Gå til innhold

underlivssopp

Fremhevede innlegg

Skrevet

Mitt problem er at nesten hver gang jeg har hatt sex, og 3-4 dager før hver mens så får jeg en soppinfeksjon. Det svir og har klumpete utflod så jeg regner med det er sopp. Hva kan jeg gjøre.. Det går jo over en uke før jeg blir ferdig med dette hver gang det skjer..dvs. null sex og sure miner..

Bruker canesten eller den andre typen hver gang, men synes de hjelper lite..

Er det noe annet jeg kan gjøre for å forhindre dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kutte ut såpe i underlivet.

Kun bruke bomullsundertøy og ikke string.

Sove uten truse.

Slutte på hormonell prevensjon, evt bytte merke.

Unngå trange bukser.

Dette er grepene som har hjulpet meg.

Skrevet
Kutte ut såpe i underlivet.

Kun bruke bomullsundertøy og ikke string.

Sove uten truse.

Slutte på hormonell prevensjon, evt bytte merke.

Unngå trange bukser.

Dette er grepene som har hjulpet meg.

Bruker ikke såpe, lite string, ingen prevensjon og heller ikke trange bukser heller, men kan prøve litt av de andre forslagene dine.

Skrevet (endret)

.

Endret av Fantomina
Skrevet

Mitt forslag er at du oppsøker lege og hvis det er sopp kan det hjelpe med Diflucan som er reseptbelagt og i tablettform. Det er det eneste som funket på meg da jeg var hardt angrepet.

Skrevet

Bruker du Canesten/Pevaryl for mye, kan du bli immun.

Gå til legen, og få Dactacort/Diflucan e.l

Skrevet

Gå til legen for undersøkelse, konsultasjon og resept på medisin som virker. Sørg for å behandle partner samtidig. Sannsynligvis er det han som smitter deg hver gang du er kvitt det, sannsynligvis i kombinasjon med at canesten ikke er sterk nok til å ta soppen, og den blusser opp igjen etter kort tid.

Ellers har du fått noen tips. Bruk riktig såpe, ikke tett undertøy, hyppig skifte av truseinnlegg, bruk helst tamponger når du har mensen. Dette kommer selvfølgelig i tillegg til det viktigste; lege+behandling av partner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...