Gå til innhold

Araber


Gjest Gjest_bare lurer_*

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Motstand_*
Skrevet

De fleste samer jeg kjenner, blir forbanna hvis jeg kaller dem nordmenn. Så det er ikke helt enkelt, det her.

Det beste synes egentlig å være at man hadde unnlatt å la innvandring ytterligere kødde til begrepsbruken. Dette kan ganske enkelt ikke resultere i annet enn store fremtidige problemer - som enkelt kunne vært unngått dersom vi ikke hadde vært så hjernedøde at vi åpnet opp for fremmedetnisk/fremmedkulturell masseinnvandring.

Norge blir i sannhet balkanisert gjennom vår egen dumskap.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Det beste synes egentlig å være at man hadde unnlatt å la innvandring ytterligere kødde til begrepsbruken. Dette kan ganske enkelt ikke resultere i annet enn store fremtidige problemer - som enkelt kunne vært unngått dersom vi ikke hadde vært så hjernedøde at vi åpnet opp for fremmedetnisk/fremmedkulturell masseinnvandring.

Norge blir i sannhet balkanisert gjennom vår egen dumskap.

Mulig at du har et poeng. Men samene innvandret for såpass lenge siden at jeg synes det er vanskelig å ta noe ansvar for det.

Skrevet

meneh... lurer på om samer blir også småsur hvis man kaller dem for en skandinaver? de er vel rundt omkring i skandinavia de?

eller vil de helst bli kalt samer?

Skrevet

hva om man kaller en som er fra filippinene eller thailand, kinesisk?? er det stygt det? :sjenert: har naboer som er, kona er thailandsk og mannen er filippinsk. Jeg pleier å kalle dattera deres for Kina-unge. Hun blir ikke sur. Hun smiler bare. Kina-unge eller china kid kaller jeg hun. Når jeg kommer hjem fra nattevakta pleier jeg å møte på hun, hun går til skolen. HUn smiler, men når jeg sier morna kina-unge!, så ler hun?! Om hun synes det er morsomt for hun tror at jeg har tatt feil om hvor hun egentlig er ifra, eller om hun bare synes det er morsomt å bli kalt for det, har jeg ingen peiling!

Gjest Gjest_Motstand_*
Skrevet
Mulig at du har et poeng. Men samene innvandret for såpass lenge siden at jeg synes det er vanskelig å ta noe ansvar for det.

I forhold til innvandring, eller kanskje mer presist innvandringspolitikk, var det ikke akkurat samene jeg siktet til. Det trodde jeg lå i kortene. Norge før og etter 1970 (galskapens begynnelse) er to forskjellige ting.

Gjest Gjest_Motstand_*
Skrevet
hva om man kaller en som er fra filippinene eller thailand, kinesisk?? er det stygt det? :sjenert: har naboer som er, kona er thailandsk og mannen er filippinsk. Jeg pleier å kalle dattera deres for Kina-unge. Hun blir ikke sur. Hun smiler bare. Kina-unge eller china kid kaller jeg hun. Når jeg kommer hjem fra nattevakta pleier jeg å møte på hun, hun går til skolen. HUn smiler, men når jeg sier morna kina-unge!, så ler hun?! Om hun synes det er morsomt for hun tror at jeg har tatt feil om hvor hun egentlig er ifra, eller om hun bare synes det er morsomt å bli kalt for det, har jeg ingen peiling!

Du må jo bare være det vi nordmenn kaller for et troll.

Gjest Gjest_Motstand_*
Skrevet

Du må jo bare være det vi nordmenn kaller for et troll.

Nei, jeg trekker den tilbake. Ingen bør kunne avvise en tekst uten å argumentere mot det faktiske innholdet i teksten. Det er ikke leserens tolkning som avgjør tekstens relevans.

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet
Nei, men om en person annser seg selv som norsk og du kaller han araber vil det nok oppfattes negativt. Jeg har sameblod i meg, og ser ikke helt norsk ut, og om noen skulle kalt meg same eller utlending hadde jeg blitt kraftig provosert.

Så vær forsiktig med bruk av ord som beskriver andres utseende, samme hva slags ord det er. Jeg blir provosert om noen skal ta fra meg norskheten min bare fordi jeg ikke har et A4- norsk utseende. Fordi det er det folk reagerer på, enten de blir kalt innvandrer, utlending, neger eller en eller annen nasjonalitet. Fordi folk som beskriver oss med andre ord ofte tror vi enten ikke tilhører staten, ikke kan ha samme lojalitet mot staten eller er like norske som seg selv.

Nei, men om en person annser seg selv som norsk og du kaller han araber vil det nok oppfattes negativt.

Da oljeboringen startet i Norge ble så vidt jeg husker folk fra Stavanger/Haugesund kalt norske arabere. :biggrin:

Skrevet
Er det stygt å kalle noen for araber? Er araber i samme sjanger som neger? Hvorfor / hvorfor ikke?

Javisst er det desverre blitt stygt.Grunnen til dette er deres kvinnesyn og adferd.Sier noen neger eller araber tenker man umiddelbart på massemord,voldtekt.kjønnslemlestelse,tvangsgifte.æresdrap,urett mm.Iran,Irak,Kongo,Zimbabve etc.etc....Stakkars raser.

Skrevet

Tråden er ryddet

Trampe -mod-

Skrevet
Folk fra de arabiske landene er arabere. Wikipedia - Araber

Jeg jobber med flere fra Iran. De er persere, og blir småsnurt når noen kaller dem arabere ;) På samme måte som nordmenn gjerne blir litt furten når folk blander oss sammen med svensker.

Nei, fordi de snakker mykere. Ikke så hardt som andre arabere. De er.. Persere.. Nesten litt kattemykt.. Se bort fra prestestyret de har i dag. De vil gjerne fremstå som noe annet enn arabere. De er nesten søte i sin myke perser-stolthet..;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...