 Den gamle fremskrittspartihøvdingen carl ivar hagen var for femten år siden på en kongress i usa om hvordan man skal gå fram for å legalisere narkotika. Ikke glem at fremskrittspartiet er et liberalt parti som forakter statlig overformynderi, - selvsagt vil cannabis være tillatt i en fremskrittspartiflertallsregjering.
Gjest Gjest_hogwash_* Skrevet 26. september 2009 #4 Skrevet 26. september 2009 Ikke glem at fremskrittspartiet er et liberalt parti som forakter statlig overformynderi, - selvsagt vil cannabis være tillatt i en fremskrittspartiflertallsregjering. Glemmer ikke det, men tenkte dette var ett steg lenger enn de var villige til å gå? Snuste litt rundt på FrP sin hjemmeside, men klarer ikke finne noe spesifikt om rusmiddelpolitikk...? (det er dog, litt sent) Kom gjerne med linker her til hvor det står i partiprogram e.l. hvis noen gidder
Gjest brutal_mann Skrevet 26. september 2009 #5 Skrevet 26. september 2009 Bare patetiske mennesker søker berusende opplevleser i form av kunstig stimuli. De med mental dybde og bredde klarer fint å finne berusende kick i annet enn alkohol og narkotika.
Gjest Gjest_hogwash_* Skrevet 26. september 2009 #6 Skrevet 26. september 2009 Bare patetiske mennesker søker berusende opplevleser i form av kunstig stimuli. De med mental dybde og bredde klarer fint å finne berusende kick i annet enn alkohol og narkotika. Whatever floats your boat... Now let me float my boat how I want to!
Gjest brutal_mann Skrevet 26. september 2009 #8 Skrevet 26. september 2009 Whatever floats your boat... Now let me float my boat how I want to! Ikke så lenge båten din fyller opp ett lass med psykriatiske sykehus og gravsteder og koster samfunnet uendleig mye lidelse.
Gjest Iah Skrevet 26. september 2009 #9 Skrevet 26. september 2009 Alkoholpolitikk kommer veldig langt ned på min liste over viktige politiske saker. Jeg plages overhodet ikke av dagens alkoholpolitikk.
Gjest Gjest_Linda_* Skrevet 26. september 2009 #10 Skrevet 26. september 2009 Ikke så lenge båten din fyller opp ett lass med psykriatiske sykehus og gravsteder og koster samfunnet uendleig mye lidelse. De aller, aller fleste av oss som drikker alkohol, drikker det i en fornuftig mengde, og fyller ikke opp hverken psykreatriske sykehus eller koster samfunnet mer penger enn andre. Du må gjerne være avholds, det har ingen andre noe med, men vi andre har også rett til å ikke være avholds, og så lenge man ikke snakker om overforbruk(som er en helt annen diskusjon), har vi alle rett til å få være i fred med valget vårt.
waco Skrevet 26. september 2009 #11 Skrevet 26. september 2009 Ikke så lenge båten din fyller opp ett lass med psykriatiske sykehus og gravsteder og koster samfunnet uendleig mye lidelse. Hvilken straff vil du gi til en som velger å bruke cannabis? Varetekt?
Gjest brutal_mann Skrevet 26. september 2009 #12 Skrevet 26. september 2009 Hvilken straff vil du gi til en som velger å bruke cannabis? Varetekt? Jeg trenger ikke straffe dem, for min del holder det at de blåser vettet ut. Utfordringen går på hvor mye penger vi skal bruke på å behandle deres føkked psyke. Ikke kan de gå fritt i samfunnet, ikke vil jeg bruke penger på dem. for min del hadde det beste vært at det gikk rett på heroinen og fikk seg en overdose. Scihzofrene, deprimerte og psykotiske knarkere har jeg ingen sympati med.
Gjest brutal_mann Skrevet 26. september 2009 #13 Skrevet 26. september 2009 De aller, aller fleste av oss som drikker alkohol, drikker det i en fornuftig mengde, og fyller ikke opp hverken psykreatriske sykehus eller koster samfunnet mer penger enn andre. Du må gjerne være avholds, det har ingen andre noe med, men vi andre har også rett til å ikke være avholds, og så lenge man ikke snakker om overforbruk(som er en helt annen diskusjon), har vi alle rett til å få være i fred med valget vårt. Vi snakker i store trekk om andre idioter som bare MÅ ha seg en rev. Eller tapere om du vil.
Gjest Ikke-liberalist Skrevet 26. september 2009 #14 Skrevet 26. september 2009 Men det er liten tvil om at det er FRP`erne selv som har det sunneste drikkemønsteret. Hvordan i alle dager kom du fram til det? Det er absolutt ingenting i den lenken som underbygger den påstanden. I virkeligheten vil dessuten drikkemønstret endre seg i nettopp usunn retning med Frp-politikk. Det er faktisk grundig dokumentert. Bare se på Finland, og hva som skjedde der etter at de gjennomførte en kraftig liberalisering av alkoholpolitikken, slik Frp ønsker å gjøre i Norge. Alkoholforbruket smalt til værs, i takt med alkoholrelaterte helseskader og samfunnets kostnader knyttet til behandling av dette. samt frihet og ansvar! Floskler og eventyrfortellinger uten rot i den virkelige verden, da det ikke eksisterer en fri vilje. Ikke glem at fremskrittspartiet er et liberalt parti som forakter statlig overformynderi, - selvsagt vil cannabis være tillatt i en fremskrittspartiflertallsregjering. Har du helt og holdent glemt Bolkesjø, eller Dolkesjø som det i visse Frp-kretser har blitt kalt? Frp er et mangehodet troll som gaper over for altfor mye og altfor mange interesser. Sentralledelsen i Frp er nok liberalister, som du sier. Men det store flertallet av Frp'ere er ikke det. Hovedmengden Frp'ere er en temmelig brokete forsmaling mennesker. De forenes i all hovedsak av bare en eneste ting. Nemlig protesten mot det etablerte. I denne brokete forsamlingen er det en temmelig stor andel erkekonservative mennesker - som har svært lite til overs for moderne rusmidler som cannabis. Blander du dette med litt god gammeldags kristenmoralisme og arbeiderklassens arbeidsfetisjisme (kan ikke jobbe når du er rusa og avhengig), har du Frp-majoriteten den liberalistiske sentralledelsen aldri vil utfordre. Derfor vil du heller aldri se Frp gå i bresjen for legalisering av narkotika.
Gjest Gjest_hogwash_* Skrevet 26. september 2009 #15 Skrevet 26. september 2009 Ikke så lenge båten din fyller opp ett lass med psykriatiske sykehus og gravsteder og koster samfunnet uendleig mye lidelse. Ah, du må ha misforstått meg, drikker nesten aldri alkohol, var cannabis jeg snakket om.
Gjest hogawsh Skrevet 26. september 2009 #16 Skrevet 26. september 2009 Jeg trenger ikke straffe dem, for min del holder det at de blåser vettet ut. Utfordringen går på hvor mye penger vi skal bruke på å behandle deres føkked psyke. Ikke kan de gå fritt i samfunnet, ikke vil jeg bruke penger på dem. for min del hadde det beste vært at det gikk rett på heroinen og fikk seg en overdose. Scihzofrene, deprimerte og psykotiske knarkere har jeg ingen sympati med. Brutal, vanligvis har jeg sansen for deg, men her snakker du tydeligvis enten om noe annet enn cannabis, eller så har du virkelig ikke anelse om hva du snakker om... Vis meg gjerne den "skumle" overdosestatistikken for cannabis.
Gjest brutal_mann Skrevet 26. september 2009 #17 Skrevet 26. september 2009 Ah, du må ha misforstått meg, drikker nesten aldri alkohol, var cannabis jeg snakket om. Jeg også... Større misfits og paranoide vesen har jeg sjelden møtt. For ikke snakke om virkelighetsfjerne og egoistiske.
Gjest brutal_mann Skrevet 26. september 2009 #18 Skrevet 26. september 2009 Brutal, vanligvis har jeg sansen for deg, men her snakker du tydeligvis enten om noe annet enn cannabis, eller så har du virkelig ikke anelse om hva du snakker om... Vis meg gjerne den "skumle" overdosestatistikken for cannabis. Jeg vet det ikke finnes overdoser av cannabis. men jeg har mange personlige erfaringer med dophuer som synes at cannabis er jævelig ålraitghte greier ass... En samling med samfunnstapere uten evne til å utfør en dags ærlig arbeide. paranoide, schizofrene og deprimerte hele hurven. Blottet for virkeilghetssans og så egoistiske at det er til å bli kvalm av. De fatter ikke at nykterne mennekser ser med en gang hvor lite grep på virkeligheten og sitt eget liv en cannabis bruker har. Så de forsvarer og forklarer til de blir blå i ansiktet og forsvinner ut fra den virkelige verden og inn i sin fantasiverden.
Gjest Gjest_hogwash_* Skrevet 26. september 2009 #19 Skrevet 26. september 2009 Jeg også... Større misfits og paranoide vesen har jeg sjelden møtt. For ikke snakke om virkelighetsfjerne og egoistiske. Stigmatisering kan fort skape misfits og "noia" ja, kan si meg enig i den biten. Virkelighetsfjerne og egoistiske får være din mening, stemmer ikke med mine inntrykk ihvertfall. Fristet til å legge ut videre her om hvorfor lovverket diskriminerer og forbudspolitikken tydeligvis bare er ett pengesluk, men har vel allerede beveget meg nok OT (forsåvidt, totalforbud mot alle rusmidler unntatt på resept hadde heller ikke vært negativt i mine øyne, men ikke f om det hadde funket i praksis.)
Gjest Gjest_hogwash_* Skrevet 26. september 2009 #20 Skrevet 26. september 2009 mange personlige erfaringer Jeg har mange negative personlige erfaringer med religiøse. Jeg har mange negative personlige erfaringer med alenemødre. Jeg har mange negative personlige erfaringer med innvandrere. Men jeg ser også at det kan være rett og slett akkurat de jeg møtte som var idioter
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå