Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har fått overtatt en stor vev (tror den er stor) Den er vel ca to meter høy og ganske bred. Jeg har vevd på en litt mindre vev før, lagde enkle filleryer.

Men spørsmålet mitt er: hva kan man lage og veve? Har det noe å si hvor stor/liten veven er? Kan man lage det meste på en stor vev og ikke bare filleryer? Eks, duker, sjal osv?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan lage alt mulig rart på en stor vev: sjal, duker, håndklær - er ingen begrensninger annet enn fantasien. Hvor brede tingene dine blir kommer helt an på hvor bred renning du lager og lengden bestemmer du jo selv.

Skrevet
Jeg har fått overtatt en stor vev (tror den er stor) Den er vel ca to meter høy og ganske bred. Jeg har vevd på en litt mindre vev før, lagde enkle filleryer.

Men spørsmålet mitt er: hva kan man lage og veve? Har det noe å si hvor stor/liten veven er? Kan man lage det meste på en stor vev og ikke bare filleryer? Eks, duker, sjal osv?

Du kan veve det meste på en stor vev. Jeg har også en som er veldig gammel, men så stødig og god.

Du kan til og med veve pledd - for du kan lage renningen på en slik måte at du vever i "bukt". Må bare passe på at en ikke lager en pose istedet.

Skrevet

Er det lett å lære seg forskellige veve-teknikker om man f.eks finner en bok med gode bildeillusjoner?

Hvor man kan få takl i ferdige stoff osv til å veve med?

Vet at gammelt sengetøy ect er kjekt å bruke også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...