Gjest Gjest Skrevet 27. september 2009 #21 Skrevet 27. september 2009 Det skal jeg si deg. Jeg får håpe folk tar det med humør ;-). Jeg plukker opp mange fine tips her, matlaging er ikke av de største interessene mine, så påfyll av gode ideer er velkommen. You could have fooled me.
Gjest Gjest_Viren_* Skrevet 28. september 2009 #22 Skrevet 28. september 2009 Spiser du ikke risengrynsgrøt ellers i året, da? Vi spiser kun risengrynsgrøt til jul
Rufus Skrevet 28. september 2009 #24 Skrevet 28. september 2009 Her i huset bruker vi kanel på bacon, vi.. Høres litt rart ut, men er utrolig godt!
Gjest Spinell Skrevet 28. september 2009 #25 Skrevet 28. september 2009 Vaniljeis med kanel... Det spiser jeg også. Særlig er det godt med kanel på varme multer med iskrem
The Kitten Skrevet 28. september 2009 Forfatter #26 Skrevet 28. september 2009 Vaniljeis med kanel... Den var ny for meg. Det skal jeg prøve.
Gjest Miam Skrevet 28. september 2009 #27 Skrevet 28. september 2009 - Kanel i svingene selvfølgelig - Risengrynsgrøt og rømmegrøt. - I kakao/kaffe. Kanskje jeg skal prøve å ha kanel i te en dag! Kommer ikke på mer, bruker det litt for sjeldent tror jeg :gjeiper:
Tabris Skrevet 28. september 2009 #28 Skrevet 28. september 2009 - Alle typer grøt - Riskrem (når jeg var yngre) - Cottage cheese
Gjest Emera Skrevet 28. september 2009 #29 Skrevet 28. september 2009 Vaniljeis med kanel... Å ja, det er nydelig! Ellers bruker jeg kanel på grøt, eplekaker, chai, cappucino og på arme riddere.
Gjest Gjest Skrevet 28. september 2009 #30 Skrevet 28. september 2009 Jeg bruker kanel på/i: Grøt Eplekake/pai Krydderkake Muffins Skillingsboller
Gjest Gjest Skrevet 28. september 2009 #31 Skrevet 28. september 2009 I noe syltetøy når jeg får ånden ove meg og koker, f eks stikkelsbær, det kan være godt i tyttebærsyltetøy også, og i sviskekompott hvis man liker det. Og i hjemmelagd chai. Og endel av de tingene som er nevnt her allerede.
snipp Skrevet 30. september 2009 #32 Skrevet 30. september 2009 I smoothie, VANVITTIG godt! Og såklart på alt av oppskåret frukt Cottage cheese og yoghurt Grøt av alle slag kakao Kanel på vaniljeis hørtes også utrolig godt ut! Og ikke minst i kakao. Nam nam
tøydokka Skrevet 1. oktober 2009 #33 Skrevet 1. oktober 2009 på eplebiter varmet i microbølgeovn knekkebrød med honning og kaneldryss bananbiter med kanel varm melk med honning og kanel i te på grøt på lefser med smør, sukker og kanel prøvde det en gang i en gryterett etter en oppskrift, men var ingen suksess
Gjest mandel i grøten Skrevet 2. oktober 2009 #34 Skrevet 2. oktober 2009 Spiser du ikke risengrynsgrøt ellers i året, da? er det noe galt med det? Jeg spiser risengrynsgrøt en gang i året og det er på formiddagen på julaften. og da har jeg kanel på grøten i tillegg! Så da er det bare 83 dager til jeg skal spise litt grøt igjen! Ellers bruker jeg kanel i kjøttsausen til pasta. Noen ganger i kakao. Kanel i svingene eplekake diverse annen bakst som pepperkaker osv
Anglofil Skrevet 2. oktober 2009 #35 Skrevet 2. oktober 2009 (endret) Risengrynsgrøt Diverse kaker eller til pynt osv. Mvh Yvonne Endret 2. oktober 2009 av Yvonne
Noli Skrevet 2. oktober 2009 #36 Skrevet 2. oktober 2009 Jeg spiser aldri kanel. Spyr av lukten. Stakkars venninnen som bodde med meg før, hun måtte slutte å bake krydderkaker..
Ulva Skrevet 3. oktober 2009 #37 Skrevet 3. oktober 2009 Fiberknekkebrød med banan, sitron. Epler i ovnen pannekake eller vafler med sukker, smør og kanel kaffi kesamvanilje og frukt Noen matretter (marokansk bla) ristet brød
11kr Skrevet 4. oktober 2009 #38 Skrevet 4. oktober 2009 Jeg pleier å skjære opp eplebåter og strø på kanel og sukker. Ellers bare på grøt.
Gjest Gjest_Ellen_* Skrevet 4. oktober 2009 #39 Skrevet 4. oktober 2009 Lager endel mat fra Hellas og Tyrkia, og der har de ofte kanel i kjøttoppskrifter. Umiddelbart høres det litt ekkelt ut, men det er faktisk kjempegodt! Særlig i moussakas og greske kjøttboller funker det bra. Bare et lite strø eller to, så får man den runde, gode øst-middelhavssmaken. Bruker det også i retter med epler og med sjokolade, og selvfølgelig på grøt. Og faktisk også på pannekaker! Nam.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå