Prada Skrevet 9. juli 2010 #541 Skrevet 9. juli 2010 Høres ut som formen og humøret er på topp siden du ikke har noen hast med å føde. Kos dere med permisjon/ferie! Blir vel litt anderledes når babyen er her, eller har dere planlagt ferietur med nyfødt?
Susan Sto Helit Skrevet 9. juli 2010 #542 Skrevet 9. juli 2010 Vi har ikke planlagt noen ferie med nyfødt, nei. Vi har faktisk ikke planlagt noe som helst... På en måte tror jeg ikke vi helt har forstått at det snart vil være en liten baby i familien som vil kreve tid, oppmerksomhet og endringer av hverdagsrutinene... Samtidig som vi VET at det er nært forestående. Nå er forøvrig fødebagen ganske pakket... Har den i bilen på ferie, fordi vi er nærmere sykehuset enn hjemme... Hadde liste fra sist, og gjett om det er mye av det som står der jeg IKKE kommer til å pakke denne gangen? Bok, liksom... Når skulle jeg få tid til å lese?
Prada Skrevet 10. juli 2010 #543 Skrevet 10. juli 2010 Hvis du får en med gulsot får du veldig god tid til å lese
Susan Sto Helit Skrevet 10. juli 2010 #544 Skrevet 10. juli 2010 Hvis du får en med gulsot får du veldig god tid til å lese Da får mannen ta med bok til meg når han kommer på besøk. Trenger det hvertfall ikke til fødselen.
Susan Sto Helit Skrevet 13. juli 2010 #545 Skrevet 13. juli 2010 Da er babysetet i hus. Det ble et Britax/Römer sete. Ellers fikk jeg endelig testet fargign av ulltøy igår. Og må nok innrømme at jeg var litt VEL forsiktig med mengden farge... For det tok to forsøk før det ble nesten nok... Men jeg må nok ta en runde til... Stort sett ble fargen fin da. Men bomull trenger visst MYE mer farge enn ull, for den ble ikke særlig fin... Bekkenet kranglet litt på kvelden igår, og er litt det samme idag, så det blir ikke noe nytt forsøk før tidligst i morgen.
Susan Sto Helit Skrevet 14. juli 2010 #546 Skrevet 14. juli 2010 Da er det faktisk bare to dager igjen til den første datoen jeg anser som potensiell fødedato. Og jeg er ganske sikker på at det ikke kommer til å skje noe så fort. Og da er neste potensielle dato neste fredag. Så jeg satser på den, tror jeg...
Neytiri Skrevet 14. juli 2010 #547 Skrevet 14. juli 2010 Haha ja en bok i fødebagen.....enkelte ting man kanskje ikke trenger men skjønner ikke når man er førstegangs.....så dda tenkte jeg å spørre....har du en liste over hva du har tenkt å ha med deg??? Nå går jeg litt i usikkerhet og kan plutselig på kontrollene mine måtte bli innlagt(håper ikke det da), men tenkte det hadde vært kjekt å rett og slett ha med fødebaggen hver gang sånn i tilfelle......men da var det liksom hva man skal ha oppi den som er praktisk og man faktisk trenger?? :klø: Når har du termin forresten???
