Gå til innhold

Veien til målet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Om vi får bekreftet seteleie denne gangen, så får vi ta alt som det kommer.

Tipper det blir mer oppfølging på sykehuset frammover da...

Litt kjipt i så fall, for vi skal jo ha ferie også, og det er ikke BARE å sette bort en 3-åring som ikke skal i barnehagen, og heller ikke være med på UL.

Og ikke minst det at det blir vanskelig å reise noe sted når man kanskje må sitte noen timer og vente på UL fra morgenen av.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oi, håper jordmor tar feil og det er hodeleie denne gangen. Ei jeg kjenner fødte i sete første gang, andre gang trodde de også babyen lå i sete, men han snudde seg helt på slutten og fødselen gikk "smoooth" på tre timer. Tvi tvi :klemmer:

Uansett blir du forberedt denne gangen :klemmer:

Skrevet

Oi, håper jordmor tar feil og det er hodeleie denne gangen. Ei jeg kjenner fødte i sete første gang, andre gang trodde de også babyen lå i sete, men han snudde seg helt på slutten og fødselen gikk "smoooth" på tre timer. Tvi tvi :klemmer:

Uansett blir du forberedt denne gangen :klemmer:

Det er den løsningen jeg satser på. ;)

Er egentlig ganske optimist så lenge det ikke føles som babyen sitter veldig i en posisjon, men beveger en del på seg. :)

Skrevet

Fødte du vaginalt i sete sist?? Hvordan gikk det forresten?

Er ikke bedre sjans dem snur seg "riktig" vei etter du har hatt en fra før, eller hvordan er det?

Synes utrolig mange frykter det å ha sete fødsel, men etter å ha lest mye om det virker det for meg som det kan gå veldig greit også.......legene passer vel på hvis det ikke går eller?

oi mange spm :fnise:

Skrevet

Jeg fødte vaginalt i sete sist, og det gikk faktisk ganske så bra. Har er relativt god opplevelse av alt som skjedde etter at de oppdaget at det var sete.

Jeg er ikke redd for setefødsel, men jeg håper alikevel at baby snur seg før vi kommer dit. Vi var veldig godt ivaretatt, og de passet så godt på oss at det nesten ble KS, faktisk, fordi de var bittelitt bekymret. ;)

Annengangs har gjerne bedre plass i mage og bekken, og det er helt vanlig at ungen kan snu seg sent.

Vi får se hva som skjer. Jeg har ingen planer om å føde før det hvertfall har gått 3 uker...

Skrevet

Oi det nærmer seg for deg nå!!! :hjerte:

Det blir nok fantastisk å bli tobarnsmor, bli mer en familie.. :)

Håper lille snur seg snart! :hug:

Men godt uansett det gikk bra sist,. det gjør det denne gangen også skal du se ;)

Nå er det snart ferie...3 uker!

Så hvis vi ikke "prates" før jeg er tilbake på jobb - ha en heeeeerlig sommer! :klem:

Skrevet

Deilig med ferie! Litt misunnelig, egentlig!

Men, nå har jeg 6 arbeidsdager igjen før permisjon, så jeg overlever vel? :fnise:

Du får ha en herlig ferie, Epica!

Så får vi se hvordan lille i magen ligger når du er tilbake fra ferie.

Skrevet

Mannen har "våkna"...

Nå er det tatt service på barnevogna. (Byttet et stag som var skjevt, bl.a.) Kjekt med Babyshop i nærheten, som gjorde dette fort og greit!

Kurven er hentet, og det samme er litt mer av barnetøyet.

(Men han fant ikke det aller minste. Så enten så finner han det idag, eller så finner jeg det neste uke...)

Og i tillegg er han med og arrangerer kveldens fest i borettslaget. :)

Pluss at det er jo ett og annet hjemme som må ordnes hele tiden.

Nybilen kom bare med en nøkkel, så han måtte til forhandler for å få en til.

Vi gikk tom for gass til grillen, så han måtte bytte i ny... o.s.v.

Mye reising hit og dit, hvertfall. ;)

Dessuten har han begynt å snakke om babysete til bilen. (Rart hvor lite krevende jeg er denne gangen, i forhold til sist... Er fornøyd så lenge det er et trygt merke, og det ikke har vært i kollisjon.)

Ellers har han kjøpt bilsete til Svigers. Som de kan ha til lillegutten. Et skikkelig besteforeldresete. :)

Søte mannen!

Skrevet

Mannen har hentet det siste babytøyet hos svigers. Så nå er jeg i god gang med vasking av det.

MYE søtt! :)

Fant Babybjørnen i samme haugen. Men er usikker på hva vi gjør med den... Kommer nok ikke til å bruke den, for vondere ting for ryggen skal man lete lenge etter...

Ellers kjøper vi 4 år gammelt babysete fra naboen. Tipper det er identisk med det vi hadde sist. :)

2 1/2 arbeidsdag igjen, så er det permisjon/ferie! :)

Gleder meg til å ikke stresse meg opp om morgenene på lenge! :)

Nå er det bare drøye 5 uker igjen også, til baby garantert er her!

Skrevet

man trenger vel nesten 2 dager på å rydde pulten, eller...? :gjeiper:

Lurte på å selge Babybjørnen vår, for jeg kommer IKKE til å bruke den igjen. Men har egentlig ikke hjerte til å selge et så dårlig produkt videre :sjenert:

Skrevet

man trenger vel nesten 2 dager på å rydde pulten, eller...? :gjeiper:

Lurte på å selge Babybjørnen vår, for jeg kommer IKKE til å bruke den igjen. Men har egentlig ikke hjerte til å selge et så dårlig produkt videre :sjenert:

Pulten er ganske ryddig. Men jeg trenger de to dagene til å fullføre noen oppgaver.

Tenker det samme som deg om babybjørnen... Lurer litt på å gi den bort, men ønsker vel egentlig ingen så vondt at de får bruke den...

Skrevet

Og hvis noen lurte...

Ul idag viste en baby som ligger rygg mot rygg med meg, en morkake som fungerer supert, navlestreng med fin gjennomstrømning, passe med fostervann, og et hjerte som dunket akkurat som det skal.

Og hodet, det ligger nedover.

Så det blir nok ikke flere turer på sykehuset på oss før fødsel. :)

To arbeidsdager igjen, så er det permisjon/ferie.... :hoppe:

Skrevet

Perfekt! Så bra, da er det bare å vente... :hoppe:

Skrevet

:hoppe: neimen så bra da!!! blir ikke setefødsel da håpentligvvis....

Nå er det jammen meg ikke lenge til heller!

Skrevet

Kan jo ta en mini-oppsummering av legekontrollen igår også, kanskje?

Blodtrykket er supert. Heller mer mot lavt enn høyt. 100/65

Symfysemålet er ca på streken.

De fant svake spor av protein i urinen, men det betyr lite. (Stripsene er overfølsomme i følge legen.)

Og vekta er nå på +3 kg. (Jeg er fortsatt ganske morgenkvalm, og har i tillegg ikke plass til noe særlig mat i magen...)

Men regner jo med at det fortsetter med +0,5kg i uka fremover, og at jeg da ender på +5kg til slutt, eller noe deromkring...

Så alt er bra med meg, og alt er bra med baby. :)

Skrevet

Så bra at alt står bra til, og nå kan jo baby komme når som helst!

hvordan var det hos førstemann...gikk du over tid eller?

Skrevet

Førstemann gikk jeg en uke over tiden med.

Og sånn som det er nå, har jeg egentlig ikke noe stress med å føde ennå.

Mulig jeg er mer utålmodig om et par uker...

Skrevet

Hehe ja jeg skjønner det, jeg har dager hvor jeg er kjemperolig og føler det er sååå lenge til, men i dag har jeg sånn dag "oh shit" jeg har så dårlig tid :fnise:

du har jo da vært utrolig flink og virker som du har alt klart nå :)

Skrevet

Nå har jeg faktisk sittet her i ca. 3 timer og lest gjennom HELE dagboken din :fnise:

Utrolig spennende å lese graviditesbøker. Det er lenge til jeg skal bli gravid, men er allikevel innom her og titter litt her og der. Kjenner at det kiler litt i magen faktisk :sjenert: (selv om jeg utifra disse dagbøkene har "erfart" at det å være gravid og ha barn ikke er som en dans på røde roser)

Uansett, håper det går bedre med deg. Er sikkert veldig deilig med permisjon. Ikke lenge til termin heller (23. juli?? :klø: ). Tipper det blir en jente jeg. Så blir det en av hver. En perfekt, liten familie :)

Ønsker deg en fin sommer jeg. Også skal jeg følge med videre her :):klem:

Skrevet

Nå har jeg faktisk sittet her i ca. 3 timer og lest gjennom HELE dagboken din :fnise:

Utrolig spennende å lese graviditesbøker. Det er lenge til jeg skal bli gravid, men er allikevel innom her og titter litt her og der. Kjenner at det kiler litt i magen faktisk :sjenert: (selv om jeg utifra disse dagbøkene har "erfart" at det å være gravid og ha barn ikke er som en dans på røde roser)

Uansett, håper det går bedre med deg. Er sikkert veldig deilig med permisjon. Ikke lenge til termin heller (23. juli?? :klø: ). Tipper det blir en jente jeg. Så blir det en av hver. En perfekt, liten familie :)

Ønsker deg en fin sommer jeg. Også skal jeg følge med videre her :):klem:

:velkommen:

Er skikkelig imponert over at du har orket å lese alt!

En fin sommer til deg også!

Termin er satt til 24.juli, og jeg har absolutt ikke planer om noen fødsel hverken denne uka eller neste.

(Etter 16. tror jeg er ok, men det er mulig jeg ombestemmer meg når jeg kommer dit.)

Permisjon/sommerferie er herlig! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...