Susan Sto Helit Skrevet 14. juni 2010 #501 Skrevet 14. juni 2010 Har en merkelig nedtur idag... Gravid-jeansene mine har blitt så trange over magen, at jeg har måttet ta frem "flodhest-jeansen" (Som kun er brukandes på slutten av graviditeten...) Og selv om snille mannen sa det så helt fint ut, så føler jeg at jeg fra og med idag går i tidenes minst sexy bukse... Knapp langt oppe på magen, og glidelås ned over hele magen... (Synes godt også utenpå genseren.) Men den er nå den eneste som ikke er ubehagelig å ha på. Og det er tross alt bare snakk om de siste 3 ukene på jobb... Er nok mer den ofisielle annerkjennelsen inne i mitt eget hode om at jeg nå er str flodhest! (Ikke jeg altså, men magen.) På den annen side er jeg nok ikke så mye større nå enn sist, selv om magen kom tidlig. For samme buksa var i bruk de siste arbeidsukene sist også.
Susan Sto Helit Skrevet 14. juni 2010 #502 Skrevet 14. juni 2010 Over til hva jeg har gjort i helgen, så har jeg altså hentet nesten alt babystasj fra kryploftet, og vasket flere maskiner med klær, smekker, tøybleier, gulpekluter og annet stasj. Har rotet/ryddet på babyrommet også. Så nå er babysenga tom for alt annet en det som EGENTLIG skal være oppi der. (Bortsett fra en Juniordyne og pute, som er lette å løfte bort.) Igår satte jeg og den blivende storebror opp musikk-uroen på senga også. Og storebror brukte stort sett hele dagen og kvelden på å leke at han var baby, og måtte ligge i babysenga og se/høre på uroen... Dessuten fant han en smokk han konfiskerte for å leke med. (Puttet den masse i munnen og sånn, så mest sannsynlig skal ikke den brukes til baby...) Så jeg har hatt en herlig helg, bortsett fra at jeg nå sliter med å sovne på grunn av "halsbrann" og innestengt luft. (Innestengt i halsen, altså...) Håper det bare er en kort fase akkurat nå, og ikke noe jeg skal holde på med i 6 uker til...
Neytiri Skrevet 14. juni 2010 #503 Skrevet 14. juni 2010 du er jo blitt høygravid nå, så er nok ikke flodhest som du selv synes, men jeg skjønner følelesen uansett om jeg ikke er like langt.....man føler seg til tider svæææær og ingeting passer liksom! :dåne: Så flink du er å få alt i stand i babyrommet....og snart er det jo permisjon for deg
Susan Sto Helit Skrevet 15. juni 2010 #504 Skrevet 15. juni 2010 Snart permisjon, ja... Og da er det rett på ferie med lillgutt og mannen... (Så permisjon og permisjon... Fri alene blir det hvertfall ikke.) Bør ha det meste i orden før det, egentlig. Er vel strengt tatt 40 dager igjen idag... Så da er jeg vel høygravid. Igår funderte jeg på om one-piece er mer sexy enn flodhestbuksa, og om det hadde blitt akseptert på jobb? Har vært hos legen idag. Alt er fint, vekta er på +2kg, magen er midt på streken, og baby ligger i udefinert leie. (Han syntes han kjente hodet ned, men det stemte ikke med hvor hjertelyden var. Så muligens tverrleie eller noe...) Om en uke skal jeg til jordmor og få bestilit time til UL, for å avgjøre leie. Og sikkert vektestimere og sånt når vi først er der.
Susan Sto Helit Skrevet 16. juni 2010 #505 Skrevet 16. juni 2010 Vært flink idag! Har ryddet og vasket litt inne på babyrommet. Og nå ligger en del klær pent og riktig sortert i babykommoden vår. Gulvet er fullt av rot ennå, men det tror jeg går over ganske fort. Det viktigste nå er at alt av klær o.l. har fått en definert plass, og det er derfor litt lettere å vaske og ordne enn det var før...
dreia Skrevet 16. juni 2010 #506 Skrevet 16. juni 2010 Gratulerer som høggravid. Eg skulle gjerne vore floge på veggen om du gjorde alvor av å testa ut one-piece på jobben.
Epica Skrevet 17. juni 2010 #507 Skrevet 17. juni 2010 Igår funderte jeg på om one-piece er mer sexy enn flodhestbuksa, og om det hadde blitt akseptert på jobb? Ja man blir desperat! tenk, snart tobarnsmor...permisjon...deilig Bestemt navn?? Grattis som høygravid! Arg...blir gal, driver på å dra singlet over buksa, den glir bare opp! :gjeiper:
Susan Sto Helit Skrevet 17. juni 2010 #508 Skrevet 17. juni 2010 Vi har langt fra bestemt navn... Er vel egentlig noe vi knapt har diskutert. Lillegutten var jo navnløs i nesten to uker, og da hadde vi jobbet med navn lenge... Så dette kan jo ta tid... Jeg har gjerne en singlet nedi buksa, og så en lang genser over buksa... Må ha noe som holder seg på plass hele tiden... Takk for høygravid-gratulasjoner... Jeg både gruer og gleder meg til permisjon... Har mye jeg føler jeg ØNSKER å ivareta på jobb. Det er bare at jeg vet tiden ikke strekker til. SÅ jeg filtrerer og filtrerer. Heldigvis er mannen litt mer opptatt av å begynne å ordne ting hjemme nå. Jeg nevnte at vi nå "bare" mangler soveplass, bilsete, stelleplass og sånt til baby nå... Og da mente han det kanskje var på tide å få hentet kurven... Jeg tør liksom ikke mase om det, for den tar ganske mye plass av soverommet vårt. Men gleder meg til å få den i hus så jeg kan kose meg med å ordne den klar!
Prada Skrevet 18. juni 2010 #509 Skrevet 18. juni 2010 Lurte på noe.. Sover gutten deres i bambuspysj på sommeren? Lurer på om jeg må bytte ut ullpysjen med noe tynnere, og lurte da på bambus. Men jeg er helt ukjent med det, og vet i så fall ikke om jeg bør velge sommerpysj eller vanlig lang pysj. Noen råd?
Susan Sto Helit Skrevet 18. juni 2010 #510 Skrevet 18. juni 2010 Lurte på noe.. Sover gutten deres i bambuspysj på sommeren? Lurer på om jeg må bytte ut ullpysjen med noe tynnere, og lurte da på bambus. Men jeg er helt ukjent med det, og vet i så fall ikke om jeg bør velge sommerpysj eller vanlig lang pysj. Noen råd? Han har hatt babmuspysj om sommeren de siste årene, ja. Og den er bare supermyk og herlig! Har aldri prøvd sommerpysj i bambus, men kun sånn hel, lang dress. Og bortsett fra de aller varmeste dagene, da han lå bare i bleia, så har vi brukt bambuspysj. Nå er han såpass stor at vi har begynt å gi etter for "kule" pysjer i bomull. Hvertfall nå om sommeren. Så langt har det vært nøstebarn om vinteren, hvertfall. Og de elsker han jo...
Caramba Skrevet 18. juni 2010 #511 Skrevet 18. juni 2010 Navn er alltid en utfordring, ja. Vår første fikk et helt annet navn i starten, som vi fortalte en del folk, før vi byttet i siste liten. Dermed var navneforvirringen komplett en god stund siden man ikke prater med alle man kjenner like ofte, he he... Så bra at mannen er i gang med foreberdelser også, de trenger gjerne å sparkes litt i gang. Slik var det her også. Ha en god dag
Prada Skrevet 18. juni 2010 #512 Skrevet 18. juni 2010 Jeg orker ikke ha med Martin i klesbutikker, dit går jeg alene, så han vet ikke om de kule pysjene. Han ser de andre barna på svømming får de på seg, men ragerer ikke. Men han bare elsker ullpysjen sin, så han er glad til. Og det er helt krise dersom den er på vask, da må han få ullongs og ulltrøye. Men i dag har jeg da handlet bambus, det virket utrolig deilig da jeg kjente på det. Er det slik etter noen vask også? Og hvordan vaskes det egentlig? Glemte å spørre i butikken. Så får vi se om jeg klarer å få lurt på han den nye pysjen i kveld. Nye klær er skummelt...
Susan Sto Helit Skrevet 18. juni 2010 #513 Skrevet 18. juni 2010 Hvis du behandler bambus pent, og vasker det som ull, så holder det seg mykt og fint lenge! Gjett om jeg skal bruke myk og god bambus på baby...
Prada Skrevet 18. juni 2010 #514 Skrevet 18. juni 2010 Med lanolinsåpe eller Milo? Bruker begge deler til ull, litt avhengig av hva som skal vaskes (pysj eller undertøy) Ville tro det kanskje holdt med Milo, hvis ikke bambus/soya inneholder disse ullstoffene...? Hvis det oppfører seg som ull, så trenger del vel ikke vaskes så ofte heller. Skal følge litt med på den butikken jeg var i framover, mulig det blir mer av disse bambusklærne her også!
Susan Sto Helit Skrevet 18. juni 2010 #515 Skrevet 18. juni 2010 Tipper Milo holder. Vi bruker vel egentlig bare vaskenøtter på ull vi... (Nøstebarnulla vasker jeg ekstremt sjelden, og da gjerne uten såpe... Og det har aldri luktet vondt eller noe, uansett hva jeg har vasket vekk.)
Susan Sto Helit Skrevet 21. juni 2010 #516 Skrevet 21. juni 2010 Igår fikk jeg forresten litt ånden over meg... Og satte meg ned og sydde mens mannen hadde besøk og så fotball. Resultat: 1 stk lommeslynge. (Laget av et billig dynetrekk.) Det var kjempelett! Og jeg funderer veldig på om jeg kanskje skulle sydd en til, i to forskjellige stoff, om jeg trives med den og bruker den litt... Har lurt litt på om jeg må kjøpe noe stroppestoff til Meitai, og noe bomullsflanell eller noe, som jeg kan sy "baksiden" av dynetrekk med... (Har nemlig litt igjen av det kule gardinstoffet mitt, og vil ikke bruke opp alt på en ting.) Har veldig lyst til å kjøpe inn noe Petrolblått eller brunt, som jeg kan bruke sammen med det. Lommeslynga ble overraskende fin, så jeg tror den må øves litt på før baby kommer.
Susan Sto Helit Skrevet 21. juni 2010 #517 Skrevet 21. juni 2010 Henter fram igjen denne: Følgende planer har jeg før babyen kommer: (Ikke nødvendigvis i den rekkefølgen) *Sy lommeslynge *Rydde babyrommet *Finne stellebordsløsning på badet *Finne frem og sette opp babykurven på vårt rom *vaske/fryse babymadrass *Vaske sengetøy til babykurv, vogn og sprinkelseng *Hente ned babyklær fra loftet *Hente ned ammeklær fra loftet *Finne gravidstæsj på loftet... *Sy gardiner til babyrommet Du bør kanskje legges opp litt... *Sy/legge opp gardiner til vårt soverom *Male babyrom Er malt, men det er noen stygge flekker som bør få en touch-up. *Kjøpe lampe til babyrom og henge opp denne. *Dekorere babyrom *Vaske babyklær og legge klart i kommoden på rommet Nesten ferdig. *Farge ulltøy etter storebror (Mye av det lyse har flekker.) - Farge er kjøpt. Og jeg har funnet det meste av tøyet, tror jeg... Men må ha mannen til å så flyttet kjøleskapet så jeg kan slå på microen... *Vaske klart alle tøybleier, så de er innvasket *Ha fryseren full av mat, så vi slipper å lage mat den første babytiden *Sette sammen fotpose og resten til vognbag *Ta service på barnevogna *Vaske badebaljen grundig - Ganske ferdig. *Kjøpe bok ala "mitt første år" til noen få bilder. *Kjøpe ny bil *Skaffe bilsete til baby (I krise KAN vi i teorien bruke storebrors, det er godkjent, men på ingen måte optimalt.) *Sy meitai av samme stoff som gardinene på barnerommet? *Lære meg å brette brettebleier... *Strikke søskenluer til lillegutt og til baby. Har jeg glemt noe nå tro... Før fødsel er det jo lite som må ordnes: *planlegge barnevakt *skrive ønskebrev *pakke fødebag *pakke overnattingsbag for storebror
Epica Skrevet 22. juni 2010 #518 Skrevet 22. juni 2010 FLINK med lister! Og så flink å sy, skulle ønske jeg hadde tålmodighet til å lære meg.. Må legge ut bilde!
Susan Sto Helit Skrevet 22. juni 2010 #519 Skrevet 22. juni 2010 Da har jeg vært hos jordmor, og har fått time på sykehuset neste torsdag, for å ta UL og avgjøre leie og evt. vei videre. Er litt spent, og litt skremt, for jordmor tror det er seteleie fortsatt.
dreia Skrevet 22. juni 2010 #520 Skrevet 22. juni 2010 Godt du iallfall får bekrefta om det faktisk er seteleie denne gongen. Kva skjer om den lille ligg i seteleie? Blir det keisarsnitt då eller heller ekstra oppfølging ved fødselen? *krysser fingrar*
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå