Gå til innhold

Nolia vil ha en liten bebis..

Nolia

Anbefalte innlegg

Hei! Fersk dagbok fra Nolia her. Trenger et sted å samle tankene og få utløp for all frustrasjon og alt håp! Jeg får begynne med frustrasjonen og sorgen, så blir det forhåpentligvis mer positiv vinkling etterhvert? Jeg krysser iallefall fingrene!

6. september var den jævligste dagen i mitt liv. Etter noen mnd der absolutt ALT hadde gått på skinner: Giftet meg med mannen i mitt liv, kommet inn på studiet jeg har jobbet SÅÅÅ hardt for, og sist men ikke minst: Fått en liten spire i magen. Glede på jorda! Turte nesten ikke tro på det, det var for godt til å være sant! Men så... raste verden sammen, det føltes iallefall sånn. Jeg fikk blødninger, litt fredag kveld - det gikk over... mer lørdag kveld.... og søndag morgen ringte jeg legevakten og dro så rett ned. Ble sendt videre til KK og fikk den tragiske beskjeden om at den lille spiren i magen ikke hadde vært så fornøyd med tilværelsen og sluttet å utvikle seg på et veldig tidlig stadium - mens jeg trodde jeg var 11 uker på vei. Jeg var utrøstelig!! Fikk med meg Cytotec hjem, da det var fullstendig uaktuelt å bli værende på sykehuset - ville jo bare hjem i sengen og gråte! Tablettene virket som de skulle, og jeg slapp heldigvis noen utskrapning.

Det tok noen dager før jeg kom meg på "beina" igjen. Utrolig lei av alle som skulle trøste om at det var naturens gang og at det skjer med så mange. Ingenting i veien med oss... JEG VET JO DET!!!! Men tapet er sååå stort, og jeg må jo få lov til å sørge!! Da hjelper det å snakke med andre som har gjennomgått det samme og vet akkurat hvor JÆVLIG det er.

Nå har jeg skaffet meg nytt lager med eggløsningstester og graviditetstester fra lavpristester:) Jeg er superklar for å prøve igjen, og krysser fingrene for at det går kjapt:) Siden legen ikke klarte gi meg noe mer fornuftig svar enn at det var lettere å beregne termin om jeg ventet til etter første mens, så gidder jeg rett og slett ikke vente. Livmorslimhinnen min så helt fin ut da jeg var på etterkontroll, så ser ingen grunn til å vente. Vil så gjerne ha en bebis! :) Den gode snille mannen min har lovet meg at jeg skal få en liten spire i magen til bursdagen min, håper han klarer å oppfylle det ønsket!!

19 dager siden aborten nå, og venter i spenning på positiv EL-test. Har ganske lang syklus ca 35 dager, så bør vel kanskje komme nå snart om syklusen ikke er helt rotet til.. Sålangt har ikke det vært noen synlig strek i det hele tatt på EL-testen.... Hadde fremdeles positiv G-test for en uke siden, får vel teste snart igjen for å se om HCG-nivået har kommet seg ned igjen - men blir litt lei av det - at den er positiv liksom, blir jo minnet på det kjipe!!!

Stooooooooor klem fra Nolia:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hmm... glemte helt å ta EL-test i dag.. Igrunn ingen vits i heller da, siden jeg er på nattevakt uansett! Men nå sitter jeg nå her og lurer da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem: Uff, det må være helt grusomt å miste! Man omstiller jo hele livet sitt fordi man har et lite frø som gror inni seg, fantaserer og ser frem til når det frøet kommer ut, så jeg synes du skal få sørge så lenge du bare vil!

Det er godt du har en forståelsesfull mann som er der :) Krysser alt som krysses kan og kaster babystøvet mitt over på deg slik at spiren sitter raskt :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig rart det der, man føler virkelig at man har et lite menneske inni seg... og planlegger og tenker hvordan man skal få til det praktiske (rekke å få tatt noen eksamener osv.) og vips så er det borte. Men det går veldig bra nå da, klarer heldigvis å tenke positivt å se fremover:) Nå tenker jeg allermest på at jeg gleder meg til jeg får en ny en, så babystøv kommer gooodt med:)

Vil ha baby nåååååååååååååå! Selvfølgelig er AAAAAAAAAAALLE på facebook gravide om dagen... :) Nå er det natta på jobb!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne såvidt skimte en svaaak teststrek på EL-testen i kveld.. Tidligere tester har jeg ikke sett NOE. Så kanskje et tegn på at LH-nivået begynner å øke da. Kontrollstreken er også ganske svak nemlig. Får være flink til å teste hver dag fremover da:) I morgen tidlig skal jeg ta en graviditetstest for å sjekke om HCGnivået har normalisert seg. *kryssefingrene*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selvfølgelig er AAAAAAAAAAALLE på facebook gravide om dagen... :) Nå er det natta på jobb!

På min FaceBook også. Irriterer vettet av meg, har endt opp med å fjerne et par fra nyhetsoppdateringen. :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, Noli.. (fint nick du har forresten), jeg skal love deg at et par stykker har blitt gjemt her også.. Men er jo selvfølgelig glad på andres vegne da, men av og til tar det litt overhånd med nye UL-bilder på face!

Nå skjønner jeg INGENTING av denne EL. Har testet jevnt og trutt siste uka, og ingen tegn til positiv test. Hadde noe som kunne ligne på EL-slim fra torsdag til lørdag... Så skjønner egentlig ingenting.. På EL-testene (kjøpt på lavpristester.com) har det det kun vært en liten antydning til strek.. Noen som har erfaring med testene derifra? Har bare prøvd graviditetstestene, og de virket jo iallefall fint! Men har ikke erfaring med EL-tester.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke helt uvanlig at det tar litt tid før syklusen kommer ordentlig igang igjen etter en SA. Håper EL kommer snart. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen!

Jeg er kjempetrøtt og skulle allerhelst ligget i sengen, men er flink og er på plass på lesesalen! Håper på å lære noe fornuftig i dag! Blir sur om EL kommer denne uka... Håper den var her i helga. Nå skal jeg nemlig på 3 nattevakter på rad + jeg skal reise bort i helgen. Neste uke skal mannen min være borte i 2 netter, og så påfølgende 4 netter skal jeg på 4 nattevakter.... Vi får tenke alternativt dersom EL plutselig skulle dukke opp! (Men ikke så lett det heller, når jeg nærmest har flyttet inn på lesesalen!)

Morgenklem fra Nolia :klemmer:

Det er vel ikke helt uvanlig at det tar litt tid før syklusen kommer ordentlig igang igjen etter en SA. Håper EL kommer snart. :)

Syns syklusen kan skjerpe seg:) Har vært bortskjemt tidligere da, med veldig regelmessige sykluser, samme hvor mye av og på med p-piller og sånt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der va du! :klemmer:

Krysser fingrene for skjerpings av syklus!!

Iiiskaldt idag ja...brrr... hvor ble det av sommeren?!

Alle snakker om global oppvarming?? :fnise:

Uff kjipt når du må jobbe.. Men dere kan jo ta en quikki hvis el kommer? ;-)

Ha en fin dag!

Snart lunsj......sulten!

Håper du våkner til snart! :natti:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig at du stakk innom Wings:) Må nok tenke alternativt dersom EL plutselig dukker opp ja :gjeiper:

Nå er jeg endelig våken, hjelper at klokka passerer 12!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er jeg på plass på jobben, men var heldig og fikk sneket meg til litt :sengekos: rundt middagstider! Jeg klager ikke i det hele tatt! Får bare kjøre på så lenge jeg ikke har anelse om hvor jeg er i syklusen. Har en teori om at jeg har EL nå, for ifht det jeg har lest om sekret og sånn så stemmer det... men EL testene? De viser ikke det døyt... Enten er de helt på jordet, eller så er jeg det! :) Håper ukene går fort (og at TR ikke kommer!!)!!! :)

Ble så glad i går, spurte hva min kjære ønsket seg til bursdagen, så svarte han at han ønsket seg en bebis:) Ble virkelig glad, for det er jo først nå i det siste han har begynt å gi uttrykk for at han har veldig lyst på baby:) Jeg har jo ønsket meg baby til både jul og bursdag de siste 2 årene! hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trøtt som et troll i dag.. sovet meg gjennom 3 timer med forelesning! Går i tillegg som en gås pga ekstrem gangsperre... Trente styrke i går kveld! Håper ikke jeg får positiv EL-test i dag... er nemlig ikke i stand til noen form for fysisk aktivitet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke hatt mensen siden jeg mistet (4 uker siden), og siden gynekologen ikke klarte å gi meg noe bedre grunn enn enklere å beregne termin (og livmorslimhinnen min så helt superfin ut på ultralyd) så gadd vi ikke vente til etter første menstruasjon. Men jeg skjønner ingen ting, for etter det jeg leser om cervixsekret, så stemmer ALT med at jeg burde ha eggløsning nå, iallefall ikke mensen - for da skulle det jo ha vært tørt i dagesvis. Det kaan være at jeg har blødning i forbindelse med EL - for det minner jo heller ikke om TR sånn den bruker å opptre hos meg - bruker å komme ganske kjapt i gang etter første tegn.. Hadde såvidt noe brunt slim i går, i dag litt mer og noe lyserosa... Men nå er det ingenting.. Og EL-testen er så negativ som du kan få den... hmmmm.... har forsåvidt ikke menssmerter heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...