Susan Sto Helit Skrevet 14. juli 2010 #548 Skrevet 14. juli 2010 Jeg har ikke termin før 24. juli. Så det er en drøy uke til. Jeg har en liste over hva som burde være i fødebagen. Men den er fra sist, og jeg har redigert den nå, etter hvordan jeg reagerte sist fødsel, og hvordan det var. I utgangspunktet hadde jeg to bager sist. En for føden, og en litt større for barsel. Fødebag: Kamera Papirer Lommebok og penger Ønskebrev til føden Toalettsaker Mobil og lader Mp3-spiller Ullsokker Løstsittende klær (jakke med åpning foran? ) Lepomade AmmeBH Ibux-gel Purelan Hentesett til baby (50 og 56, helst ull) Bok og ukeblad Drikke Noe å spise som gir energi. (sjokolade, kjeks, druesukker el.l.) Rispose til smertelindring Babyens første bok. (mitt første år el.l.) Morgenkåpe Ammeinnlegg (ull og papir) Vannflaske med drikketut Pasienthotellet: Litt mer babyklær Ferdigmontert barnesete i bilen Dusjsåpe/shampoo Mer myke klær til meg Klær til pappaen Slippers til oss begge Store bind Babyens første bamse Lader til kameraene Hårføner til å tørke nedentil Amme-te Og så litt om hva jeg har pakket denne gangen: Store bind Ammeinnlegg Bamse til baby to sett babyklær (50/56) slippers Ammetopper (T-skjorte og genser) Kosebukse med knyting nede (Ikke gravidbukse, men passer under magen nå.) AmmeBH Vannflaske med drikketut Papirer Ukeblad Håndkle Ting som ikke er pakket, men som lett røskes sammen her hjemme: Toalettsaker, lommebok, mobil og lader, kameraer og ladere. Purelan ligger i toalettsakene. Det jeg VET jeg ikke trenger, er: bok, som jeg aldri rakk/orket å se på. (ukeblad tittet jeg så vidt i på barsel.) Mat og drikke med smak under fødsel orket jeg ikke tanken på. selv vann kom i retur.) Elsket sjokolade da jeg kom på barsel da... Babyklær, smertelindring, bind til meg og en del annet fikk jeg på barsel sist. Og regner vel med det samme denne gangen også. Og nå er det ikke så aktuelt at mannen sover på sykehuset. Han må jo hjem igjen til lillegutten vår. Og samtidig kan han jo hente litt forskjellig til meg og baby, om vi savner noe. Det er både kiosk og apotek på sykehuset. Pluss butikk rett over veien. Så sånn alt i alt, så er ting ganske klart nå, men jeg må pakke med meg litt i siste liten...
Kummin Skrevet 16. juli 2010 #549 Skrevet 16. juli 2010 Kooort tid igjen, nå! Gleder meg til å hilse på i august!
Susan Sto Helit Skrevet 19. juli 2010 #550 Skrevet 19. juli 2010 Kooort tid igjen, nå! Gleder meg til å hilse på i august! Kort tid igjen, ja. Blir kos når dere kommer og hilser på! Nå vaskes faktisk tøybleiene. Vi har kjøpt ferdig gaven fra baby til storebror. Det er kjøpt nye lamper til vårt soverom. (Har trengtes lenge!) Og så har vi faktisk kjøpt et "midlertidig" stellebord... For mannen ville det. Men vi har store planer om å få opp det vi har, for det er absolutt det mest praktiske! Jeg tenker at det andre kanskje kan være fint å ha i 1. etg etter hvert. Siden vi sikkert er mye mer der enn oppe i 2.etg på dagtid. Ble et sammenleggbart ett fra IKEA, så det tar ikke akkurat mye plass så lenge det ikke er satt opp. Hadde planer om å gjøre masse mer idag, men tempoet er litt så som så... På den annen side er det jo en dag i morgen også... (Men da går litt av dagen med til jordmortime. ) Og så regner jeg med å få hentet minst en av babypakkene... (jada, jeg ER så treg...) Det haster jo ikke, jeg har jo ikke tenkt å føde før om 4 dager...
*Inspiration* Skrevet 19. juli 2010 #551 Skrevet 19. juli 2010 Så spennende.. Nå er det ikke lenge til den store dagen! Ha en fin dag/kveld (alt utifra når du leser dette ( )
Caramba Skrevet 19. juli 2010 #552 Skrevet 19. juli 2010 Nå nærmer det seg virkelig for deg. Ikke lenge til selve termindatoen. Høres ut som dere har det meste på stell nå så babyen kan bare komme Har du noen følelser/ tanker rundt kjønnet? Jeg er litt spent, jeg også, he he :gjeiper:
Susan Sto Helit Skrevet 19. juli 2010 #553 Skrevet 19. juli 2010 Nå nærmer det seg virkelig for deg. Ikke lenge til selve termindatoen. Høres ut som dere har det meste på stell nå så babyen kan bare komme Har du noen følelser/ tanker rundt kjønnet? Jeg er litt spent, jeg også, he he :gjeiper: Har ingen følelser rundt kjønn. Men merker jeg lar meg påvirke av at "alle" sier det blir jente. (Ettersom "alle", og mange av de samme, sa det ble gutt sist.) Men innerst inne vet jeg jo at det ikke betyr noe, og at jeg kommer til å elske det lille nurket uansett! Å ha alt på stell er vel å overdrive. I mitt hode er det litt som gjenstår ennå. Men vi er ganske nære, og det beroliger meg litt. Utrolig hvor mye roligere vi er rundt alt dette denne gangen. Var langt mer stressende når det nærmet seg sist...
Susan Sto Helit Skrevet 20. juli 2010 #554 Skrevet 20. juli 2010 Tilbake fra jordmortime. Hodet er festet, og babyen ligger altså godt nede i bekkenet mitt. (Som jeg har hatt misstanke om, siden det er lettere å puste.) Hun mente det var guttepuls på baby. Men jeg har ikke noen tro på dette med gutte/jente-puls. Ellers er alt fint og flott. Så det er ikke stort annet å gjøre enn å vente på at ting starter. Har mye kynnere om dagen. (Ikke vonde) Og merket i natt at nå begynner jeg å ha vondter i korsryggen og nederst i magen, som ikke har vært der så konstant før. Barnepakke fra Rimi er også hentet. Egentlig ikke så mye spennende i den. Men det er jo greit å ha bleiene i str. 1 i hus før baby. (Selv om jeg tenker å bruke tøybleier mye.)
*Inspiration* Skrevet 24. juli 2010 #555 Skrevet 24. juli 2010 Venter og venter på at "Susan" eller sladrisen skal skrive noe her, men det virker ikke som om det skjer noe... Hvor mye mer må vi vente?
Susan Sto Helit Skrevet 24. juli 2010 #556 Skrevet 24. juli 2010 Venter og venter på at "Susan" eller sladrisen skal skrive noe her, men det virker ikke som om det skjer noe... Hvor mye mer må vi vente? Tilsynelatende i evigheter... Trodde ting var litt på gang igår, men det ga seg, og jeg har ikke engang antydninger idag.
Caramba Skrevet 25. juli 2010 #557 Skrevet 25. juli 2010 Nå er det sikkert ikke lenge igjen. Håper du slipper å gå på overtid. Krysser fingre for at noe skjer asap Det der med pulsen må da være tull.Da jeg var gravid med tvillingene lå jeg ofte lenge med CTG på slutten, særlig da jeg var innlagt på OBS for gravide. Pulsen deres raste opp og ned hele tiden. Plutselig var de våkne og den ble kjempehøy, så ble de rolige og den ble lavere.
Susan Sto Helit Skrevet 28. juli 2010 #559 Skrevet 28. juli 2010 Sliter med at det kommer og går veldig med sterke kynnere. Men tilsynelatende lite effekt. Har vært inne på tanken å sende lillegutten bort til bestemødre flere ganger, men er så langt glad for at vi har holdt han hjemme, og dermed forstyrret hans rutiner og hverdag så lite som mulig. (Vi går jo og blir mer og mer frustrerte.) Var en svipptur på føden på mandag fordi det kom en del blod da jeg sto opp. Og fikk da CTG, som både viste at baby har det fint, og at jeg faktisk genererer noe som slår ut som rier i korte perioder. Kjekt å vite, men det betyr jo faktisk ikke så mye for hvor fort dette går. Jeg begynner å se helgen og august komme med stormskritt, og tenker ofte at det er få ting som passer dårligere enn at det venter så lenge... Har to avtaler i helgen, og jeg har faktisk planer om å delta såvidt på begge. Med baby UTENFOR magen! :sint:
Kummin Skrevet 28. juli 2010 #560 Skrevet 28. juli 2010 Er du langt over termin nå? Forstår at du blir frustrert. Men det kan jo være du ladder opp til den slags fødsel jeg hadde: maserier i tre dager, fødsel på to timer Ikke at jeg anbefaler det så sterkt - men det er jo en mulighet for at ungen bare plutselig er der om fem timer, faktisk! Alt kan skje.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå