Prada Skrevet 1. mai 2010 #461 Skrevet 1. mai 2010 Babyklær som lukter røyk? Jaja... forsåt godt at de gikk rett i maskinen.
Zia Skrevet 1. mai 2010 #462 Skrevet 1. mai 2010 Usj så ekkelt med røyklukt - hvordan har det gått til? Stakkars barn Så spennende med maling av rom - tror det blir veldig fint, sånn du har beskrevet det tidligere Helt sikkert greit å få gjort det nå - formen blir vel neppe stigende utover kanskje Tenk at du er så langt allerede :rødme: Håper du blir sykmeldt til 80 % snart, så kroppen din får den hvilen den behøver God lørdag!
Caramba Skrevet 1. mai 2010 #463 Skrevet 1. mai 2010 Og skulle vi mangle klær i str 50, så tipper jeg det er mange nok naboer som har noe vi kan låne... Og så er det jo gøy å shoppe litt også.... Jeg hadde også en del str 50 fra før, men jeg klarte ikke motstå noe av de supersøte, knøttsmå tingene jeg fant i butikkene. Mine gutter var så pittesmå at vi brukte str 50 ganske lenge.
dreia Skrevet 2. mai 2010 #464 Skrevet 2. mai 2010 (endret) Babyklær med røyklukt? Eg ser du er flink med symaskina og har tenkt å sy bl.a. MT. Eg har også som mål å læra meg å sy litt forskjellig (symaskina mi står stort sett berre og støvar ned ), og eg kunne veldig gjerne tenkt meg å sy bl.a. MT. Men er usikker på om eg tør - den må jo vera trygg! Har du oppskrift på å sy MT? Og tankar om kva den bør innehalda? Eg har sett ein del på denne oppskrifta, og synst den ser overkommelig ut med mine begrensa syferdigheter. Ser den MT-en bra/brukbar ut, eller har du kanskje noko bedre alternativ? Det burde kanskje vore noko meir støtte for hovudet til babyen? Og: Gratulerer med 3. trimester! Tida flyr jo! Endret 2. mai 2010 av dreia
Kummin Skrevet 6. mai 2010 #465 Skrevet 6. mai 2010 Detta går veien! Om man nå sitter og liker å strikke om sommern... Hva kunne en sånn Oslobaby mangle? Vi kommer mest sannsynlig og hilser på omtrent rundt 1. august-aktig. Ca. Ingen planer spikra. Synes tida flyr, jeg. Satser på du har det på samme måte?
Susan Sto Helit Skrevet 7. mai 2010 #466 Skrevet 7. mai 2010 Da er jeg altså tilbake etter 5 dager i Østerrike. Og kan vel konkludere med at jobbtur som inkluderer en del gåing, og gjerne fellesmiddager på kvelden, og dermed sene kvelder, er ganske slitsomt som gravid i 3. trimester. Jeg fikk til slutt tid til å shoppe, men det ble ikke noe utbytte, for sommerklær til baby ser jeg ikke behov for. Singletbodyer og kortermede bodyer er det som ligger mest ubrukt av fra sist. Zia: Jeg fikk malt ett strøk med ny maling før jeg reiste, og det ser veldig bra ut! Nå må jeg bare finne tid til neste strøk. Er ennå ikke sykmeldt, men har legetime med det som plan midt i den uka som kommer... Vet ikke hvor mye legen mener jeg bør være hjemme da... Jeg har lyst til å starte med en gang i uka selv. Caramba: Litt shopping i str 50 blir det nok, ja... Selv om jeg synes det er vanskelig å finne noe i så små str. Dreia: Så lenge du finner en oppskrift fra tettinntil, og ingen har kommentert at den er utrygg, så tipper jeg det er ganske så trygt. Og flink med symaskina er kanskje å overdrive, etter å ha klart å sette i stikkontakten og sydd to rette sømmer? Men ideer har jeg... Kummin: En sånn Oslo-baby kunne nok sikkert mangle noe ulltøy det var greit å bli båret i når været blir kaldere sånn rundt oktober-november. (Jeg klarer votter og luer selv, men utover det går jeg lei. ) Har aldri båret baby ute på vinter før, så der har kanskje du mer erfaring enn meg? Ellers kan det fort skje at baby trenger sperrelag til brettebleier... Så får vi håpe det blir fødsel så dere får besøkt rundt 1. august. Om jeg går max over, så kan det vel bli så sent som 7. august eller noe... Selv om jeg selvfølgelig mener det blir 16. eller 23. juli.
Susan Sto Helit Skrevet 10. mai 2010 #467 Skrevet 10. mai 2010 Da ble siste malingstrøket tatt i helga, og nå er maskeringstapen borte, gardinene hengt opp, stikkontakten på plass igjen, ovnen på veggen, og generelt begynner det å se ut som et rom igjen, og ikke et rotekott... Så da mangler bare lampa, og noen stickers på veggen... (Tror jeg må fikse litt på gardinene da. For de henger litt lavt, synes jeg...) Pluss at vi har to komoder som vi må flytte ut. (Mannfolkjobb!)
Susan Sto Helit Skrevet 12. mai 2010 #468 Skrevet 12. mai 2010 Da er jeg 20% sykmeldt ut mnd, så får vi se om jeg merker litt forskjell. Er jo også mye fridager og sånt som hjelper på, så man skal ikke se bort ifra at det gjør stor forskjell nå, og så blir det hardt å klare seg med "så lite" fri i juni... Sitter og lager liste over alt jeg må gjøre på jobb. Satser på at det blir gjort mye på fredag, for da er det få andre som jobber, og forhåpentlig mye ro og fred... Skal ta kort dag da, så vi får se hva jeg rekker over. Har et par ting jeg bør gjøre før jeg går idag, men det tar jo ikke så lang tid.
Neytiri Skrevet 16. mai 2010 #469 Skrevet 16. mai 2010 Så bra og se at du skal ta det litt mer med ro....får passe på bekkenet ditt vettu Håper du of familien får en strålende fin 17mai
Susan Sto Helit Skrevet 18. mai 2010 #470 Skrevet 18. mai 2010 Bekkenet mitt er vel det jeg har minst problem med å passe... Men jeg merker nå at det ikke akkurat blir bedre nå som jeg blir tyngre... (Hjalp ikke med 17.mai heller, tror jeg...) Men for meg så er det vel trøttheten og kvalmen som slår meg ut. Bråvåknet en time eller noe etter at jeg sovnet i natt, av at jeg holdt på å tisse på meg og gulpe opp mat samtidig... Fikk bare kastet meg ut av senga og løpt på do akkurat i tide... Så mye for å ha spist bra på 17. mai... ) Hadde masse småbarn med foreldre på besøk igår. (Naboer) Og det var koselig. Fikk mye ros for babyrommet. Og det største komplimentet av alle var vel kanskje at en liten tass på ca 6mnd var helt betatt... Både av lampa og dekoren. Han var tydelig fengslet. Så det blir nok et bra rom for en liten baby! Nå har vi nemlig fått opp lampa, og fått ut kommodene som sto i veien. Så da gjenstår bare litt rydding, så kanskje det begynner å bli klart til å vaske ut av babykommoden og begynne å vaske klær.. Pluss å innrede rommet sånn vi vil, og få inn en expedit hylle så vi får et sted å sette leker. Merker på kroppen at det nærmer seg nå, og at jeg begynner å bli klar for å være ferdig med graviditeter!
Susan Sto Helit Skrevet 18. mai 2010 #471 Skrevet 18. mai 2010 måneder og dager 1 fullgått måned: 4 uker + 3 dager 2 fullgåtte måneder: 8 uker + 6 dager 3 fullgåtte måneder: 13 uker + 2 dager 4 fullgåtte måneder: 17 uker + 5 dager 5 fullgåtte måneder: 22 uker + 2 dager 6 fullgåtte måneder: 26 uker + 5 dager 7 fullgåtte måneder: 31 uker + 2 dager 8 fullgåtte måneder: 35 uker + 5 dager 9 fullgåtte måneder: 40 uker I følge denne er jeg straks 7 fullgåtte mnd, og i min 8. mnd... Merker tiden går litt fortere nå... Er jo så mye annet som skjer. Snart må jeg vel endre til en Ticker som teller ned rett antall dager isteden, kanskje? Denne sier 65 dager igjen, men det er jo til 40 uker... Gleder meg til å bli ferdig, men det er jo litt rart å vite at jeg aldri skal være gravid igjen... Og at jeg snart har ansvaret for to små barn, og ikke bare en som begynner å bli ganske selvgående.
Susan Sto Helit Skrevet 21. mai 2010 #472 Skrevet 21. mai 2010 Da har tickeren flyttet meg over i det nest siste bildet... På mandag skal jeg til jordmor, og jeg lurer litt på om hun kommer til å gjette litt på leie. Det har vært mye bevegelse de siste dagene, spesielt igår. Og nå lurer jeg nesten på om magen så mindre ut i morges... Nesten så jeg er litt spent... Kanskje jeg klarer å huske å spørre litt rundt dette med mannen og fødsel og det å se ting han ikke vil se... Og hva sjansene er for at jeg får føde i badekar som jeg har lyst til... Bare 2 mnd igjen nå, og jeg gleder meg så veldig til å ha liten baby igjen!
Spatula Skrevet 21. mai 2010 #473 Skrevet 21. mai 2010 Jeg vil også prøve badekar, og har funnet ut at hver fødestue på sykehuset som jeg har valgt tilbyr dette. Men om tiden strekker til det var en annen sak Ser du er 7 fullgåtte måneder i morgen.. Tiden flyr
Susan Sto Helit Skrevet 21. mai 2010 #474 Skrevet 21. mai 2010 Alle fødestuer der jeg skal føde har også badekar. Men når jeg uttrykker mine ønsker om å føde i badekar overfor jordmødre, som kanskje har oppfattet litt av mitt behov for å kunne planlegge mye, så er de raskt ute med å si noe om at de ikke kan garantere dette, og at det er mange forutsetninger. Så jeg tenkte jeg skulle snakke litt med jordmor om hva som kan skje, som kan hindre meg i å få badekarfødsel. Jeg vet at det å gå lenge etter vannavgang er en ting. En annen ting er dersom babyen er stresset, eller jeg får feber. Og selvfølgelig om jeg trenger epidural eller annen smertestillende. Men jeg er positiv, og tenker på at jeg fikk sitte flere timer i badekar under åpningsriene sist, så sjansen er ganske stor for at jeg kan få gjøre det denne gangen også. Forutsatt at jeg ikke må ha epidural igjen.
Susan Sto Helit Skrevet 21. mai 2010 #475 Skrevet 21. mai 2010 Må kanskje fortelle at jeg har shoppet litt i str 50 og 56... Både litt nytt, og litt brukt. Jeg har kjøpt to Lille Ba bambus/soya bodyer, som er supert i varmt vær. (Som ull, bare at det er mykere, og mer som bomull. Pluss at vi har en eller to pysjer i samme... (Det ser ut som om jeg kjøper det litt i rosa og rødt da... Så blir det en gutt, så blir han nok litt rosa og rød innimellom. Akkurat som storebroren.) Pluss at jeg var på H&M og kjøpte to sett med body og bukse i bomull. Ett i 50 og ett i 56. Ikke de kuleste fargene og mønstrene, kanskje. Ett sett i grønt, og ett i grått... Men litt nytt må vi jo ha.
Neytiri Skrevet 21. mai 2010 #476 Skrevet 21. mai 2010 Bambus body :klø: har aldri hørt om det, hvor kjøper du de???
Susan Sto Helit Skrevet 22. mai 2010 #477 Skrevet 22. mai 2010 LilleBa har jeg sett i butikk i nærheten her, Junior Barneklær. Ellers er det ganske mange nettbutikker som har merket. Bambus er genialt. Det holder på varmen selv om det blir fuktig, samtidig som det transporterer fuktighet vekk fra kroppen. (Altså er det med på å regulere kroppstemperatur. (Og det er nyfødte babyer ganske dårlige på selv.) LilleBa sine bambus-bomull og bambus-soya produkter er i tillegg supermyke og gode. Og dermed blir det noe av det beste man kan legge mot babyhuden! http://www.lilleba.no/
Susan Sto Helit Skrevet 25. mai 2010 #478 Skrevet 25. mai 2010 Da har jeg vært hos jordmor idag. Hun fant ut at baby nok ligger med hodet opp og rumpa ned, men fortsatt har god tid til å snu seg... Skal tilbake om ca 4 uker, og da skal hun bestille ny UL for bekreftelse av leie. (Uansett om vi da tror den ligger med hodet ned.) Ellers var alt fint. (Bortsett fra at jeg hadde stresset litt i morges, og etter å ha ligget på benken og blitt både kjent på og sjekket hjertelyd, så ble jeg skikkelig kvalm, og måtte løpe på do...) Jordmor mente at om jeg hadde det sånn, så bør jeg nok vurdere å øke sykmeldingsprosenten min. Så jeg får kjenne litt på det ut uka. Det er jo bare ca 5 uker igjen med jobb, uansett hvordan jeg vrir og vender på dette... Og om jeg er 20% eller 40% sykmeldt i de ukene, så utgjør det ikke SÅ mye av totalen... På den annen side er det sjelden jeg stresser så mye og blir så dårlig sånn som idag.
Neytiri Skrevet 25. mai 2010 #479 Skrevet 25. mai 2010 Hva er det med i dag, er jo flere av oss som er kvalme :dåne: Håper du hører litt på jordmor og prøver å slappe av....er faktisk ikke lenge til nå! Har dere følelse for jente eller gutt??? Jeg tror faktisk du har en jente der inne
Susan Sto Helit Skrevet 25. mai 2010 #480 Skrevet 25. mai 2010 Har ingen anelse om dette blir jente eller gutt. Mange sier jeg har jentemage, og kvalmen som kom tilbake KAN være et jentetegn. Men ellers er jo mye veldig likt som sist og. (Og jeg aner fortsatt ikke hvordan folk klarer å se forskjell på jente og gutte mage!) Kan jo notere det fram til jeg lager en tippeliste. At du tipper jente. Hadde vært kult med ei jente da, det er altfor få av dem rundt oss nå. (Det er derimot MYE bittesmå gutter.)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå