Gjest Gjest Skrevet 24. september 2009 #1 Skrevet 24. september 2009 Hvilket smågodt er sunnest? Nå vet jeg jo at smågodt ikke er spesielt sunt i seg selv, men har kuttet ut godteri på hverdager, og skal kose meg med dette kun i helgene. Tenkte da det var greit at jeg faktisk tenkte over hva slags godteri jeg spiser og, når man skal tenke på vekta. Vet at mørk sjokolade er sunnere enn lys, så velger det. De fløtekaramellene (eller karameller generelt?) ser jeg for meg som noe av det verste, så de holder jeg meg unna! Men hva med vingummi? surt, salt, søtt... Sånne myke skumputer? Lakris? Hvordan ligger dette an i forhold til sjoklade? Vet det er mye e-stoffer og slikt i de, men hvordan liger de an kalorimessig?
kissmequick Skrevet 24. september 2009 #2 Skrevet 24. september 2009 Min favorittmiks er mørk sjokolade (70%) grønne druer og melonyoghurt <3 På hverdager tar jeg en kopp søt te og en liten bit mørk sjokolade. Pleide å ha dilla på sånne riskaker med mørk sjokolade over, økologiske, kjøpte de på meny. Popcorn tror jeg ikke er så usunt? (men jeg liker ikke det >.>) Hvis ikke så er visst de malaco truly tingene lite sukker i? Synes de er gode, men får litt vondt i hodet av å spise vingummi etc.
Gjest n Skrevet 24. september 2009 #3 Skrevet 24. september 2009 Hvilket smågodt er sunnest? Nå vet jeg jo at smågodt ikke er spesielt sunt i seg selv, men har kuttet ut godteri på hverdager, og skal kose meg med dette kun i helgene. Tenkte da det var greit at jeg faktisk tenkte over hva slags godteri jeg spiser og, når man skal tenke på vekta. Vet at mørk sjokolade er sunnere enn lys, så velger det. De fløtekaramellene (eller karameller generelt?) ser jeg for meg som noe av det verste, så de holder jeg meg unna! Men hva med vingummi? surt, salt, søtt... Sånne myke skumputer? Lakris? Hvordan ligger dette an i forhold til sjoklade? Vet det er mye e-stoffer og slikt i de, men hvordan liger de an kalorimessig? synes jeg har hørt at godteri med kun sukker er mer kalorifattig enn sjokolade o.l., s¨ville satset på vingummi, drops og lignende. lakris vet jeg ikke..
Gjest Gjest Skrevet 25. september 2009 #4 Skrevet 25. september 2009 det sunneste er vingummi, deretter mørk sjokolade. lakris er langt mer ususnt enn man tror da den fører til høyt blodtrykk og ikke inneholder noe posetivt. popcort uten salt/fett er det sunneste snackse. kjeks noe av det verste og ostepop neste 2000kalorier i 100gram!! husk også at frukt som feks druer, epler etc har ett høyt sukker innhold og skal ikke spises i ustoppelige mengder, men inneholder mange gode næringsstoffer så skal være en del av den daglige dietten. Siden du kun spiser dette i helgene, så velg det du liker best og nyt det!!
Gjest tssee Skrevet 25. september 2009 #5 Skrevet 25. september 2009 ostepop neste 2000kalorier i 100gram!! Dette er noe av det dummeste jeg har hørt. Ostepop har rundt 500 kalorier per 100 gram, det samme som annen snacks som potetgull, sjokolade osv.
Gjest Gjest Skrevet 25. september 2009 #6 Skrevet 25. september 2009 Husk at "sunn" ikke er det samme som "kalorifattig". Mørk sjokolade er sunnere enn lys, men den har ikke mindre kalorier. Nøtter er sunt, men har også masse kalorier. Vingummi har relativt lite kalorier, men består stort sett av e-stoffer, som slett ikke er sunt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå