Gjest Gjest Skrevet 25. september 2009 #1 Skrevet 25. september 2009 Hei. Vi kaster veldig mye søppel hver dag føler jeg, og lurte derfor litt på hva som er "normalt". Hvor mange poser søppel kaster du om dagen/i uken? Og hvor mange er dere? Hvilken søppel kaster du oftest?
hufsa! Skrevet 25. september 2009 #2 Skrevet 25. september 2009 Heia,en bærepose hver dag,det som kan brennes går i ovnen.mest matsøppel..Er 2 stk.
ibi Skrevet 25. september 2009 #3 Skrevet 25. september 2009 Kaster 3-4 poser restavfall i uken (da er sikkert drøyt halvparten brukte bleier og kattesand) Ca. 3 poser matavfall/organisk avfall pr uke (det er ganske små poser og meste av det faktisk kaffefilter og grut) Ei kasse med papp og papir pr mnd - i tillegg går en del i ovnen på vinterstid Ei kasse med glass og småmetall pr mnd Samler i tillegg plast i egen sekk som vi leverer/setter ut ved behov. Kaster en stor sekk med plast ca. 2-3 ganger i året. Vi er 3 stk.
Gjest Maxtor Skrevet 25. september 2009 #4 Skrevet 25. september 2009 Nå som jeg bor alene kaster jeg ca en handlepose med søppel i uka. Når jeg hadde samboer var det ca en pose annenhver dag.
Gjest Spinell Skrevet 25. september 2009 #5 Skrevet 25. september 2009 I vår husstand er vi to voksne. Vi kaster en nesten full søppelsekk med plast per måned. Det er plastinnsamling her vi bor. Matavfall/organisk avfall tar vi ut 3 - 4 ganger per uke. Papirposene til matavfallet er ikke fulle, så jeg antar at samlet volum ville vært i underkant av en "vanlig Remapose" per uke. Restavfall utgjør ca en halv bærepose per uke. Dette kunne vi fint redusert ved å være enda flinkere til å sortere. Glass, papp, papir, melkekartonger og metall har vi gode leveringsordninger for. Til dere som har bleiebarn og synes bleier tar stor plass i restavfallet: er dere sikre på at dette ikke kan sorteres som organisk/matavfall i deres kommune? Mange steder har en slik ordning.
Gjest Frosk Skrevet 25. september 2009 #6 Skrevet 25. september 2009 Bosted 1: kompost, sortering av plastemballasje, metall, glass, papir / papp... Her blir det svært lite restavfall, kanskje en bærepose i uken. Bosted 2: ingen form for sortering / resirkulering. I tillegg kjøpes drikkevann på flasker. MYE avfall, blir fort nesten en bærepose per dag.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå