Gjest Elize Skrevet 24. september 2009 #1 Skrevet 24. september 2009 Kjøpte noen flotte brudesko her om dagen. De er aldeles nydelige. De er utrolig behaglige og de er polstret. Prøvde de i butikken og de satt perfekt. Men... I natt fikk jeg ikke sove og kunne ikke la vær å prøve skoene. Da oppdaget jeg til min store fortvilelse at den ene skoen glipper bak. Begynte nesten å gråte. Hva gjør jeg? Butikken tar ikke retur Noen forslag til hva jeg kan gjøre for å få skoen til å slutte å glippe? Dette haster, for jeg blir et nervevrak til jeg får fikset dette.
Leo Skrevet 24. september 2009 #2 Skrevet 24. september 2009 Det du opplever nå er årsaken til at man ikke bør kjøpe/prøve sko tidlig om morgenen! Alle har væske i føttene og når vi ligger ned fordeler væsken seg i kroppen og føttene trekker seg litt sammen. Når vi har stått/gått en stund kommer væsken tilbake og føttene "hovner opp" igjen. Sko bør derfor prøves/kjøpes på ettermiddag/kveld for å være sikker på at de ikke føles trange og vonde utover dagen når man bruker dem. For min del kan denne variasjonen utgjøre så mye som en hel størrelse litt avhengig av hva slags sko det er snakk om. Jeg tror m.a.o. at du har kjøpt brudesko i perfekt størrelse og at du kan ta det helt med ro! Prøv skoene igjen i ettermiddag/kveld du!
Miko Skrevet 24. september 2009 #3 Skrevet 24. september 2009 Eller kjøp hælkapper. Alle skobutikker har det, det er slike skinn"puter" (finnes også noen i silikon) man fester bak på skoen - funker som bare rakkern.
leirbål Skrevet 24. september 2009 #4 Skrevet 24. september 2009 Hvis den skulle fortsette å glippe har skobutikker "kippe kapper" og små såler i gjennomsiktig silikon. (Jeg tror det er silikon.) Ta med deg skoene til en butikk og spør hva du trenger. Da sitter den så fin at.
Gjest Glis Skrevet 24. september 2009 #5 Skrevet 24. september 2009 Jeg jobber i skobutikk og vet at dette er et vanlig problem Prøv først å legge en halvsåle i foran, de fleste blir overrasket over hvor mye dette hjelper på kippingen. Hvis det ikke er nok, kan du feste i en hælkappe i tillegg. Fordelen med halvsåle er at den både gir litt demping når du skal gå masse, pluss du kan ta den ut hvis beina blir litt hovne etter en lang dag
Gjest Elize Skrevet 24. september 2009 #6 Skrevet 24. september 2009 Takk for mange gode tips Skal prøve de nå, så får vi se hvordan det går.
Gjest Elize Skrevet 24. september 2009 #7 Skrevet 24. september 2009 Det fungerte bra. Gikk også bra med en vanlig sokk på. Så tror jeg kjøper noen lave sokker som jeg kan ha på meg på dagen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå