Gjest Gjest Skrevet 26. september 2009 #21 Del Skrevet 26. september 2009 Greia er at jeg har sprayet lignenede sko med samme spray før, uten att dette har skjedd. Men du kan jo likvel ikke si at det ikke sto noe på sprayboksen, hvis bruksområdet du skrev tidligere var det som stod på boksen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 26. september 2009 #22 Del Skrevet 26. september 2009 Jeg har også imprignert jukseskinn før, fordi jeg ikke viste at man da burde bruke egen imprigneringsspay. Når jeg nå kjøpte sko på disko og ville ha imprigneringsspay samtidig fikk jeg beskjed om at jeg ikke skulle bruke vanlig imprignering på jukseskinn. På Bianco fant jeg imprigneringsspay for syntetisk materiale Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sandbekken Skrevet 26. september 2009 #23 Del Skrevet 26. september 2009 Men du kan jo likvel ikke si at det ikke sto noe på sprayboksen, hvis bruksområdet du skrev tidligere var det som stod på boksen. Neinei, jeg synes bare det er sa rart at det gikk greit sist. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Respect Skrevet 26. september 2009 #24 Del Skrevet 26. september 2009 Akk ja. Jeg har gjort akkurat det samme med resultat hvite støvletter. Endte med at jeg smurte dem med svart skokrem maaaange ganger, og nå ser de ikke så ille ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Violetsky Skrevet 27. september 2009 #25 Del Skrevet 27. september 2009 Fant meg endelig brune støvletter som jeg likte i går! Butikkdamen ga meg tydelig beskjed om at jeg ikke måtte bruke spray på de, noe jeg var veldig glad for, for det visste jeg faktisk ikke. Men du som fant impregneringsspray for syntetisk skinn på Bianco, er den for å holde fuktighet ute? Og hva kostet den? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 27. september 2009 #26 Del Skrevet 27. september 2009 Fant meg endelig brune støvletter som jeg likte i går! Butikkdamen ga meg tydelig beskjed om at jeg ikke måtte bruke spray på de, noe jeg var veldig glad for, for det visste jeg faktisk ikke. Men du som fant impregneringsspray for syntetisk skinn på Bianco, er den for å holde fuktighet ute? Og hva kostet den? Ja, den er for å holde fukten ute. Tror den kostet 70 kr ca. På Bianco har de ganske god peiling på hvordan man skal behandle sko, så jeg går ofte dit når jeg trenger råd. De har en egen serie med produkter, som gjerne er mer nyanserte ut i fra hvilket behov man har til skoene sine. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Violetsky Skrevet 27. september 2009 #27 Del Skrevet 27. september 2009 Flott, Tusen takk! Det skal jeg sjekke ut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dizzy Skrevet 27. september 2009 #28 Del Skrevet 27. september 2009 Hei! Jeg kjøpte meg sko i jukseskinn fra dinsko (ja, jeg vet, dinsko har dårlig kvalitet), og sprayet de med impregneringsspray nå nettop. Nå er de blitt hvite der jeg sprayet! det ser nesten ut som om det er impregneringen man ser som ligger oppå skoen.. jeg har prøvd å gni det vekk mer en grov svamp, men det virker ikke! kan jeg klage? Eller er det jeg som har gjort noe feil? Jeg gjorde samme feilen og resultatet ble det samme, hvite flekker på støvlettene. Tenkte at siden støvlettene sikkert likevel var ødelagt, at jeg kunne prøve å smøre de inn med noe og se om det ble bedre. Smurte inn støvlettene med en krem som jeg har kjøpt for å holde gummistøvlene mine fine, og de ble like fine igjen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sandbekken Skrevet 27. september 2009 #29 Del Skrevet 27. september 2009 Jeg gjorde samme feilen og resultatet ble det samme, hvite flekker på støvlettene. Tenkte at siden støvlettene sikkert likevel var ødelagt, at jeg kunne prøve å smøre de inn med noe og se om det ble bedre. Smurte inn støvlettene med en krem som jeg har kjøpt for å holde gummistøvlene mine fine, og de ble like fine igjen! Ååå!! Hva het den kremen? Var det farge på kremen? Jeg vil ha skoene mine fine igjen!! :grine: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Emma_* Skrevet 28. september 2009 #30 Del Skrevet 28. september 2009 Ååå!! Hva het den kremen? Var det farge på kremen? Jeg vil ha skoene mine fine igjen!! :grine: Jeg spurte akkurat om dette på en skobutikk, og da fikk jeg til svar at man godt kan bruke den sprayen som er for ekte skinn (den med skinn, nubukk hva-det-nå-er og sånn) på fake-semsket, men ikke så fake glatt "skinn". Jeg trodde det var det samme jeg, akkurat som du:p Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dizzy Skrevet 29. september 2009 #31 Del Skrevet 29. september 2009 Ååå!! Hva het den kremen? Var det farge på kremen? Jeg vil ha skoene mine fine igjen!! :grine: Lær-balsam fra Eurosko. Lykke til -håper skoene dine blir fine igjen også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sandbekken Skrevet 29. september 2009 #32 Del Skrevet 29. september 2009 Lær-balsam fra Eurosko. Lykke til -håper skoene dine blir fine igjen også Tusen takk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ofelia Skrevet 30. september 2009 #33 Del Skrevet 30. september 2009 Dette sjedde med mine sko også. Tror jeg holdt boksen for nært. Men isteden for å ha hvitflekkede sko, prøvde jeg igjen. Masse spray, og tørk jevnt over før det tørka. Da ble det bra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sandbekken Skrevet 4. oktober 2009 #34 Del Skrevet 4. oktober 2009 Jeg hadde besøk av pappa i helga, og som den handy mannen han er smurte han de inn i noe så enkelt som OLIVENOLJE! Og nå er de helt fine!! Jeg trodde ikke jukseskinn ville ta til seg olja, men det gjore de! Fantastiske pappa!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest me Skrevet 5. oktober 2009 #35 Del Skrevet 5. oktober 2009 Jeg har faktisk jobbet på din sko i mange år og hendte flere ganger at kunder kom tilbake pga den tabben der. Det du kan gjøre er å gni inn skoene med olje eller voksimpregnering, da forsvinner det. Jukseskinn er jo en type plastikk, så det er jo ikke noe som er så vanntett som det. Likevel er folk litt uenig i om det funker å impregnere jukseskinn. For min del tror jeg vel egentlig det er et salgstriks at det ble funnet opp. Mine sko i jukseskinn pleier jeg bare bruke en våt klut å tørke av når de blir møkkete. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest me Skrevet 5. oktober 2009 #36 Del Skrevet 5. oktober 2009 sorry, så ikke at det hadde ordnet seg jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sandbekken Skrevet 5. oktober 2009 #37 Del Skrevet 5. oktober 2009 sorry, så ikke at det hadde ordnet seg jeg... Takk uansett! Greit å høre at det ikke bare er jeg som tabber meg ut! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glis Skrevet 9. oktober 2009 #38 Del Skrevet 9. oktober 2009 Nubuck er ruskinn Greien med impregnere skoene er at det trekker inn i skinnet/stoffet så vannet "preller av" lettere. Syntetisk skinn er helt tett (derfor man blir klammere på bena...) og impregneringen trekker ikke inn men blir til skjolder. Ingen effekt har det heller siden det er såpass tett (bortsett fra kanskje i sømmene)! Men det finnes spesialpleiemiddel for lakk og syntet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fugl Fønix Skrevet 10. oktober 2009 #39 Del Skrevet 10. oktober 2009 Ja, deet hadde jeg klaget på med en gang. Sko skal da virkelig tåle imregneringsspray. Er ikke ett stort forbrukerkrav det. Selv har jeg levert tilbake sko til den kjeden uten problem når sålen ble ødelagt etter halvannen måned Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 10. oktober 2009 #40 Del Skrevet 10. oktober 2009 Ja, deet hadde jeg klaget på med en gang. Sko skal da virkelig tåle imregneringsspray. Er ikke ett stort forbrukerkrav det. Selv har jeg levert tilbake sko til den kjeden uten problem når sålen ble ødelagt etter halvannen måned Har du lest tråden? Det må være rett imprigneringsspray. Sko i jukseskinn tåler ikkke mprignering for ordentlig skinn, som var det som var brukt i dette tilfellet. Kan da ikke klage fordi man selv ikke klarte å lese på flaska skikkelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå