Kamelia83 Skrevet 24. september 2009 #1 Skrevet 24. september 2009 Noen som har tips til et godt vaffeljern? Jeg har et dobbelt fra wilfa, men er ikke fornøyd. Vaflene blir sprø og stive som sendeplater. Jeg liker myke vafler, men som også er sprø. Hehe. Har lett etter tester på nett, men det finnes ingen nye.
Helen Skrevet 24. september 2009 #2 Skrevet 24. september 2009 Dette vaffeljernet er kjempebra. Da jeg kjøpte det nå i sommer sto det på esken at det var best i test i 2006. Fra før har jeg et dobbelt jern fra obs, det har jeg aldri vært fornøyd med.
Amom Skrevet 24. september 2009 #3 Skrevet 24. september 2009 Jeg skriver under på at Åviken er et veldig bra vaffeljern. Jeg bruker det mye på jobben (i en kantine) og får myke, men samtidig sprø vafler. Det steker også ganske jevnt. Det er litt sterkere varme i "lokket" på det for at det skal stekes like mye på oversiden som på undersiden. Anbefales!!
Kamelia83 Skrevet 24. september 2009 Forfatter #4 Skrevet 24. september 2009 Dette vaffeljernet er kjempebra. Da jeg kjøpte det nå i sommer sto det på esken at det var best i test i 2006. Fra før har jeg et dobbelt jern fra obs, det har jeg aldri vært fornøyd med. Men er det temperaturinnstillinger på det?
Pia Sava Skrevet 24. september 2009 #5 Skrevet 24. september 2009 Men er det temperaturinnstillinger på det? Mener å huske at det ikke var det. Har hatt tre forskjellige dobble vaffeljern (Åviken, Wilfa + et annet som jeg ikke husker navn på). Har inntrykk av at dobble vaffeljern har en litt kort "levetid". Derfor har jeg gått over til to stk. enkle, begge av samme merke. To enkle steker mye raskere enn ett dobbelt! Jeg kjøpte to som var på tilbud, tilsammen det ble også rimeligere enn ett dobbelt.
Kamelia83 Skrevet 24. september 2009 Forfatter #6 Skrevet 24. september 2009 Jeg har også inntrykk av at de har korterelevetid, begynner å steke ulikt osv. Heller litt over mot Philips hd 4472 eller noe sånt. Det er jo på tilbud hos jernia også til 299,-. Fikk best i test for noen år siden.
Gjest MooCow Skrevet 25. september 2009 #7 Skrevet 25. september 2009 Mitt doble vaffeljern tok kvelden for en stund siden, og det hadde ikke blitt saa voldsomt mye brukt. Det med hvordan vaflene blir kan jo ha noe med roeren aa gjoere ogsaa?
Kamelia83 Skrevet 25. september 2009 Forfatter #8 Skrevet 25. september 2009 Jeg har lagd maaaange forskjellige rører. Både helt fra bunn og forskjellige poser. Hver gang har vaflene blitt helt sprø og stive dessverre. Og etter de har avkjølt seg oppå hverandre blir de helt seige. Avkjøles de en og en forblir dem stive.
vimse Skrevet 25. september 2009 #9 Skrevet 25. september 2009 Men er det temperaturinnstillinger på det? Vi kjøpte dette i gave til jul i fjor, og det er med temp.innstilling på Jeg har det hvite som Helen har nevnt oppi her, har hatt det i 6-7 år nå og det virker akkurat som det gjorde da det var nytt Så jeg er ikke i tvil om hvilket merke jeg skal ha igjen den gangen det blir aktuelt.
Kamelia83 Skrevet 25. september 2009 Forfatter #10 Skrevet 25. september 2009 Etter å ha lest andre steder på nett valgte jeg Philips :O)
Pia Sava Skrevet 26. september 2009 #11 Skrevet 26. september 2009 Vi kjøpte dette i gave til jul i fjor, og det er med temp.innstilling på Ahh... Det der er nok en nyere modell enn den jeg hadde (for snart 20 år siden). Utvikklingen går nok fremover...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå