Gå til innhold

Selvskading under føttene?


Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Moi_*
Skrevet

Jeg har hørt at det skal være like vanlig å drive med selvskading under føttene som på armene. Det er jo ikke like synlig og man kan "utnytte" smerten lenger, siden man går på sårene.

Er det noen som har noen kunnskaper eller erfaringer om at dette er en vanlig måte å selvskade?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg har hørt at det skal være like vanlig å drive med selvskading under føttene som på armene. Det er jo ikke like synlig og man kan "utnytte" smerten lenger, siden man går på sårene.

Er det noen som har noen kunnskaper eller erfaringer om at dette er en vanlig måte å selvskade?

Det har jeg faktisk ikke hørt om. Folk kutter seg vel på de plassene de føler for. Kanskje det er lettere å holde kuttingen skjult om man kutter under føttene, siden andre muligens ikke vil merke det like godt som dersom man kutter på armene.

Skrevet

*grøss* Det må jo være tortur å gå rundt med sår under føttene!

Hvor har du hørt dette da, ts?

Skrevet

Det er godt mulig det er noen som gjoer det, men jeg har aldri hoert om det eller vurdert det selv.

Skrevet

Hørt om og gjort det selv.

Ja det er lettere å skjule for omverdenen. Man har sin egen strategi for å holde ut som ingen trenger å vite om. Det gjorde litt vondt hele tiden så jeg slapp å forholde meg til noe annet. Et par ganger puttet jeg grus i skoene med vilje samtidig som jeg konsentrerte meg om å gå helt normalt.

Selvskading kommer i mange former og varianter. Det er mestringsstrategier. Anbealer ingen av dem! Deal med det som er det virkelige problemet og slutt med selvpiningen. Det er pinsel nok i seg selv å tenke på at selvskading er et alternativ. Ingen fortjener den smerten verken psykisk eller fysisk.

Skrevet

Jeg og hadde den varianten med småstein i skoene som barn. Fikk endret mønster når jeg vokste til, og valgte ting som ikke påvirket bevegelse ol i samme grad.

Har aldri kuttet meg under føttene, men så har jeg heller ikke kuttet meg på armene heller.

Skrevet

Jeg tviler ikke på at noen gjør det, men hvordan får man til det? Selv er jeg ekstremtt kilen under føttene, følsom også så hadde nok aldri klart å dra en kniv over, eller under, dem.

Skrevet
Jeg tviler ikke på at noen gjør det, men hvordan får man til det? Selv er jeg ekstremtt kilen under føttene, følsom også så hadde nok aldri klart å dra en kniv over, eller under, dem.

Naar man har det saapass vanskelig at man velger aa gjoere noe saant er man gjerne litt nummen paa en maate, og man merker ikke smerten paa samme maaten.. Saann har det i hvertfall vaert for meg.

Er det egenlig lov aa diskutere slikt her? Jeg barer lurer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...