Gå til innhold

Lett sykkel?


Victoria-123

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg vurderer å få meg lett sykkel. Jeg er en jente på 17år. Jeg blir 18 i Mars. Men jeg har det veldig travelt for tiden og vet ikke om jeg får tid. Og så kommer pengene inn i bildet.

Hvor lang tid pleier det å ta å kjøre opp, hvor ofte må jeg kjøre og hva koster det sånn ca? :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sertifikat på lett motorsykkel koster nesten det samme på på bil, og du kan kjøre sykkel opp til 125 kub. Vurderer du å ta billappen er det gjerne like greit å gå direkte på den. Hvis ikke er sikkert lett motorsykkel et greit fremkomstmiddel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sertifikat på lett motorsykkel koster nesten det samme på på bil, og du kan kjøre sykkel opp til 125 kub. Vurderer du å ta billappen er det gjerne like greit å gå direkte på den. Hvis ikke er sikkert lett motorsykkel et greit fremkomstmiddel.

Ja, men jeg tenkte egentlig å ha begge deler, penger er ikke noe problem egentlig. Jeg skal ta bil lappen, men jeg har nok ikke tenkt å kjøpe meg en bil med det første, og da er lett sykkel et godt alternativ. Jeg er bare litt nyskjerrig på prisen, og mest av alt hvor lang tid det tar? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har guttene i huset kun tatt moped lappen på skolen, så jeg aner ikke hvor lang tid det kan ta. Først må du vel ha trafikalt grunnkurs. Ring en trafikkskole og hør, så er du sikker på at du får rett svar. Og lykke til.

Endret av ToveM
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har guttene i huset kun tatt moped lappen på skolen, så jeg aner ikke hvor lang tid det kan ta. Først må du vel ha trafikalt grunnkurs. Ring en trafikkskole og hør, så er du sikker på at du får rett svar. Og lykke til.

Ja, jeg har sendt en epost til førerkortsentralen, men har ikke fått noe svar enda. Jeg har tatt mørkekjøring og trafikalt grunnkurs, så jeg er ferdig med det! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har sendt en epost til førerkortsentralen, men har ikke fått noe svar enda. Jeg har tatt mørkekjøring og trafikalt grunnkurs, så jeg er ferdig med det! :nigo:

Da er du jo allerede et stykke på vei, bare kjør forsiktig. Hilsen fra en der mannen i huset kjører stor motorsykkel (gjerne med minstejenta bakpå) Begge gutta har hatt/har moped, og yngstejenta teller årene til hun kan begynne å kjøre moped...Selv har jeg aldri kjørt to-hjuling ei heller sittet bakpå en, og har tenkt å fortsette med det...

Endret av ToveM
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...