Gå til innhold

Fingring

Gjest Eurodice

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Masturbasjon er det samme som onani. Jeg foreslår at vi kutter ut ordbruken og skrider til handling. Da trengs det ikke så mange ord. Jeg mener ikke oss to, da, men generelt :ler: .

Nei. Ordene har forskjellig betydning, selv om de ofte brukes om det samme. Onani er å tilfredsstille seg selv, punktum. Masturbasjon er å tilfredsstille seg selv eller andre uten å ha samleie, punktum. Merkelig å protestere på at noen kommer med en konkret definisjon når man ikke kan det man snakker om, synes jeg.

Endret av Rimmern
Skrevet
Knapper er djevelens verk! :opplyser:

Glidelåser kan også gå i vranglås....

Jeg stemmer for lisser/ snorer... Som regel går de opp av seg selv, og om ikke kan de rives av...

Skrevet
Nei. Ordene har forskjellig betydning, selv om de ofte brukes om det samme. Onani er å tilfredsstille seg selv, punktum. Masturbasjon er å tilfredsstille seg selv eller andre uten å ha samleie, punktum. Merkelig å protestere på at noen kommer med en konkret definisjon når man ikke kan det man snakker om, synes jeg.

Det var svært så bastant du er, da. Jeg vet hva jeg snakker om. Sitat fra Tanums store rettskrivningsordbok: Masturbasjon (onani, seksuell selvtilfredsstillelse).

Bokmålsordboka (Universitetsforlaget): Masturbasjon: seksuell selvtilfredsstillelse, onani.

Fremmedordboka (Kunnskapsforlaget): Masturbasjon, d. s. s. onani.

Onani: Selvtilfredsstillelse av kjønnsdriften ved pirring av seksuelle organer uten samleie.

Er dette nok til å overbevise deg?

Skrevet
Ikke spør meg?! Jeg bare krafser ivei, og prøver å finne feste, men det er jo komplett umulig så glatt og klisset som der er. Og frøkenkjønnet hjelper ikke til der hun ligger og vrir og bukter på seg, som en annen snok. Men, når hun begynner å skake og riste atpåtil, og freser til meg, da er det nok! Da gir jeg opp... :engel:

Du skal ha for innsatsen - virkelig!

Skrevet (endret)
Det var svært så bastant du er, da. Jeg vet hva jeg snakker om. Sitat fra Tanums store rettskrivningsordbok: Masturbasjon (onani, seksuell selvtilfredsstillelse).

Bokmålsordboka (Universitetsforlaget): Masturbasjon: seksuell selvtilfredsstillelse, onani.

Fremmedordboka (Kunnskapsforlaget): Masturbasjon, d. s. s. onani.

Onani: Selvtilfredsstillelse av kjønnsdriften ved pirring av seksuelle organer uten samleie.

Er dette nok til å overbevise deg?

Nei. Kilden din tar feil i forhold til ordenes opprinnelige betydning. Men jeg regner med at den forholder seg til hvordan ordene har blitt brukt de siste tiårene. Dermed blir den jo ikke feil per se., men jeg foreslo en bruk som forholder seg til (som sagt) ordenes opprinnelige betydning. (HINT: Dette er ikke norske ord.)

Faktum er imidlertid at den opprinnelige betydningen av ordene er som jeg sier. Og jeg vet hva jeg snakker om, etter noen år med språkforskning på universitetet :-)

Endret av Rimmern
Skrevet

For meg er fingring sånn man gjør som usikker, umoden og uerfaren. Plukking på kvinnens underliv med fingrene, for gjerne å lukte på dem etterpå. (Det gjorde Espen, husker jeg)

Trodde aldri folk som fingret fant fram til noen hull...

Nuvel, når jeg har meg med selvet, sier jeg enten det, eller runke, eller at jeg ordna meg X antall orgasme i dag morges.

Jeg har sagt; "Ønsker Herren Fellatio?" Det blir som regel godt mottatt...

Skrevet
Nei. Kilden din tar feil i forhold til ordenes opprinnelige betydning. Men jeg regner med at den forholder seg til hvordan ordene har blitt brukt de siste tiårene. Dermed blir den jo ikke feil per se., men jeg foreslo en bruk som forholder seg til (som sagt) ordenes opprinnelige betydning. (HINT: Dette er ikke norske ord.)

Faktum er imidlertid at den opprinnelige betydningen av ordene er som jeg sier. Og jeg vet hva jeg snakker om, etter noen år med språkforskning på universitetet :-)

Jeg kan ikke annet enn å le av dette her, at mitt enkle spørsmål skulle avstedkomme så mange svar av varierende innhold. Er vi enige om at handlinger i denne konteksten er viktigere enn ordene som brukes? :sengekos:

Skrevet

Javisst. Handlinger er alltid viktigere enn begrepene. Men begrepene skal jo også brukes til å beskrive handlinger, så innimellom er jo også de viktige.

Og jeg foreslo et ord til deg som opprinnelig betyr det du var ute etter. Det var ikke veldig alvorlig ment, men den _egentlige_ betydningen _er_ altså klar.

Skrevet
Jeg har sagt; "Ønsker Herren Fellatio?" Det blir som regel godt mottatt...

Uff nei - hvis du ikke kan si det uten å bruke latinske ord, så kan det være det samme : :)

Skrevet

Vel, uansett om egenfiklingen kalles plukking, famling, kladding eller fomling; om den skjer med vin, levende lys og klassisk musikk i bakgrunnen, extra virgin på rutinert og bereist gnukkefinger; om det er nylongnissende skihanske i minusgrader i full fart nedover utforbakken, med skibuksa på knærne ... så begynner det som i utgangspunktet var en meget interessant problematikk å virke en smule tørr og akademisk, etter kanossergangen gjennom denne tråden... :Gjesp:

Skrevet
Uff nei - hvis du ikke kan si det uten å bruke latinske ord, så kan det være det samme : :)

Latin er i hvert fall bedre enn griseprat. Finnes det for eksempel noe mer avtennende og pubertalt ord enn "fitta"? Har heldigvis ikke vært borti noen voksen mann som bruker det ordet. Så ja til distingverte menn som kan latin, selv om de helst bør holde munn under akten ;)

Gjest Gjest_Frøken_*
Skrevet

Jeg bruker fingring som mitt hovedord når jeg snakker om tafsing på eget kjønn.

Men når jenter omtaler samme handling på seg selv for "runking", da får jeg litt grøsninger...

Skrevet
Jeg bruker fingring som mitt hovedord når jeg snakker om tafsing på eget kjønn.

Men når jenter omtaler samme handling på seg selv for "runking", da får jeg litt grøsninger...

Uansett hvilket ord de bruker, så kommer de med informasjon om ting jeg ikke trenger å kjenne til...

Gjest Gjest_Rimmern_*
Skrevet
Latin er i hvert fall bedre enn griseprat. Finnes det for eksempel noe mer avtennende og pubertalt ord enn "fitta"? Har heldigvis ikke vært borti noen voksen mann som bruker det ordet. Så ja til distingverte menn som kan latin, selv om de helst bør holde munn under akten ;)

Helt uenig. "Fitte" er et glimrende ord, og jeg benytter enhver anledning til å ta tilbake det ordet fra den misforståtte oppfatningen om at det er stygt. Å bruke ordet som skjellsord er prepubertalt.

Skrevet
Helt uenig. "Fitte" er et glimrende ord, og jeg benytter enhver anledning til å ta tilbake det ordet fra den misforståtte oppfatningen om at det er stygt. Å bruke ordet som skjellsord er prepubertalt.

Jeg tar det alltid som et sunnhetstegn når du er uenig med meg Rimmern, hehe :)

Skrevet
Uansett hvilket ord de bruker, så kommer de med informasjon om ting jeg ikke trenger å kjenne til...

Da er vel neppe dette rette tråden å lese.... noe som er helt frivillig... ;)

Skrevet
Jeg tar det alltid som et sunnhetstegn når du er uenig med meg Rimmern, hehe :)

Et uregistrert nick har ingen betydningsfull mening, uansett hva det måtte si eller mene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...