Gjest Gjest Skrevet 24. september 2009 #1 Skrevet 24. september 2009 jeg er så LEI av å rødme. det er blitt en slags tvangstanke. går på butikken med en vennine. jeg går og tenker, helt uten videre og uten grunn; "tenk hvis jeg rødmer nå. jeg må ikke rødme! det er ingenting å rødme for. ikke tenk på det en gang. da rødmer du mer! ikke tenk på å rødme!" så kjenner jeg varmen i ansiktet. rødmer fort av alt og ingenting. treffer jeg kjente ute på kjøpesenter eller på butikken rødmer jeg. en vennine sa til meg etter jeg hadde snakket med et søskenbarn jeg traff "så rød du ble!" jeg blir helt satt ut når folk kommenterer det. jeg VET det. MÅ du si det og gjør alt verre? har hatt flere kommentarer av venniner om dette. de tror ikke det er så vondt som det faktisk er. er så lei av at dette styrer meg. kan ikke gå med håret i hale, må ha håret i ansiktet for å skjule hvis jeg rødmer. vil ikke gå på kjøpesenter når det er mye folk. da er sjansene så store for å treffe kjente. jeg har så lyst å å gå ut uten å være redd for å rødme. jeg vet det ikke er "farlig" å rødme, at det er helt "normalt" osv. men det er ubehagelig å rødme for ting bare fordi jeg tenker at jeg ikke må rødme. jeg er så lei av å bli holdt tilbake sosialt pga frykten for å rødme. noen som har tips, råd eller erfaringer å dele? bør jeg snakke med venninene om dette, og si at jeg vet jeg rødmer, du trenger ikke kommentere det. men føler da at jeg vil rødme enda mer, for da forventer de at jeg rødmer og gjerne ser etter det når vi er ute. jeg blir gal :S
Gjest newm Skrevet 24. september 2009 #2 Skrevet 24. september 2009 Hei. jeg vet akkurat hvordan du har d. jeg slet i maaange år.. so fikk jeg høre om rød gruppen på akershus univeritetsykehus. der har de startet en grupp for de som rødmer og svetter ( er jo en sammenheng med rødming og svetting). Jeg tok kontakt med de og luert på hvordan de opererte dette og hvor mye det ville koste. og jeg skulle bare gå til legen få en henvisning til ahus.. så fikk jeg det dekka av staten:) nå etter operasjonen, rødmer jeg litt fortsatt, men det som er deilig er at jeg SELV faktisk har kontroll på når når jeg kan rødme og ikkje.. ikke helt 100% kontroll, men jeg kan stenge det vekk vist jeg absolutt vil. Og jeg har fått mye mer selvtillit:) ikke så mye sosial angst som jeg hadde:) dette er vertfall det tipset jeg kan gi deg. Og forresten, jeg ville sagt det til vennina di.. jeg sa det til mine aller nærmeste:) da forsto de meg vertfall om jeg ikkje ville dit og gjøre datt.. LYKKE TIL!
Gjest Gjest Skrevet 24. september 2009 #3 Skrevet 24. september 2009 takk for svar så du opererte og ble kvitt rødmen? hvordan blir dette gjort? har ikke hørt om det. er det noen bivirkninger i forbindelse med dette?
Inx Skrevet 24. september 2009 #4 Skrevet 24. september 2009 Stek deg i solarium først så du blir solbrent, deretter ser ingen forskjell når du faktisk rødmer
Gjest newme Skrevet 24. september 2009 #5 Skrevet 24. september 2009 det er en kikhull-operasjon. De går inn to plasser i armhulene og kutter noen nerver. jeg la merke til det med en gang jeg våkna etter narkosen. Jeg rødmer selfølgelig, men ikke så kraftig og lenge som jeg gjorde. ' bivirkninger er bl. annet : veldig tørre hender og svette på rygg og mage.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå