Gå til innhold

Kjæreste med svetteproblem

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Kjæresten min svetter uvanlig mye. Han kan sovne med hodet i fanget mitt mens vi ser tv, og jeg må flytte på ham etter max en halvtime, for da er store deler av buksa og genseren min gjennomvåt! Det samme skjer med puta hans om natta; klissvåt om morgenen. Han blir også svett ved den minste anstrengelse i det daglige. Jeg blir fort svett selv, men ikke i nærheten av så raskt og for så lite som ham. Har noen hørt om dette før? Er det noe man kan gjøre for det? Jeg har bedt ham dra til legen, men det virker ikke som at det kommer til å skje med det første.

Endret av Smulan
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Kjæresten min svetter uvanlig mye. Han kan sovne med hodet i fanget mitt mens vi ser tv, og jeg må flytte på ham etter max en halvtime, for da er store deler av buksa og genseren min gjennomvåt! Det samme skjer med puta hans om natta; klissvåt om morgenen. Han blir også svett ved den minste anstrengelse i det daglige. Jeg blir fort svett selv, men ikke i nærheten av så raskt og for så lite som ham. Har noen hørt om dette før? Er det noe man kan gjøre for det? Jeg har bedt ham dra til legen, men det virker ikke som at det kommer til å skje med det første.

Lavt testosteron eller høyt stoffskifte?

Skrevet
Lavt testosteron eller høyt stoffskifte?

Lavt testosteron kan det nesten umulig være. Får lese litt om høyt stoffskifte...

Skrevet

Det er liksom ingen av symptomene, annet enn det med svetting, som passer. Hmm... Nå er vel ingen av oss leger, og kan diagnostisere noen, men det hadde vært greit om noen kjente til problemet og visste av mulige løsninger på det.

Gjest helsevenn
Skrevet

Kan det være hyperhidrose, et syndrom med overaktivitet i den sympatiske delen av det autonome nervesystem?

Skrevet

En får iallfall kjøpt spesial puter og dyner på jysk som gjør at en svetter mindre på natten :)

Min svoger var plaget med alt alt måtte henges til tørk etter natten, men han slipper det etter han kjøpte disse fra jysk :)

Vet ikke hva de heter, men det vet dem på butikken :)

Skrevet

Det gikk et program om dette på tv for en stund siden.

Det var mennesker som hadde dette i varierende grad. Det går an å operere, men ofte er bivirkningene verre enn svettingen.

I følge de på programmet var det ingen medisiner som hjalp.

Skrevet
Kan det være hyperhidrose, et syndrom med overaktivitet i den sympatiske delen av det autonome nervesystem?

Om det står det at det er vanlig med svette armhuler, håndflater og fotsåler. Problemet ligger egentlig generelt på overkroppen. Mest på hode og rygg.

Skrevet
En får iallfall kjøpt spesial puter og dyner på jysk som gjør at en svetter mindre på natten :)

Min svoger var plaget med alt alt måtte henges til tørk etter natten, men han slipper det etter han kjøpte disse fra jysk :)

Vet ikke hva de heter, men det vet dem på butikken :)

Ah, takk for tips! Det skal absolutt sjekkes ut :)

Skrevet

aliminiumklorid eller no er det noe som heter.. fåes på apotek, eller yerka.. men vet ikke hvordan det er å bruke i ansikt og hodet? ellers ville jeg prøvd akupunktur.. det kan sikkert hjelpe:)

Skrevet

Hvis det er spesielle områder han svetter fra, f.eks armhuler etc kan man sprøyte inn disse områdene med Botox, det skal visstnok funke godt.

Skrevet
Problemet ligger egentlig generelt på overkroppen. Mest på hode og rygg.

Jeg har det sånn. Er kvinne, har vært sånn i mange år. Ekstrem klamhet/rennende svette fra brystet og opp. Enkelte dager verre enn andre, av og til nesten fin.

Legene finner ikke noe feil på meg, har også prøvd alternativ medisin og homeopat uten at det hjelper noe.

Det er helt pyton, men hva kan man gjøre?

Skrevet
aliminiumklorid eller no er det noe som heter.. fåes på apotek, eller yerka.. men vet ikke hvordan det er å bruke i ansikt og hodet? ellers ville jeg prøvd akupunktur.. det kan sikkert hjelpe:)

Både yerka og aluminiumsklorid er sterkt, så jeg ville vært forsiktig med å bruke det i ansiktet hvor huden er tynn og man lett kan bli litt sår. I verste fall vil jeg tro det kan gi litt arr.

• 3 år senere...
AnonymBruker
Skrevet

Operasjon kan hjelpe, thorakal sympatektomi, utføres i dag kun på A-hus. Den hjelper dersom man har problemer med svetting på hode, ansikt, armhuler og hender. Altså tar den bort svetting fra brystnivå og oppover. Det kan være et alternativ for kjæresten din som tydeligvis er så sterkt plaget.

Anonym poster: 9a88c382aed17415038423b199b9bde4

Skrevet

Ta Botox! Det FUNKER!! Jeg er avhengig selv! Tar botox under armene, og svetter INGENTING! Hadde et stort problem med dette før, men nå tenker jeg ikke på det! Det koster mye, men er SÅ verdt det! :)

AnonymBruker
Skrevet

Ta Botox! Det FUNKER!! Jeg er avhengig selv! Tar botox under armene, og svetter INGENTING! Hadde et stort problem med dette før, men nå tenker jeg ikke på det! Det koster mye, men er SÅ verdt det! :)

Fungerer dette også under føttene?

Anonym poster: bd6d00e09904fe18e5be34a08ab81089

AnonymBruker
Skrevet

Fungerer dette også under føttene?

Anonym poster: bd6d00e09904fe18e5be34a08ab81089

Ja. Denne klinikken har mye og god informasjon om ulike botoxbehandlinger mot svetting.

http://www.svetteklinikken.no/

Anonym poster: 9a88c382aed17415038423b199b9bde4

AnonymBruker
Skrevet

Kjæresten Din bør gå til lege! Dette er ikke normalt, kan være tegn på hjerteproblemer, Stoffskifteproblemer, testosteronmangel(ja en machomann kan ha for lite, er ikke mindre mann fordiom..), Osv.

Anonym poster: bd1f4bf4bd74fe4308f6ca64973c1afc

Skrevet

Kanskje jeg også har svette-problem da.

Hvis jeg sovner på sofa eller med klær på blir jeg også gjennomvåt :D

Etter min erfaring kommer det an på om jeg sover dårlig eller ei. Dvs. er jeg syk eller om jeg ligger på en sofa med TVen på i bakgrunnen så blir jeg også veldig klam.

Er du en slik en slik nuclear-kakkelovn som damer gjerne er, så er det kanskje ikke så rart typen din svetter litt :)

AnonymBruker
Skrevet

Gammel tråd.

Anonym poster: c54e89bfe10adfc16e343d95c124c74e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...